Het grote Honda VTR SP 1 & 2 Topic deel 32

Status
Niet open voor verdere reacties.
Ik denk dat we een collectief EO-lidmaatschap kunnen aanvragen _O-

Maar inderdaad, is echt ziek hoe mensen soms reageren op een vraag.

Maar niet hier in deze "thread" hoor.

Met dank aan bovengetekende......


van

tail.thumb.jpg.abe8fb750254eb18cc8927d499188dad.jpg


(het zal tijd wel een raadsel blijven wat diegene die ooit het wit heeft aangebracht heeft in zijn hoofd had..... het is een aftermarket kont denk ik; nergens een Honda/partnummer te bekeen)

naar

tape.thumb.jpg.22e920a9be98f9ffd9365a6fe6c0a7e1.jpg




Tenk joe ferry mug!!! :]
 
Morgen gaat ze naar een andere man voor een beetje "suspense"...........
What a slut! but I let her..... :-)


Ohlins achter revisie
voorvork K-Tech SSK piston kit en revisie
(tenzij er toch al iets anders dan OEM in blijkt te zitten....)
 
Morgen gaat ze naar een andere man voor een beetje "suspense"...........
What a slut! but I let her..... :-)


Ohlins achter revisie
voorvork K-Tech SSK piston kit en revisie
(tenzij er toch al iets anders dan OEM in blijkt te zitten....)
Daar ga je absoluut geen spijt van krijgen! :Y
 
Goedemorgen !

Ik wil niet klagen ,maar wat is het plaatsen van het originele uitlaatsysteem met nieuwe pakkingbussen een rotwerk bij de sp1 . '(

bovendien brak 1 uitlaatbout af bij demontage van de bochten ,dus bij de voorste cilinder :X

gelukkig steekt er nog een cm uit maar zelfs die is met een griptang niet los te krijgen .

na lang klooien alles maar gemonteerd op 1 bout na dan , rustig naar mijn motorzaak rijden en mag hij het doen voordat het laatste stukje ook afbreekt .
 
Morgen gaat ze naar een andere man voor een beetje "suspense"...........
What a slut! but I let her..... :-)


Ohlins achter revisie
voorvork K-Tech SSK piston kit en revisie
(tenzij er toch al iets anders dan OEM in blijkt te zitten....)


wat ben je kwijt voor de achterveer revisie ?

Ik weet niet in welke staat mijn achterschokker is , maar de veer zelf ziet er niet uit en is zwart gespoten , dus wil er wel een nieuwe veer op , wellicht de schokbreker meteen reviseren en laten afstellen op mijn gewicht ?
 
Uitlaat bouten en dan met name spruitstuk bouten is een verhaal op zich.
Dit moet je vaker gedaan hebben en er gevoel voor hebben.
Het moment van afbreken van bouten kun aanvoelen komen, moet je meer kracht zetten dan waarmee de bout is vastgezet dan is de kans groot dat hij afbreekt.

Oplossingen zijn door de bout of moer goed in te spuiten met kruipolie, er met een hamer een paar flinke klappen op te geven, geeft dit geen resultaat dan de bout/moer verwarmen met een brander.
Meestal is hij dan nog wel los te krijgen . . . . en mocht hij als nog afbreken dan is uitboren de enige optie.
Blijft er een klein stukje bout staan, er zijn speciaal tapeind uitdraaiers maar meestal hebben die te weinig grip.

Het is wel jammer dat de motorzaak nu jouw probleem op moet lossen en hadden ze liever gehad dat je meteen was gekomen.

Succes ermee.
 
wat ben je kwijt voor de achterveer revisie ?

Ik weet niet in welke staat mijn achterschokker is , maar de veer zelf ziet er niet uit en is zwart gespoten , dus wil er wel een nieuwe veer op , wellicht de schokbreker meteen reviseren en laten afstellen op mijn gewicht ?
Als je er toch mee bezig bent, zou ik meteen mee reviseren :Y
Bij (toen nog) JVP/1G twee jaar geleden voor- & achterkant van mijn ZX10R onder handen laten nemen.
De service was elkaar (inclusief uit-/inbouw) was iets van 200 euro geloof ik. Daar kwam/komt de veer dan nog bij op.
[me]alleen de achterkant natuurlijk :P Voorvork was ietsje meer O-) [/me]
 
Laatst bewerkt:
Uitlaat bouten en dan met name spruitstuk bouten is een verhaal op zich.
Dit moet je vaker gedaan hebben en er gevoel voor hebben.
Het moment van afbreken van bouten kun aanvoelen komen, moet je meer kracht zetten dan waarmee de bout is vastgezet dan is de kans groot dat hij afbreekt.

Oplossingen zijn door de bout of moer goed in te spuiten met kruipolie, er met een hamer een paar flinke klappen op te geven, geeft dit geen resultaat dan de bout/moer verwarmen met een brander.
Meestal is hij dan nog wel los te krijgen . . . . en mocht hij als nog afbreken dan is uitboren de enige optie.
Blijft er een klein stukje bout staan, er zijn speciaal tapeind uitdraaiers maar meestal hebben die te weinig grip.

Het is wel jammer dat de motorzaak nu jouw probleem op moet lossen en hadden ze liever gehad dat je meteen was gekomen.

Succes ermee.


Ik wil nog even melden dat WD40 geen (goede) kruipolie is,
Velen denken nl van wel.
Imal is wel een goede, het liefst nog de dag tevoren inspuiten.
 
Bout die afbreekt
Tja heb ik voor me ongeluk gehad
Met geen 2 meter godzilla tang los te krijgen!!
Motorzak het gedaan voor me👍🏽
Kunnen ze gelijk je pakking mee doen
Goed dat je het nu tegen komt toch👍🏽
Klote maar dan heb je het gehad
 
Een vraagje,
ik ben nu bezig met het verwijderen van het PAIR systeem (SP2) maar ik kan niet zien waar ik het kabeltje los kan halen waar ze het over hebben op plaatje 8 RC51 Pair System Removal Guide

Ook kan ik het kabeltje niet simpelweg volgen, aangezien er op een gegeven moment teveel zooi voor zit..

Kan iemand me dit misschien vertellen?
 
Als je er toch mee bezig bent, zou ik meteen mee reviseren :Y
Bij (toen nog) JVP/1G twee jaar geleden voor- & achterkant van mijn ZX10R onder handen laten nemen.
De service was elkaar (inclusief uit-/inbouw) was iets van 200 euro geloof ik. Daar kwam/komt de veer dan nog bij op.
[me]alleen de achterkant natuurlijk :P Voorvork was ietsje meer O-) [/me]


John (JVP) werkt al weer een tijd met veringman Robin en runnen samen Frontrow in Zaltbommel.

En waar staat mijn SP?
full

Precies!
Ken John al heel lang en los van het goede werk dat er geleverd wordt (de Akrapovic op mijn VFR bijvoorveeld), gun ik hem ook dat zijn schoorsteen ook rookt... :-)
Prijs is globaal afgesproken want je kunt altijd iets tegenkomen. NP..
 
John (JVP) werkt al weer een tijd met veringman Robin en runnen samen Frontrow in Zaltbommel.

En waar staat mijn SP?
[afbeelding]
Precies!
Ken John al heel lang en los van het goede werk dat er geleverd wordt (de Akrapovic op mijn VFR bijvoorveeld), gun ik hem ook dat zijn schoorsteen ook rookt... :-)
Prijs is globaal afgesproken want je kunt altijd iets tegenkomen. NP..
FRC *O* :}
Aardige kerel inderdaad die gewoon goed werk doet.
Ook al heeel wat dingetjes besteld/laten doen :)
 
Als het achterwiel er zo toch uit gaat, gaat dit passen? Is er iemand die dit gedaan heeft?

190/55 achterband er in
De (standaard, zit er nu over) 40t vervangen door een 42t
Ketting is een 530
 
Als het achterwiel er zo toch uit gaat, gaat dit passen? Is er iemand die dit gedaan heeft?

190/55 achterband er in
De (standaard, zit er nu over) 40t vervangen door een 42t
Ketting is een 530

Ik heb zelf ook een 190/55 band en 16/42 tandwielen, had een langere ketting nodig. Ook vooral ivm aanlopen op de hugger.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan