Yamaha Tracer 900 deel III

Status
Niet open voor verdere reacties.
Hoi,

Mijn Tracer staat al een tijdje op de middenbok in de berging.
Omdat ik wil voorkomen dat ik een plat vlak in mijn voorband krijg draai ik het wiel om de 2 à 3 weken.
Nu wil ik eigenlijk een balkje onder de linkerkant van de voorvork plaatsen zodat het wiel altijd vrij hangt. Zou dit geen kwaad kunnen ?
Het kan alleen onder de linkerkant omdat het stuur op het stuurslot staat.

Iemand nog suggesties ?


Zelf plaats ik al vanaf begin een houten blok direct onder de uitlaatbochten.
Die dikke pijp waar de 3 bochten dus samen komen, pal naast de olieplug.
Werkt prima hoor, voor de 2e winter nu.
( het stuur kun je dan gewoon blijven draaien natuurlijk )
 
Zal de voorband echt een vlakke plek krijgen als ie een winter op de middenbok staat? Geen ervaring met een middenbok, had voorheen de MT-09 met alleen een zijstandaard.

Ook ik heb mijn Tracer aan de Optimate lader hangen. Met de MT-09 nooit problemen gehad en mijn dealer heeft hem overgezet. Als het echt slecht was geweest had ik wel op een advies gerekend :)
 
Ik heb er nog nooit rekening mee gehouden (banden van de grond of harder oppompen etc) en heb nog nooit ergens last van gehad.

Maargoed, ik rij tot er zout ligt en ga weer rijden zodra dat weg is. Wellicht dat ie dan niet lang genoeg stil staat..
 
Tijdje terug had " Smoke123 " het onderwerp over die VRLA accu aangezwengeld.
Dit type accu dient met een constante spanning te worden geladen, anders kan er schade ontstaan aan de accu.
Er werd niet meteen duidelijk hoeverre een Optimate die " constante spanning " daadwerkelijk geeft.
Daarom de verwarring dus.

Inmiddels heb ik met de fabrikant van Optimate gebeld.
Die verteld mij dat je ook een VRLA accu gewoon mag laden met een Optimate.
 
Zal de voorband echt een vlakke plek krijgen als ie een winter op de middenbok staat? Geen ervaring met een middenbok, had voorheen de MT-09 met alleen een zijstandaard.

Ook ik heb mijn Tracer aan de Optimate lader hangen. Met de MT-09 nooit problemen gehad en mijn dealer heeft hem overgezet. Als het echt slecht was geweest had ik wel op een advies gerekend :)


Nou,
Bij een motor die enkele maanden stilstaat kan de spanning van de voorband makkelijk zakken tot 1 bar...
Je kunt je voorstellen wanneer het gewicht dan flink doordrukt er een plat kantje kan ontstaan.
Wielen van de grond is dus wel beter.
En banden kun je wel oppompen tot ver over de 4 bar...
Ooit bij de bandenboer 6,5 bar zien verschijnen voordat de band " op zijn plaats knalde "....
( is maar kortstondig , maar dan nog...)

Maar stel dat je 3,5 bar in de voorband doet, en je zet hem dan weg.
Later als je gaat rijden op de gewenste spanning brengen.
Wel beter denk ik.
 
bedankt voor het uitzoekwerk Ivano, mbt de optimate. En toch maar even kijken of ik de voorband ook van de grond kan halen :)
 
Als je na 2 of 3 maanden al 1,5 bar kwijtraakt, is er toch wat mis met je band of je ventiel.

Maar als je een middenbok hebt, is het een kleine moeite om met een blokje / stokje de voorband van de grond te houden.
 
Als je na een paar maanden 1,5 bar kwijt raakt is er inderdaad iets anders aan de hand.
Maar er zijn er genoeg die een " winterstop " hebben van 5 maanden.
Een band kan 0,2 bar per maand verliezen zónder dat er iets geks te bespeuren is...

Dan ben je dus richting het voorjaar een bar kwijt....
( met of zonder platte kant... ) ;)
 
Laatst bewerkt:
Zal de voorband echt een vlakke plek krijgen als ie een winter op de middenbok staat? Geen ervaring met een middenbok, had voorheen de MT-09 met alleen een zijstandaard.

Ook ik heb mijn Tracer aan de Optimate lader hangen. Met de MT-09 nooit problemen gehad en mijn dealer heeft hem overgezet. Als het echt slecht was geweest had ik wel op een advies gerekend :)


Eigenlijk had ik begrepen dat er inderdaad een vlakke plek kan ontstaan met als gevolg dat de band onstabiel wordt en het stuur kan gaan wiebelen.... vandaar dat ik het voorwiel van de grond wil hebben.
Ik ga nog wel rijden als het weer het toelaat maar de motor zal grotendeels in de berging overwinteren.
 
Winterstop?? Wasda? *D
Da's de periode dat er minimaal een halve meter sneeuw ligt,
de temperatuur dik onder nul is gezakt en de wegen spekglad zijn,
en je daarom je Tracer maar even in de schuur laat staan. :t
 
Mijn Tracer is in winterstop (slaap), af en toe nog een rondje op de XT. Even genieten van dit mooi gemonteerde filmpje en de Tracer:
 
full

full

Omdat ik positieve dingen las op forums in de VS over onderstaand
scherm van Givi en de prijs ook gunstig was heb ik dit scherm besteld
bij RAD .

GIVI Getint vervangwindscherm - S D

Vandaag heb ik er een dik uur mee gereden en ik ben er zeer tevreden over .
De ruit is ongeveer even hoog als de orginele ruit , maar aan de onderkant en bovenkant
een stuk breder . Het gebulder is na mijn eerste ervaring duidelijk minder dan met
het orginele scherm .
 
Laatst bewerkt:
[afbeelding]
[afbeelding]
Omdat ik positieve dingen las op forums in de VS over onderstaand
scherm van Givi en de prijs ook gunstig was heb ik dit scherm besteld
bij RAD .

GIVI Getint vervangwindscherm - S D

Vandaag heb ik er een dik uur mee gereden en ik ben er zeer tevreden over .
De ruit is ongeveer even hoog als de orginele ruit , maar aan de onderkant en bovenkant
een stuk breder . Het gebulder is na mijn eerste ervaring duidelijk minder dan met
het orginele scherm .


Staat en kleurt hem goed. :Y :Y
 
Laatst bewerkt:
[afbeelding]
[afbeelding]
Omdat ik positieve dingen las op forums in de VS over onderstaand
scherm van Givi en de prijs ook gunstig was heb ik dit scherm besteld
bij RAD .

GIVI Getint vervangwindscherm - S D

Vandaag heb ik er een dik uur mee gereden en ik ben er zeer tevreden over .
De ruit is ongeveer even hoog als de orginele ruit , maar aan de onderkant en bovenkant
een stuk breder . Het gebulder is na mijn eerste ervaring duidelijk minder dan met
het orginele scherm .
Ziet er wel ok uit. Hoe lang ben je?
 
Iedereen voor het nieuwe jaar veel fijne en veilige kilometers gewenst op jullie Tracerts.... *D :) :Y
 
Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan