´78 CX500 monoshock project

TripleSteve

MF veteraan
7 apr 2013
2.399
1.409
Grunn
Instagram
Mede motor liefhebbers,

Even voorstellen, Ik ben Steven, 25 jaar en student uit Groningen.
Al sinds ik een kleine man was helemaal gek van alles wat 2 wielen en een motor heeft en altijd al een sleutelaar geweest, begonnen met de tv en Hifi set van mn ouders en later brommers, minibikes en andere 2 wielers.

Heb vanalles al gehad en gereden! zo heb ik bijv. samen met een vriend een LTD305 omgebouwd tot bratstyle achtig apparaat, maar gaandeweg werd de behoefte om een grote motor te verbouwen die ook echt in het dagelijks leven te gebruiken is steeds groter.

Tot ik in een gekke bui bij een winkeltje die wat handel bedrijft een CX500 zag staan...

Je weet hoe het gaat, je ziet het ding staan, kruipt thuis achter de computer om te kijken wat je er allemaal mee kan, en meteen kan je de eerste week ´s avonds steeds de slaap niet vatten omdat je zo druk bezig bent met al die hersenspinsels over de motor.

Het apparaat opgehaald zonder dat ik ook maar een idee had van technische staat (hij stond al 10 jaar stil) bouwjaar of km-stand, maar ach, zon trouwe Friese verkoper zal de boel niet snel bedonderen dacht ik maar.

En zowaar, een beetje schoonmaakwerk en een verse accu waren voldoende om de CX weer tot leven te wekken.

Zo kocht ik de machine...
Sa6hDx.jpg


En ik ben blijkbaar niet de enige geïnteresseerde..
hmimWx.jpg


Het idee om het lelijke subframe te lozen kwam als snel, want met alle respect, alle verbouwsels met het orginele subframe spreken met gewoonweg niet aan.

Ik kan heel lang doorgaan maar foto's zeggen toch meer en zijn ook leuker dan mijn gelul.

AYEr02.jpg


Dik staal, en ook aan de koker vast waar de as doorheen komt.

DmGRvo.jpg


Tsja, je moet toch wat eh
2mTR5t.jpg


Het nieuwe subframe klaar, later nog wat netter gemaakt.
Is4911.jpg


En ook hiervoor maar karton en een schaar gebruikt
4d5dPo.jpg


En zo ziet het er nu uit!
e8f7Xq.jpg