Motor vooraan laten zakken door middel van kroonplaat ?

benny1

Die hard MF'er
16 mrt 2007
254
0
Ik zou vooraan mijn motor 5 cm willen laten zakken.
Nu dacht ik van dat eventueel te doen door middel van de kroonplaat aan te passen.
Zijn er mensen die hiermee ervaring hebben ?
 
Vandaag de motor 4 cm laten zakken. Remmen lijkt geen probleem te zijn maar er is een ander probleem.
Wanneer de vorken diep zijn ingeveerd komen deze er niet helemaal meer uit. Wanneer je dan aan het stuur trekt komt de motor terug een 3 tal cm naar omhoog.
Wat zou hier de oorzaak van kunnen zijn ?.
 
Vandaag de motor 4 cm laten zakken. Remmen lijkt geen probleem te zijn maar er is een ander probleem.
Wanneer de vorken diep zijn ingeveerd komen deze er niet helemaal meer uit. Wanneer je dan aan het stuur trekt komt de motor terug een 3 tal cm naar omhoog.
Wat zou hier de oorzaak van kunnen zijn ?.


Allereerst een leuke motor heb je daar :} :t

Heb je de bouten niet al te lomp vastgedraaid op je veerpoten ? Hierdoor vervormd de boel inwendig wat weer ten kosten gaat van je vering.

Alles wat losser draaien dan kan je dit uitsluiten of anders oplossen.
 
Bedankt.
Ik heb net nog eens gekeken en wanneer ik het stuur hard induw blijft de motor beneden i.p.v terug te veren. Hij staat dan zelfs zo laag dat hij bijna omvalt op zijn poot.
359gz10.jpg

72g93r.jpg
 
De doorsteek lijkt groter maar als je de kroonplaat erop legt zie je dat het maar 4 cm is.
Ik wou eerst even testen of het haalbaar was om de motor zo te laten zakken betreft veercomfort.
Nu moet ik op zoek naar een goede kroonplaat.
 
De doorsteek lijkt groter maar als je de kroonplaat erop legt zie je dat het maar 4 cm is.
Ik wou eerst even testen of het haalbaar was om de motor zo te laten zakken betreft veercomfort.
Nu moet ik op zoek naar een goede kroonplaat.
En nu maar hopen dat je t-stuk niet is verbogen.
Als je wist hoe makkelijk die plaat buigt door alleen maar een beetje tegen de poot aan te duwen zou je waarschijnlijk niet met die vork zo hebben lopen duwen.
 
En nu maar hopen dat je t-stuk niet is verbogen.
Als je wist hoe makkelijk die plaat buigt door alleen maar een beetje tegen de poot aan te duwen zou je waarschijnlijk niet met die vork zo hebben lopen duwen.

Om eerlijk te zijn heb ik hier nog nooit bij stil gestaan. En hoewel het ik twijfels heb bij het vervormen van de onderste kroonplaat, zie ik het buigen van een moderne aluminium stuurpen wel gebeuren. Strookt dat met je ervaring?

Oja, bij mijn weten moet je bij hard remmen nog iets veerweg over houden om grip te houden over kleine oneffenheden.
 
Laatst bewerkt:
Ik heb meerder keren een kroonplaat gericht die getordeerd was.
Ik stond er van versteld hoe makkelijk je de onderste kroonplaat buigt door er een binnenpoot in te zetten en daar tegen te duwen. je moet erg voorzichtig zijn dat je hem niet te ver buigt.
 
Iemand een idee welke kroonplaat er op zo een BMW R80RT zou kunnen passen?
Ik had al eens geïnformeerd maar die van een k75 zouden er niet op pass.
 
Laatst bewerkt:
Terug
Bovenaan Onderaan