float bowel rubber of papieren dichting

mister_anger

Rookie
20 sep 2016
8
0
Melsele
hallo,

ik ben nieuw op het forum dus ik zal me even voorstellen.
Ik ben Michel en ik rij met een Triumph speed triple uit 2010.
Recent ben ik met een project begonnen en heb een Honda CBX750F gekocht.
ik ben bezig met hem helemaal uit elkaar te halen en alles terug in "nieuwstaat" te herstellen.
Momenteel ben ik bezig met de carburateurs te reinigen.
Mijn vraag is of er iemand ervaring heeft met rubberen dichtingen in de float bowel kamer (geen idee hoe dit in het nederlands noemt)??
ik kan een setje dichtingen bestellen voor heel de carburateur en daar zit dus een rubberen dichting bij terwijl ze origineel papier zijn.

mvg, M
 
Als er geen "groef" in je vlotterbak zit waar het rubber in valt, dan is er iets niet goed. Of je hebt een universeel setje (tourmax o.i.d.) die niet opgelet hebben, of je hebt een apart type carburateur.

Heb je foto's van de onderdelen?
 
neen het zijn de originele carburatuers. Ik had de papieren pakking nog niet verwijdert om ze niet te beschadigen. Heb dat nu wel gedaan en eronder zit wel degelijk een groef met rubberen pakking. Er zit dus een rubber pakking en papieren pakking op elkaar. Ik dacht dat het papier OF rubber was.
 
neen het zijn de originele carburatuers. Ik had de papieren pakking nog niet verwijdert om ze niet te beschadigen. Heb dat nu wel gedaan en eronder zit wel degelijk een groef met rubberen pakking. Er zit dus een rubber pakking en papieren pakking op elkaar. Ik dacht dat het papier OF rubber was.
Dat is ook zo. Maar kennelijk is t al eens open geweest.

Op de fiches zie ik oem enkel rubber pakking.
 
tja hij is dan ook 32 jaar oud dus niet verwonderlijk dat ze al eens open zijn geweest. Staat wel slechts 44000 km op en dat zie je een de binnenkant van de motor, valt goed me qua vervuiling. heb een setje besteld met alle pakkingen voor de carburateurs dus ik vervang gewoon alles en stel alles deftig af want daar hebben ze aan geprutst waardoor er van de 90 pk zeker 30 paarden op stal staan ;-) alvast bedankt voor de snelle hulp.
 
Terug
Bovenaan Onderaan