Hoge frequentie linker knipperlicht Aprilia RS 125

boven798

Rookie
22 sep 2016
4
0
Hallo,
Sinds kort knippert het linker knipperlicht van mijn Aprilia RS 125 in een hogere frequentie dan normaal. Het rechter knipperlicht functioneert nog wel gewoon naar behoren. Iemand een idee hoe dat komt en met name hoe ik die frequentie weer normaal krijg?
Mvg,
 
Hier heb je het elektrisch schema van een RS 50. Die zijn vrijwel gelijk aan de RS 125.

schema_af1.gif


Als 1 van de knipperlicht kapot gaat, gaat het kl.relais sneller knipperen om jou te waarschuwen dat er 1 lamp kapot is, maar dat is nu niet het geval zeg je. Ik denk dat je ergens in de bedrading of fittingen van de lampjes teveel weerstand hebt waardoor het relais een storing "voelt". Draai als eerste de lampjes eens een paar keer d'r uit en in, zodat je de contacten een beetje schoon schuurt als het ware. Helpt dit nier, dan kan je de bedrading zelf nalopen.

De nrs. 12 en 30 zijn de linker kn. lichten. Daar zie ik al connectoren zitten die je kan verdenken van teveel weerstand.


Edit: Ik kwam het schema van een RS 125 tegen. Altijd beter dan van de RS 50.

2007ApriliaRS125Euro3WiringDiagram.png
 
Laatst bewerkt:
Zo'n RS heeft (voor zover ik weet) maar één controle lampje op 't cockpitje. Als dat lampje stuque is dan knippert er aan de linker kant alles sneller (lampje zit op die serie geschakeld).
 
Laatst bewerkt:
Waarschijnlijk is een lampjes in vermogen afgenomen.
Wissel de lampjes maar eens links met rechts, dan zal het probleem zeer waarschijnlijk ook mee naar rechts verplaatsen.
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Wat je ook doet, ga niet naar de motorzaak met de vraag "Ik wil een nieuw knipperlicht voor mijn Aprillia RS125."

Voor je het weet sta je na het horen van "Dat is inderdaad een goede ruil." buiten met knipperlicht en zonder motor!
 
Terug
Bovenaan Onderaan