Het grote Honda VTR SP 1 & 2 Topic deel 32

Status
Niet open voor verdere reacties.
Locktite heeft naar mijn idee geen enkele zin, om het los te maken moet je het verwarmen, en nou wordt het onder het klepdeksel nogal warm. :+

Ik het WPHB staat waarschijnlijk waar er borgmiddel moet worden toegepast.
:N Ligt aan de loctite.
Met 243 heb je bij 200 celcius nog iets van 65% sterkte over (dat wil zeggen: er is nog 65% van het losbreek koppel vereist om het los te krijgen).
 
Dames and heren over locktight
Heel simple

Red is permanent
Blue is external and easy to undo
Green is for inturnel engine en kan tegen hitte en oil bezine ect ect

So blue is the best for most parts
 
Daarom heb je ook tientallen versies, klopt weinig van wat je zegt. Rood is ook zeker niet permanent.
 
Ok ok, de kans is klein dat ik de SP ga inzetten voor een rondje om de Baltische Zee zoals met mijn VFR...
Maar met een life-long membership op SCDB.info - Die weltweite Blitzerdatenbank heb ik meer kans om bekeuringen te voorkomen :-)


P1170005.thumb.JPG.bb2390506ec50e47a832d7ab57e9540c.JPG





P1170006.thumb.JPG.44207177293fc7e7d6d3ae2919162071.JPG



Nu nog ff de 12V-5V voeding aansluiten maar jozes, wat is het koud buiten...
 
m.a.w.: baat het niet dan schaad het niet? :)
Juist :Y

Juist, als jij er beter van kan slapen gewoon doen. En anders doe je er nog een nordlock ring achter. ;)
Die kunnen opzich ook vrij eenvoudig los trillen.. (afhankelijk van welke frequentie erop los wordt gelaten) Beter loctite gebruiken.

Of borgen :) :+ En dan meteen titanium natuurlijk ;) http://titaniumraceparts.nl/ véél goedkoper dan pro-bolt!
 
Laatst bewerkt:
Heb er toch goede ervaringen mee moet ik zeggen.

Maakt verder ook niet uit, locktite schroefdraadborging zal volstaan.
 
Heb er toch goede ervaringen mee moet ik zeggen.

Maakt verder ook niet uit, locktite schroefdraadborging zal volstaan.
Is op mijn werk eens een keer uitgezocht. Elke vorm van sluitring kan gewoon lostrillen (afhankelijk van veel factoren).
Daarom gebruiken we die eigenlijk ook niet meer, tenzij het een onderdeel/assemblage is welke in principe niet trilt.
De goede loctite gebruiken gaat altijd goed :) :Y
 
Ik heb altijd begrepen dat als je iets los wil maken dat met loctite vastzit, dat je het dan moet verhitten. Denk dat de cilinderkop best heet wordt?
Maar er bestaat ook vast wel zoiets als hittebestendige loctite.
 
Ik heb altijd begrepen dat als je iets los wil maken dat met loctite vastzit, dat je het dan moet verhitten. Denk dat de cilinderkop best heet wordt?
Maar er bestaat ook vast wel zoiets als hittebestendige loctite.

zie onder ;)

:N Ligt aan de loctite.
Met 243 heb je bij 200 celcius nog iets van 65% sterkte over (dat wil zeggen: er is nog 65% van het losbreek koppel vereist om het los te krijgen).

Als het goed is wordt het nooit heter dan 110 celcius :t
 
maar goed, block off plaatjes van Ebay ontvangen en gelijk vol goede moed aan de slag...
Helaas blijkt dat je om de plaatjes te monteren je inderdaad de schroef moet verwijderen en laat dat schroefje nou met geen mogelijkheid los komen :(

Het schroefje is ook nog eens van een zacht materiaal dus na 1 keer iets doordraaien is hij al uitgehold '(

Een klein stukje uitboren in de block off plate op de plek van de schroef zoals iemand had geadviseerd kan niet omdat de bolling bijna net zo hoog is als het plaatje dik is....

Daarbij kwam er ook een silicone afdekdop bij voor de airbox maar het dopje is 12mm en het pijpje op de airbox 16mm

Kortom: retour afzender en toch maar met afdekdopjes aan de slag |(

twbkHTu.jpg

IcMfAQx.jpg

JREKada.jpg
 
Ik heb foto's gezien van block off plaatjes die op de plek van dat schroefje met een boortje iets uitgehold zijn en daardoor dus gewoon passen. Wellicht is dat een idee?

Edit: Zal bij een dikker plaatje geweest zijn als die jij hebt :/
 
Laatst bewerkt:
maar goed, block off plaatjes van Ebay ontvangen en gelijk vol goede moed aan de slag...
Helaas blijkt dat je om de plaatjes te monteren je inderdaad de schroef moet verwijderen en laat dat schroefje nou met geen mogelijkheid los komen :(

Het schroefje is ook nog eens van een zacht materiaal dus na 1 keer iets doordraaien is hij al uitgehold '(

Een klein stukje uitboren in de block off plate op de plek van de schroef zoals iemand had geadviseerd kan niet omdat de bolling bijna net zo hoog is als het plaatje dik is....

Daarbij kwam er ook een silicone afdekdop bij voor de airbox maar het dopje is 12mm en het pijpje op de airbox 16mm

Kortom: retour afzender en toch maar met afdekdopjes aan de slag |(




[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]



er was al geschreven dat je met een dremel o.i.d ruimte moet maken (aan de binnenzijde) voor de kop van dat boutje.

Edit,
dat had je wel gelezen zie ik nu. :X :t
 
Laatst bewerkt:
Kweenie hoor, maar heb dit setje eerst op m'n SP1 gebruikt en recent weer zo'n setje op m'n SP2 gezet. Werkt prima, dopje paste ook beide keren. Heb wel dat ding uit het deksel gehaald, dat heb je helemaal niet meer nodig namelijk. Zit het schroefje ook niet meer in de weg.
 
Laatst bewerkt:
maar goed, block off plaatjes van Ebay ontvangen en gelijk vol goede moed aan de slag...
Helaas blijkt dat je om de plaatjes te monteren je inderdaad de schroef moet verwijderen en laat dat schroefje nou met geen mogelijkheid los komen :(

Het schroefje is ook nog eens van een zacht materiaal dus na 1 keer iets doordraaien is hij al uitgehold '(

Een klein stukje uitboren in de block off plate op de plek van de schroef zoals iemand had geadviseerd kan niet omdat de bolling bijna net zo hoog is als het plaatje dik is....

Daarbij kwam er ook een silicone afdekdop bij voor de airbox maar het dopje is 12mm en het pijpje op de airbox 16mm

Kortom: retour afzender en toch maar met afdekdopjes aan de slag |(

[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]


Kan je het schroefje niet met een nijptang draaien, anders het kopje eraf boren?
 
Wat je kan doen is met een Moniertang (soort nijptang voor draadvlechters) de kop te pakken, als de tang scherp is krijg je grip op het kopje en draai je hem zo los.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan