Het grote Honda VTR SP 1 & 2 Topic deel 32

Status
Niet open voor verdere reacties.
Als het achterwiel er zo toch uit gaat, gaat dit passen? Is er iemand die dit gedaan heeft?

190/55 achterband er in
De (standaard, zit er nu over) 40t vervangen door een 42t
Ketting is een 530

Het vreemde is dat ik met een michelin PP 2ct geen last had maar nadat ik een dunlop sportsmart2 monteerde de band tegen de achterbrug aan liep.
Ik moest dus de ketting verlengen.
 
Het vreemde is dat ik met een michelin PP 2ct geen last had maar nadat ik een dunlop sportsmart2 monteerde de band tegen de achterbrug aan liep.
Ik moest dus de ketting verlengen.
Michelin's zijn hele bolle banden.
Ik kocht mijn motor met 2CT's, vervangen voor S20evo's in dezelfde maat. Leek wel een 180 band op te zitten zoveel verschil.
 
Een vraagje,
ik ben nu bezig met het verwijderen van het PAIR systeem (SP2) maar ik kan niet zien waar ik het kabeltje los kan halen waar ze het over hebben op plaatje 8 RC51 Pair System Removal Guide

Ook kan ik het kabeltje niet simpelweg volgen, aangezien er op een gegeven moment teveel zooi voor zit..

Kan iemand me dit misschien vertellen?

Als ik de beschrijving snap ik het bijna onmogelijk om fout te doen, de stekker los(achter de oliekoeler) en de solenoidklep demonteren.
Wat ik wel uit de beschrijving opmaak is dat de stekkerverbinding in een rubber hoes zit verstopt.
En misschien zoek je verkeerd, ik bedoel zit jou oliekoeler ook op de plek die het plaatje aangeeft.
Ik heb begrepen dat bij een SP2 de koeler op een andere plaats zit.
 
De band zal Continental Sport Attack 3 worden. Ik zal eea afstemmen en laat het hier wel weten.
Wiel er in met de 40 en zien of en hoeveel ruimte er nog is om de 42 te gebruiken of niet. Zo niet dan kan de 42 gebruikt worden als de ketting op is (zit er pas 5,000km op).
 
De band zal Continental Sport Attack 3 worden. Ik zal eea afstemmen en laat het hier wel weten.
Wiel er in met de 40 en zien of en hoeveel ruimte er nog is om de 42 te gebruiken of niet. Zo niet dan kan de 42 gebruikt worden als de ketting op is (zit er pas 5,000km op).


Over die band hoor ik van circuitrijders veel goeds.
 
Bout die afbreekt
Tja heb ik voor me ongeluk gehad
Met geen 2 meter godzilla tang los te krijgen!!
Motorzak het gedaan voor me👍🏽
Kunnen ze gelijk je pakking mee doen
Goed dat je het nu tegen komt toch👍🏽
Klote maar dan heb je het gehad

Tja ,dat heb je soms ,meestal krijg ik het wel gedaan ,maar hiervoor moet je toch een goed brandertje hebben en een motorlift om op hoogte werken is een pre , nu loop ik te klooien op mijn knieen en dat werkt niet lekker .

morgen ga ik naar mijn motorzaak , kan hij gelijk de voorvork keringen vervangen , en die afgebroken bout krijgt hij er wel uit ,en anders boren .

De sp1 heeft 60,000 km gelopen en ik weet de geschiedenis niet , dus zit alleen nog te denken aan klepspeling meten , bij hoeveel km moet dat voor het eerst gedaan zijn ?
 
Tja ,dat heb je soms ,meestal krijg ik het wel gedaan ,maar hiervoor moet je toch een goed brandertje hebben en een motorlift om op hoogte werken is een pre , nu loop ik te klooien op mijn knieen en dat werkt niet lekker .

morgen ga ik naar mijn motorzaak , kan hij gelijk de voorvork keringen vervangen , en die afgebroken bout krijgt hij er wel uit ,en anders boren .

De sp1 heeft 60,000 km gelopen en ik weet de geschiedenis niet , dus zit alleen nog te denken aan klepspeling meten , bij hoeveel km moet dat voor het eerst gedaan zijn ?


De eerste controle weet ik niet uit mijn hoofd, maar klepspeling wordt normaal gesproken om de 24duizend gecontroleerd.
als je er geen goed gevoel bij hebt zou ik het zeker (laten) doen, geeft je een tevreden gevoel de komende zomer.

Edit,
download een WPHB, in de OP staat er een paar, dan kun je op het gemak dit soort zaken uitzoeken.
 
Laatst bewerkt:
zo vandaag de motor opgehaald bij de garage olie koelvloeistof is ververst deze moesten eruit omdat ik de starkit en de barnett koppeling erin heb gezet.
daarnaast zijn ook de kleppen gesteld de voorste cilinder was goed.
maar de achterste pffff klepspelling is normaal 30 ze stonden zo strak dat er alleen een 10 tussen kon.
ook de nokkeas klemmen waren aangedraaid zonder moment ,muurvast zaten ze terwijl je ze maar met 10 nm vast moet zetten.
 
Die van mij staat op 42.000 en er stonden 4 kleppen te strak. Dus zou ze zeker laten controleren/stellen.
 
zo vandaag de motor opgehaald bij de garage olie koelvloeistof is ververst deze moesten eruit omdat ik de starkit en de barnett koppeling erin heb gezet.
daarnaast zijn ook de kleppen gesteld de voorste cilinder was goed.
maar de achterste pffff klepspelling is normaal 30 ze stonden zo strak dat er alleen een 10 tussen kon.
ook de nokkeas klemmen waren aangedraaid zonder moment ,muurvast zaten ze terwijl je ze maar met 10 nm vast moet zetten.

Nokkenaslagerkappen moeten met 23nm vast,10nm lijkt mij erg weinig.
 
Laatst bewerkt:
Even een vraagje tussendoor... Zijn de kroonplaten van de sp1 en sp2 hetzelfde qua maten of is de stand van de vorkpoten anders oid?
 
Ah ok, wist dat er wat verschil in zat, maar niet meer wat. Heb een sbk-ombouw voor heul weinah gezien. Maar die gast weet volgens mij niet precies voor welk type die is.

Niet dat ik die ombouw ga doen, maar misschien wel makkelijk om achter de hand te hebben voor als ik over 30 jaar met pensioen ga en wat minder stabiel op de sp zit... :]
 
Ben toch ook steeds aan het kijken voor zo'n set, imitatie topkuip wil ik daar wel voor verzagen.
Weet alleen nou niet of de sp2 een grotere of kleinere diameter stuurpen heeft,kleiner kan je uitdraaien.
Als je hem nou niet neemt, doe het linkje dan even.
Wil ook graag een keer voelen hoe dat rijdt met zo'n kit erop.
 
Laatst bewerkt:
Ben toch ook steeds aan het kijken voor zo'n set, imitatie topkuip wil ik daar wel voor verzagen.
Weet alleen nou niet of de sp2 een grotere of kleinere diameter stuurpen heeft,kleiner kan je uitdraaien.
Als je hem nou niet neemt, doe het linkje dan even.
Wil ook graag een keer voelen hoe dat rijdt met zo'n kit erop.
Weet niet of hij naar NL verzendt, staat er niet bij.

ALUMINIUM MOTORRAD LENKER 22MM SILBER SUPERBIKE LENKER HONDA CB 600 900 CB1000R | eBay

Als je een extra kuip hebt om te verzagen, is dat wel ideaal. Met volle kuip is het raar rijden, het klopt voor je gevoel niet. Heb een keer op een Blade gereden met zo'n ombouw, zit je gewoon rechtop op een supersport. Eigenlijk hadden alle kuipen er af gemoeten om het voor je gevoel "kloppend" te maken. De zit is wel relaxt verder...
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan