GSXR 600 K7 Uitlaat (Kat oplossing)

MyGixxer

Rookie
5 sep 2016
10
0
Woerden
Beste Mf'ers, allereerst zal ik mijzelf even voorstellen:
Mijn naam is Leon, ik ben 27 jaar en ben sinds 5 weken in het bezit van een Suzuki GSXR-600 uit 2007 :] .

Ik ben helemaal verliefd op mijn motor, echter stoor ik mij enorm aan de enorme 'chrome bak' onder mijn motor. Het liefst zie ik deze verdwijnen, ik weet alleen niet hoe ik deze kán laten verdwijnen.

Wat zijn hierin mijn opties?
- Nieuwe uitlaat?
- Nieuwe einddemper met tussenstuk ipv kat? (en zo ja, welk tussenstuk)
- Huidige uitlaat met tussenstuk ipv kat? (en zo ja, welk tussenstuk)

Ik ben zelf totaal niet technisch aangelegd, dus enige hulp in jip-en-janneke taal wordt gewaardeerd :), ik heb namelijk geen flauw idee hoe ik dit aan kan pakken.

Thanks!

full
 
Laatst bewerkt:
Die pot hoort bij deze demper. Het hoeft niet perse een katalysator te zijn.

Je kan een after market uitlaat kopen zonder kat. Dan heb je nog wel die pot daar zitten, maar dan zit er geen kat meer in. Van de buitenkant oogt het hetzelfde.

Als je een doorlopende kuip wilt dan kan je kijken of een race onderkuip voor dit model doorloopt of een Taylormade uitlaat kopen. Die heeft van die afdepkapjes.

Anders een Akrapovic of Yoshimura. Die hebben de pot niet en komt de pijp \ pot schuin onder de kuip vandaan. De pijp is dan meteen die pot zeg maar.

Die pot is onder andere de "demper" bij jouw uitlaat. Als je die weghaalt bij een demper waar die hoort te zitten dan komt er een pleuris herrie uit.

Ik had een Remus demper op deze motor, maar dan zonder kat. Die pot zat er ook nog onder en de variant met kat oogde exact hetzelfde. Het binnenwerk was enkel anders. Zonder het eindtukje er op maakte de uitlaat minder geluid dan met het eindstuk er op. Dat eindstuk was dus meer een versterker en die pot was de daadwerkelijke demper. In ieder geval bij de Remus.
 
Laatst bewerkt:
Zo te zien heb je nu een sportdemper op de originele tussendemper. Je kunt kiezen voor een demper met linkpijp die direct op de bochtenset gaat (b.v. GPR of Mivv).

Er is ook wel een katvervanger voor de GSX-R, maar zoals genoemd, kan in combinatie met een minder dempende demper (die eigenlijk bedoelt is in combinatie met tussendemper) een flinke bak geluid opleveren.
 
Zo te zien heb je nu een sportdemper op de originele tussendemper. Je kunt kiezen voor een demper met linkpijp die direct op de bochtenset gaat (b.v. GPR of Mivv).

Er is ook wel een katvervanger voor de GSX-R, maar zoals genoemd, kan in combinatie met een minder dempende demper (die eigenlijk bedoelt is in combinatie met tussendemper) een flinke bak geluid opleveren.

Dat is bij de K6\K7 600\750 niet zo.
Daar is de originele demper een demper en kat in 1. Haal je daar de demper weg dan haal je ook de kat weg en blijft enkel het spruitstuk \ middenpijp over.

Koop je een aftermarket uitlaat dan hangt het van het model af of je die pot weer terug krijgt. Bij een Akra of Yoshi vaak (of altijd?) dus niet.

Bij deze dus wel. Dit betekent niet dat die pot meteen een katalysator is. Dat hangt er vanaf wat de fabrikant aanbiedt. Met of zonder kat kan van de buitenkant er hetzelfde uitzien.


Ik had de pot bij mijn motor trouwens zwart gespoten zodat die minder opviel. Mede ook omdat de pot van de Remus er na verloop van tijd niet meer zo netjes uitzag door aanslag.
 
Laatst bewerkt:
Dacht al dat de tussendemper origineel zwart is. Dat is natuurlijk ook nog een budgetvriendelijke tussenoplossing voor TS: met hittebestendige verf die broodtrommel zwart verven zodat ie niet meer zo opvalt op zijn zwarte gixxer.
 
Aha, dank voor de reacties tot nu toe. Een hele grote bak herrie lijkt mij geen strak plan.

Als ik het goed begrijp heeft het dus geen zin om bijvoorbeeld deze Slip-on van IXIL te kopen omdat ik dan alsnog de 'pot' behoud? Een linkpijp is dus geen optie voor die slip-on?

Nogmaals excuses voor de vragen, ik heb er zelf alleen bar weinig verstand van haha! Het enige wat ik weet is dat ik het liefste de 'pot' zie verdwijnen, maar toch een 'shorty' hou die niet té veel herrie (lees: ongefilter) produceert.
 
Dacht al dat de tussendemper origineel zwart is. Dat is natuurlijk ook nog een budgetvriendelijke tussenoplossing voor TS: met hittebestendige verf die broodtrommel zwart verven zodat ie niet meer zo opvalt op zijn zwarte gixxer.

Is dat makkelijk te doen met bijvoorbeeld deze verf?

Ik geloof dat ik met die verf mijn hanglampen in de keuken heb gespoten, opzich best mooi maar erg krasbestendig is het absoluut niet (een tikje levert direct een buts/kras op).
 
De Ixil Hyperlow dempt weinig. Je link is naar het 2011> model, daarbij zijn tussendemper en einddemper twee losse delen. Dus niet te vergelijken met jouw uitlaat waarbij dat één geheel is. En bij het ene merk een nieuwe tussendemper komt (zoals je nu hebt) en bij het andere merk alleen een einddemper.

Verf: gebruik de zoekfunctie even, dat is wel vaker op m-f ter sprake gekomen.
 
De Ixil Hyperlow dempt weinig. Je link is naar het 2011> model, daarbij zijn tussendemper en einddemper twee losse delen. Dus niet te vergelijken met jouw uitlaat waarbij dat één geheel is. En bij het ene merk een nieuwe tussendemper komt (zoals je nu hebt) en bij het andere merk alleen een einddemper.

Verf: gebruik de zoekfunctie even, dat is wel vaker op m-f ter sprake gekomen.

Aha, dank! Ik ga direct even de zoekfunctie gebruiken ;)
 
:^


Als je geen pot wilt kom je denk ik uit bij Akrapovic of Yoshimura. Vraag het anders eens in het GSXR 600\750 topic in het Sport gedeelte. Daar zitten zoveel mensen dat waarschijnlijk elke beschikbare uitlaat wel in het bezit is van iemand daar. :o
 
Laatst bewerkt:
Die Taylormade is een gave uitlaat maar geen e-keur helaas. Naast de Yoshimura GP Evo 1 zijn dat de enige uitlaten die een kap meegeleverd krijgen die past bij je kuipset.
De GP Evo 1 werd fabrieksaf geleverd en nogal zeldzaam. Hij heeft een aangepaste kat die gebaseerd is op het origineel. Die heb ik trouwens.

Ik ken iemand die de Taylormade heeft en die heeft een lekker zwaar geluid met een roffel en ploffen als je het gas loslaat.
 
Volgens mij heb je een Micron demper? Ik had deze ook, maar dan zonder de cat, rechtstreeks aangesloten. Daar kwam wel iets meer lawaai vanaf dan met de kat. erbij.

Ik heb nu een Bos demper, donkerder en beschaafder. Maar ook hier weer de demper zichbaar.

De weggewerkte demper is wel erg mooi om te zien!

Oude foto (voordat ik 'm kocht)

suzuki001.JPG
 
Laatst bewerkt:
Volgens mij heb je een Micron demper? Ik had deze ook, maar dan zonder de cat, rechtstreeks aangesloten. Daar kwam wel iets meer lawaai vanaf dan met de kat. erbij.

Ik heb nu een Bos demper, donkerder en beschaafder. Maar ook hier weer de demper zichbaar.

De weggewerkte demper is wel erg mooi om te zien!

Klopt, het is een Micron demper. Opzich vind ik de demper prima (en het geluid ook wel), alleen die pot..
 
Enige mooie pijp is deze. Ook minder afzichtelijke middemdemper. Zwart spuiten zou een optie zijn. Maar of het echt mooi blijft is de vraag. 1Carbontech had voor de 1000 K7/K8 carbon verlengstukken van je kuipwerk, dat was echt mooi. misschien hebben bedrijven dat ook wel voor de 600/750. :?

IMG_20110122_151909.jpg
 
Laatst bewerkt:
Die Taylormade is een gave uitlaat maar geen e-keur helaas. Naast de Yoshimura GP Evo 1 zijn dat de enige uitlaten die een kap meegeleverd krijgen die past bij je kuipset.
De GP Evo 1 werd fabrieksaf geleverd en nogal zeldzaam. Hij heeft een aangepaste kat die gebaseerd is op het origineel. Die heb ik trouwens.

Ik ken iemand die de Taylormade heeft en die heeft een lekker zwaar geluid met een roffel en ploffen als je het gas loslaat.

E Keur zegt zo weinig in NL. Eigenlijk helemaal niets. Het gaat hier enkel om het aantal db's.
Er is nu toevallig een topic over in het ALgemeen gedeelte waar iemand een goeie prent heeft gekregen ondanks het E-keur certificaat welke hij kon overhandigen.

Mijn Remus had E-Keur. Inclusief knallen en vlammen _O-

In onze buurlanden is het wellicht nog strenger en heb je wel E-keur nodig naast acceptabele db's.
 
Maar als ik het goed begrijp kan ik dus in principe ook de originele uitlaat weer monteren en de einddemper van die uitlaat vervangen voor een slip-on? Of zeg ik nu iets heel vreemds?
Nee want bij jouw modeljaar zijn pot en demper origineel één deel (zie turboO in "GSXR 600 K7 Uitlaat (Kat oplossing)"
Of ben ik met iets als dit ook al van de pot af?
Of elke andere demper die niet met een tussendemper werkt. Akrapovic is een prachtige demper (met idem prijs), alternatieven als GPR zijn vriendelijker voor je beurs.
 
Terug
Bovenaan Onderaan