gs500 mist een slag

25 dec 2012
165
2
Haren(Groningen)
Nu heb ik dat de motor niet meer in toeren blijft hangen. Omdat ik de inlaat rubbers heb vervangen en carbs gereviseerd en ultrasoon schoon gemaakt.

Nu lijkt het net als of die bij stationair soms een slag mist en dan na een tijd steeds meer en valt die uit.

Voor de rest rijd en remt hij goed af op op motor zelf dit Was hier voor een probleem dit is opgelost. Alleen dus stationair niet. Goed denk zelf bobine of bougie dop. Andere suggesties zijn va harte welkom
 
Is het nou direct gekomen na het vervangen van de inlaatrubbers en de carb revisie of op een willekeurig moment daarna?
In het eerste geval snap ik niet waarom je zelf denkt aan een bobine of bougie dop.
 
Na het schoonmaken en afstellen van de carbs.
Met warme motor kan ik hem naar 1000 toeren draaien en blijft die even mooi lopen en na een tijdje klinkt het net als of de motor een slag mist. Dus dacht zelf misschien slechte ontsteking is alleen bij lage toeren dus dacht misschien dan te weinig spanning voor een goeie ontsteking.


Zal morgen is kijken naar de synchroondopjes.
 
Oké voor dat ik de carburateurs ging schoonmaken en inlaat rubbers vervangen liep die wel stationair rond de 1000 1100. Als ik heb op 1500 zet dan gaat die na een tijdje ook naar 1000 en valt die daarna uit net alsof die dan dus paar keer niet goed ontsteekt.
Zo klinkt het
 
Dit is als het goed is gebeurt met het schoonmaken van de carburateurs,
want eerder liep die niet terug in toeren wel mooi stationar mar bij gas geven bleef die toen hang bij 4000 toeren.

toen zijn de carburateurs schoongemaakt gelijk gezet en afgesteld als het goed is. en reed die ook goed alleen sinds kort is het dus zo dat het net lijkt als of de motor soms een slag mist
 
Dit is als het goed is gebeurt met het schoonmaken van de carburateurs,
want eerder liep die niet terug in toeren wel mooi stationar mar bij gas geven bleef die toen hang bij 4000 toeren.

toen zijn de carburateurs schoongemaakt gelijk gezet en afgesteld als het goed is. en reed die ook goed alleen sinds kort is het dus zo dat het net lijkt als of de motor soms een slag mist
Synchroon stellen kan alleen op een lopende motor, liefste na kleppen stellen.
En zonder valse lucht....
 
Ja heb hem.voor schoon maken en synchroniseren en afstellen weg gebracht.
En toen ik hem ophaalde liep die goed alleen vorige weekend sloeg die.bij een stoplicht af en loopt nu heel onrustig stationair. En dreigt telkens uit te vallen en soms doet de motor dat ook en soms ook niet.
 
Heb Heb zelf niet naar gekeken . Idd
V gezeur maar maar begon helaas toen ik zelf de motor probeerde af te stellen. Dit lukte mij niet dus heb ik hem weg gebracht en toen zijn ze schoon gemaakt gesynchroniseerd en af gesteld. Reed hierna goed alleen nu dus ineens dit probleem heb n aan gezeten
 
Nee ben niet te beroerd. Alleen dan weten mensen hier ook wat er aan de motor is gebeurd. Er zit een andere uitlaat op en toen is die dus afsteld en liep. Goed. Nu alleen loopt die stationair heel onregelmatig.
Klinkt alsof er soms een van de cilinders nie pakt. En dacht verzamel info en ga dan van het weekend even kijken naar alles wat gezegd is. Garantie is het niet omdat de opdracht goed is uit gevoerd. Alleen drie maand later vertoond die dus dit gedrag
 
Gezien je post geschiedenis heb je al 6 maanden gezeur met dat ding. Hoe zagen de gasschuiven en geleiders eruit?

Geleiders van de gasschuiven? En de gasschuiven zelf moet ik nog bekijken dan dacht dat het het wel ergens anders kon zoeken ivm dat de motor weg . Geweest voor he probleem met de carbs.

Waar moet ik op letten bij de gasschuiven en geleiders.
 
Geleiders van de gasschuiven? En de gasschuiven zelf moet ik nog bekijken dan dacht dat het het wel ergens anders kon zoeken ivm dat de motor weg . Geweest voor he probleem met de carbs.

Waar moet ik op letten bij de gasschuiven en geleiders.

Mijn klachten waren niet geheel hetzelfde als die van jou maar je kan deze delen nog best makkelijk inspecteren. Zie ook dit topic/post. Gasschuiven kan je er gewoon uit tillen als je de carburateur deksels eraf haalt. Geleiders kan je ook nog wel inspecteren zonder de boel te demonteren, als je je bril op zet en een zaklampje bij de hand hebt.

Het missen van een slag had ik voor het vervangen van de geleiders+schuiven+naalden+naaldbuizen ook last van, daarna niet meer. Ik weet niet zeker of en waartussen het verband zit maar inspecteren kost niks en is niet heel erg veel werk.

Wat ik mij ook voor kan stellen is dat de gasschuiven verwisseld zijn. Ze slijten op elkaar in en als je een ingesleten gasschuif combineert met een andere geleider (been there done that) kan je ook problemen krijgen. Je kan daarom gewoon eens proberen de gasschuiven van de linker en rechter carb te verwisselen.
Jouw klachten zijn niet geheel hetzelfde als die van mij toen maar proberen kan altijd.
 
Laatst bewerkt:
Terug
Bovenaan Onderaan