slang carburateur

broodjeaap

MF'er
27 nov 2013
142
3
Na het schoonmaken en terugplaatsen van de carburateur heb ik 1 slang over, vroeg me af waar die heen ging dus heb op internet zitten kijken. Heb een manual gevonden waar het in moet staan en met rood omsingeld waar het om gaat, maar ik kan hier verder niet uit opmaken waar die slang dan heen moet gaan?

O8wSO16.png


Ook komt er benzine uit de overloop onder de vlotterbak als de motor loopt, maar ik heb de vlotters niet versteld. Iemand enig idee wat de oorzaak hier van kan zijn?
 
Als de slang op een verbindingspijpje zit van de ene carb naar de andere carb dan komt deze waarschijnlijk nergens op.
Dus gewoon in de open lucht.

Waarschijnlijk is het dus aangesloten op een verbindingspijpje om de carbs in serie aan te sluiten voor benzinetoevoer naar de vlotterkamers.
Het slangetje zal dan omhoogwijzen.
 
Laatst bewerkt:
er hoeft maar een heel klein beetje vuil tussen de vlotternaald te zitten en dan dicht hij niet meer goed af waardoor hij uit de overloop overloopt.
De vlotterpen even goed schoonblazen, een filter tussen de tank en de carburateur doen en het dan nog eens proberen.

De slang is denk ik voor de ontluchting van de vlotterbak maar dat durf ik niet met 100% zekerheid te zeggen.

Wat voor motor gaat het eigenlijk om?

Groeten en succes ermee.
 
Ok, dus daar hoeft in principe geen slangetje aan?
Het zou best kunnen dat het niet helemaal goed opgedroogd was, heb het erna niet nog extra met lucht gedroogd. Ik ga er vanavond weer mee aan de slag, dankjewel voor de informatie!

Het gaat trouwens om een KLR650c
 
Heeft deze motor niet dezelfde carburateur als de Suzuki GS500 en de BMW F650? Dan zit er om de naaldziiting nog een O-ring die verdroogd. Dan dicht de vlotternaald wel af maar loopt de benzine om de messing zitting heen.
 
Terug
Bovenaan Onderaan