Het grote Honda VTR SP 1 & 2 Topic deel 32

Status
Niet open voor verdere reacties.
Da's wel weer link dat hij niet weet of het sp1 of sp2 is...Is niet veel geld,maar zit ook weinig bij, contactslotkomt dan zeker voorop.
Zal mijn kroonplaat is opmeten, wat de diameter is.
 
Ik zie her en der torx bouten op de SP; welke maten T bits moet ik aanschaffen?
En dan de "gewone" of de "beveiligde"?
 
Laatst bewerkt:
Weet iemand een goede tuner .liefst in de buurt van amsterdam .die de sp1 kan dromen kwa goed afstellen en iets kietelen dmv k&n en dyno ?

Terwijl ik dit typ .denk ik ook aan jan smit powerparts . Die zit bij mij om de hoek .
Hebben jullie nog goede ervaringen met diverse bedrijven ?
 
Weet iemand een goede tuner .liefst in de buurt van amsterdam .die de sp1 kan dromen kwa goed afstellen en iets kietelen dmv k&n en dyno ?

Terwijl ik dit typ .denk ik ook aan jan smit powerparts . Die zit bij mij om de hoek .
Hebben jullie nog goede ervaringen met diverse bedrijven ?
Van der Meer schijnt wel goed te zijn met SP's :)
 
Van de meer punt🙏🏼👍🏽
Die weet er alles van
Zorg dat je pair mod en flaper mod gedaan heb eerst
Ik ging van 121pk naar 128,6 ofzo
 
Weet niet of hij naar NL verzendt, staat er niet bij.

ALUMINIUM MOTORRAD LENKER 22MM SILBER SUPERBIKE LENKER HONDA CB 600 900 CB1000R | eBay

Als je een extra kuip hebt om te verzagen, is dat wel ideaal. Met volle kuip is het raar rijden, het klopt voor je gevoel niet. Heb een keer op een Blade gereden met zo'n ombouw, zit je gewoon rechtop op een supersport. Eigenlijk hadden alle kuipen er af gemoeten om het voor je gevoel "kloppend" te maken. De zit is wel relaxt verder...

Hij verzend naar Nederland,16€ met DHL, diameter stuurpen is 24,5 mm, lijkt mij dus voor Sp1.
Ik zou ook de andere gaten moeten uitdraaien naar 51mm ipv de 50mm.
Hoe zet je de topkuip dan vast, de kuip steun past dan niet meer....
Voorlopig maar niet aan beginnen lijkt me, zolang je geen last hebt.
 
Laatst bewerkt:
Zijn jouw vorkpoten dan 51mm?

Er zijn kuipsteunen die onder het stuur door gaan naar de topkuip.

Ben zelf ook nog in dubio, de prijs is wel goed, maar wat je zegt, zo lang het nog niet nodig is....
 
Dan moet je volgens mij ook je thermostaathuis verwijderen anders past hij niet.

Zelfde vent heeft ook nog een koplamp van een rc30 voor je endurance kuip.
Aardige verbouwing dus, zal vast icm die hrc tank gemonteerd zijn geweest.

Ga over een paar maanden bij DHC die endurance kuip bestellen, hij gebruikt de koplamp van de NC30 voor.
Kan gemonteerd worden in de kuip of hij kan er een snorkel bij leveren met een montagepunt er op, maar dan ben je gelijk $250 verder... :N
 
Laatst bewerkt:
Zijn jouw vorkpoten dan 51mm?

Er zijn kuipsteunen die onder het stuur door gaan naar de topkuip.

Ben zelf ook nog in dubio, de prijs is wel goed, maar wat je zegt, zo lang het nog niet nodig is....

Oké, die heb ik nog nooit gezien,ja mijn poten zijn 51mm.

En je bent er nog niet met alleen dat, andere remleidingen, koppelings leiding, misschien gas kabels, kuipsteun..
 
Laatst bewerkt:
Dat is ook zo :Y

Vwb de steun, heb even op het net gezocht. Kwam een hoop foto's tegen met verzaagde topkuipen, maar allemaal zonder topkuipsteun. Denk dat doordat de kuip aangepast is, het niet meer nodig is ofzo. Kwam laatst dan toevallig een foto tegen met zo'n steun die onder het stuur door ging, wellicht eigenbouw.
 
Laatst bewerkt:
Van de meer punt🙏🏼👍🏽
Die weet er alles van
Zorg dat je pair mod en flaper mod gedaan heb eerst
Ik ging van 121pk naar 128,6 ofzo

oke top :t

ik ben natuurlijk mijn 929 blade gewend met 152 pk , dus de sp1 is wat tam nu ;)

maar wel heerlijk dat v twin gevoel :t en hij rijd heerlijk .
 
Gaat om de nm hè voor trekkracht, pk's zijn voor snelheid, andere vertanding en je komt aardig in de buurt.
 
Gaat om de nm hè voor trekkracht, pk's zijn voor snelheid, andere vertanding en je komt aardig in de buurt.


klopt .

en klopt het ook dat zijn 1ste versnelling erg lang is bij originele vertanding ? ,heb bijna het gevoel dat ik zijn 2 wegrij

dus dan zou een kleiner voortandwiel een optie zijn ?

of kortom ,wat is de beste tandwielverhouding voor de sp1?
 
Laatst bewerkt:
Ja 1e is erg lang, sommige vinden dat fijn, blijft heel persoonlijk.
Ik rij met 15/42 en dat bevalt mij prima, gewoon rontonde in zijn 2 en top rij ik toch bijna nooit.
Origineel is 16/40.
 
Laatst bewerkt:
Was vandaag ff langs en ja hoor, ze liet zich al door 2 man betasten.....

IMAG6267.thumb.jpg.cac107d3dbbbf7d070ff430dd82fd03c.jpg

Tandwiel achter gaan we nu voor +2.


Ohlins hing al uit te lekken, de olie was ECHT aan vervanging toe volgens Robin
IMAG6256.thumb.jpg.cfd8c87234df526fa22161b786d5ebe6.jpg


De pre-load adjustor deed niet veel dus die gaat ook uit elkaar.



Andere veer wordt geregeld wat dit ziet er echt niet uit
IMAG6262.thumb.jpg.57d5a73f6bc0da692d8c84105377cfe3.jpg




En haar nieuwe schoenen? Die waren ook al binnen..

IMAG6260.thumb.jpg.434c35629ce7c1d52febf0cb8bc15940.jpg




Ff staan kwijlen bij de Galespeed spullen (velgen, radiale pompen) maar daar wachten we nog ff mee.... _O- Mischien een keer als ik wat te vieren heb... *O*
 
Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan