Yamaha YL1 opbouw project

Jkos

MF'er
13 jul 2011
118
20
Kapelle ZLD
Hallo,

Weet iemand een adres in Nederland om een krukas van een Yamaha YL1 te laten splitsen en te laten voorzien van nieuwe keerringen?
Ik vraag dit omdat ik een nieuw winterproject overweeg, maar ik heb mijn twijfels over de krukas.
 
Er bestaan ook deelbare keerringen, is dat geen optie...
Ik weet niet of ze in de door jouw benodigde maten bestaan, maar wij gebruiken ze heel succesvol binnen ons bedrijf
 
Ik lees op een forum dat de buitenste keerringen op de krukas vervangen kunnen worden, zelfs zonder het carter te splitsen.
 
De buitenste keerringen vormen meestal het probleem niet.
Ik heb met mijn GT750 twee keer mijn krukas laten reviseren, al met al een dure grap.
En voor ik aan de YL1 begin wil ik wel weten wat de (on)mogelijkheden zijn, anders strandt het project op de krukas.
 
Leuk fietsje! :}

Zit er niet een labyrinth in het midden?
Als die niet rammelt en vreselijk los zit, kun mi volstaan met het vervangen v/d buitenste lagers/keerringen.
(er van uitgaande, dat de binnenste lagers nog goed zijn.) :Y

Heb hetzelfde gedaan met mn laatste YR5, en die gaat als de brandweer...... *O*

En een foto van dat apparaat vind niemand erg. ;)

Ik heb overigens wel een goed adres voor krukrevisie, indien nodig, doe maar een pm.
 
Laatst bewerkt:
Ik heb hem nog niet, ik ben me aan het oriënteren op het probleem van de krukas.
Verder weet ik (nog) niet hoe de krukas is opgebouwd, dat is dus niet hetzelfde als bij de Suzuki GT begrijp ik van je?
 
Laatst bewerkt:
Net als je denkt dat je oud bent moet je iets opzoeken waarvan je dan denkt, ok.. ZO oud ben ik nog niet ;)

Yamaha%20YL1%202.jpg


Ik dacht het zal de yamaha aanduiding wel zijn voor een bigbang ofzo :P
 
Laatst bewerkt:
Even voor de goede orde, ik ben mij slechts aan het oriënteren op een project(je)
Als het zover komt dat zal ik dat jullie niet onthouden.
 
De buitenste keerringen vormen meestal het probleem niet.
Ik heb met mijn GT750 twee keer mijn krukas laten reviseren, al met al een dure grap.
En voor ik aan de YL1 begin wil ik wel weten wat de (on)mogelijkheden zijn, anders strandt het project op de krukas.

Contacteer Johan luyten eens in turnhout, België. Hij is de beste voor dit soort werken.
 
De kogel is door de kerk, vandaag is de koop afgerond.
Eerst de boel ophalen, sorteren en materialen naar de poedercoater brengen.
Ook nog een werkplaats boek voor de YL1 zoeken, iemand?
 
Super fietsje, de "CB92" van Yamaha :Y , volgmodus..
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Hoi John, dus toch gedaan! })

Ben benieuwd hoe het er uitziet, als de spullen " ontstoft " zijn.

Plaotiessss..... :Y


:W
 
Ik kan me herinneren dat ik volgens mij nog ergens een set nieuwe cilinders met zuigers voor zo'n ding heb liggen... *D
 
Inmiddels een beetje rondgekeken op het www.
Vooral in Engeland zijn er nog een heleboel onderdelen voorradig.
Krukaslagers is geen probleem, big end zie ik (nog) niet, komt ook wel goed denk ik.
Heb inmiddels enkele mensen benaderd voor de krukas, ik heb nog niet veel respons gekregen.
 
Leuk ding! Grote opgevoerde fs1!
Maatje van me heeft zo'n blok onder een FS1 gebouwd (dat is nog een lopend project)
 
Volgens mij is het maar een 100cc'tje als ik zo naar de boring kijk.., maar het lijkt er vanaf de buitenkant toch wel verdacht veel op...
full
 
Volgens mij is het maar een 100cc'tje als ik zo naar de boring kijk.., maar het lijkt er vanaf de buitenkant toch wel verdacht veel op...[afbeelding]


Klopt, is echt klein spul.
Vandaag de boel opgehaald en even de zaak uitgestald.
De vorige eigenaar had hem helemaal gedemonteerd en in kratjes op zolder gezet.
Zo op het eerste gezicht is alles aanwezig, op zich is dat wel lekker.
Nu de boel sorteren, en spullen naar de poeder coater brengen.
Het chroom van de velgen en de tank is te ver heen, de velgen is niet zo moeilijk.
De tank, dat zal wel een zoektocht worden.
Trouwens, ik neem aan dat het setje te koop is?
 
Mmm, :(

Zit de hele zondag al met drie keer gepoetste brilleglazen te wachten op foto's van de gereinigde spullen.
Ben ik de enige??? :?

:+
 
Terug
Bovenaan Onderaan