Yamaha Tracer 900 deel III

Status
Niet open voor verdere reacties.
Aan iedereen veel leuke en veilige kilometers toegewenst.
Ben nog maar enkele dagen de trotse eigenaar van één van de laatste bleu race tracers met een tal van leuke opties,
waaronder ook handvatverwarming.
Maar bij mijn eerste kilometers viel me op dat het linker handvat minder warm werd dan het rechter. Iemand een idee waaraan het kan liggen?
 
Laatst bewerkt:
Dat is (over het algemeen) omdat je rechts gas geeft en harder knijpt. Ik heb dat gevoel ook gehad en leg mijn hand nu volledig rond het handvat links en knijp wat harder :)

Het kan ook zijn dat je handvat stuk is maar die kans is kleiner.
 
Dat is (over het algemeen) omdat je rechts gas geeft en harder knijpt. Ik heb dat gevoel ook gehad en leg mijn hand nu volledig rond het handvat links en knijp wat harder :)

Het kan ook zijn dat je handvat stuk is maar die kans is kleiner.
Nee, je bij je gashandel zit je verwarmde handvat op een kunststof huls. Aan de koppelingskant direct op de (koude) metalen stuurbuis.

Je kunt het verschil opheffen door je linker handvat eraf te halen en met tape het metaal in te wikkelen. Dat kan ongeveer 3 lagen dik.
 
Laatst bewerkt:
De beste wensen! Dat de temperatuur maar weer gauw mag stijgen en het strooien stopt :)
 
Nee, je bij je gashandel zit je verwarmde handvat op een kunststof huls. Aan de koppelingskant direct op de (koude) metalen stuurbuis.

Je kunt het verschil opheffen door je linker handvat eraf te halen en met tape het metaal in te wikkelen. Dat kan ongeveer 3 lagen dik.

Dikke merci voor feedback
 
Nee, je bij je gashandel zit je verwarmde handvat op een kunststof huls. Aan de koppelingskant direct op de (koude) metalen stuurbuis.

Je kunt het verschil opheffen door je linker handvat eraf te halen en met tape het metaal in te wikkelen. Dat kan ongeveer 3 lagen dik.

Toch los ik het op door harder te knijpen en voelt het voor mij hetzelfde aan...
 
Toch los ik het op door harder te knijpen en voelt het voor mij hetzelfde aan...
[Me="JAMF"]knijpt liever niet te hard.[/Me]

Iets met kramp en al meermalen tennisarm ( zonder ooit met een racket tegen een bal te slaan)

Doe mij maar een stukje tape
 
Stukje tape werkt perfect. Ook gelezen en beproeft op allerlei fora over de hele wereld :). Niet alleen voor ons type motor overigens.

En nog allemaal een gelukkig 2017 gewenst. Dat de Tracers nog maar lang probleemloos (in de breedste zin van het woord) blijven rijden! Om te beginnen aankomend jaar ;)
 
Ik ben Ap nieuw op het forum

Ik heb een mat gijse tracer met akrapovic, ermax zwart ruitje en met het ruitje mee in de hoogte verstelbare garmin. en michelin banden.
geweldig fijne fiets op de low budget vering na.
Veel gelezen over de vering en het nodig hierover uitgezocht.
Achterveer met voorveren is een tussen oplossing en kost relatief erg veel.
Dus gaan we de vering maar meteen goed aanpassen.
Andreani cartrigde kit met Ohlins S46DR1 skf.
Ik doe alles wel zelf en de kit is goedkoop
 
Ik ben Ap nieuw op het forum

Ik heb een mat gijse tracer met akrapovic, ermax zwart ruitje en met het ruitje mee in de hoogte verstelbare garmin. en michelin banden.
geweldig fijne fiets op de low budget vering na.
Veel gelezen over de vering en het nodig hierover uitgezocht.
Achterveer met voorveren is een tussen oplossing en kost relatief erg veel.
Dus gaan we de vering maar meteen goed aanpassen.
Andreani cartrigde kit met Ohlins S46DR1 skf.
Ik doe alles wel zelf en de kit is goedkoop

Nice!!! Ga je geen spijt van krijgen. Vooral die cartridge set is echt mega!!! Achter heb ik nog de Hydraulische preload ivm verschillende gewichten (duo, bagage, etc).
 
Bij mij zit er niemand achterop hoogstens alleen de koffers
Set wordt netjes geleverd op gewicht.
Als ik lang weg zou gaan kan ik de veer wel gewoon iets opspannen moet er even tussenuit.
Ik vond het stelmechaniek veel te duur voor wat je daar voor krijgt.

Omdat ik toch lekker bezig ben ga ik ook maar skf low friction keringenplaatsen
 
Bij mij zit er niemand achterop hoogstens alleen de koffers
Set wordt netjes geleverd op gewicht.
Als ik lang weg zou gaan kan ik de veer wel gewoon iets opspannen moet er even tussenuit.
Ik vond het stelmechaniek veel te duur voor wat je daar voor krijgt.

Omdat ik toch lekker bezig ben ga ik ook maar skf low friction keringenplaatsen

Hydraulische preload is inderdaad niet goedkoop. Schokbreker uitbouwen ga je niet elke keer doen. Je draait de bouten van het linksysteem snel verrot. Ik heb er al een paar vervangen, ook omdat je er slecht bij kunt (bij de bouten). Dus hier ook een hydraulische preload :).
 
De veer is berekend op het gewicht van de berijder als je dus gewicht toevoegt moet je eigenlijk een andere veer monteren op schroeven geeft ook invloed op het weggedrag.
Preload versteler dacht ik niet hoor kost 340 euro meer om een veer te verstellen wat eigenlijk een tussenoplossing is.
Voor het prijs van de Ohlis schokbreker met versteller in Nederland heb ik de hele kit Andreani, Ohlins en Olie gekocht. http://www.motor-forum.nl/global/smileys/shiny.gif
Met lange dunne doppen kom je er netjes bij en als de kwaliteit van de bouten zijn zoals je zegt
Dan maar vervangen voor andere kwaliteit.
 
De veer is berekend op het gewicht van de berijder als je dus gewicht toevoegt moet je eigenlijk een andere veer monteren op schroeven geeft ook invloed op het weggedrag.
Preload versteler dacht ik niet hoor kost 340 euro meer om een veer te verstellen wat eigenlijk een tussenoplossing is.
Voor het prijs van de Ohlis schokbreker met versteller in Nederland heb ik de hele kit Andreani, Ohlins en Olie gekocht. http://www.motor-forum.nl/global/smileys/shiny.gif
Met lange dunne doppen kom je er netjes bij en als de kwaliteit van de bouten zijn zoals je zegt
Dan maar vervangen voor andere kwaliteit.

Goed gedaan zo. Zowel mijn vrouw als ik zelf rijden op de Tracer, dus vond ik het geld van de PreLoad adjuster wel waard.
 
Dan is het inderdaad handig als je er allebei op rijdt
Mijn vrouw rijdt er niet op de motor is te hoog voor haar
 
Nee, je bij je gashandel zit je verwarmde handvat op een kunststof huls. Aan de koppelingskant direct op de (koude) metalen stuurbuis.

Je kunt het verschil opheffen door je linker handvat eraf te halen en met tape het metaal in te wikkelen. Dat kan ongeveer 3 lagen dik.

Beetje een late reactie maar heel handig dat ik dit nu lees! Hier liep ik al steeds tegenaan en harder knijpen krijg je inderdaad vooral verkrampte handen van ;)
 
Dag Iedereen,

k ben sinds enkele weken ook in het bezit van een tweedehands tracer 2016 aangeschaft bij de dealer met een 7000km op de teller in de kleur donkerblauw. ondertussen een 200 leuke kilometers achter de rug. Maar tot de spijtige vaststelling gekomen dat de dubbele pinkerfunctie niet altijd werkt. Iemand hier ervaring mee?

Als ik ze opzet, flikkeren de 4 pinkers 1 keer zeer kort, daarna niks meer. Daarna niks meer, na het uitschakelen is het een 10-tal seconden wachten alvorens de pinkers terug functioneren (links en rechts apart). Mistlampen zitten er ook op gemonteerd, maar hoe dit alles aangesloten is weet ik niet.

Waar sluiten jullie de gps aan? Ik heb een garmin zumo 390, dus zou rechtstreeks op de 12V moeten aansluiten en dus niet via de sigarettenaansteker. (Kan het niet terugvinden op de fora).
 
Dag Iedereen,

k ben sinds enkele weken ook in het bezit van een tweedehands tracer 2016 aangeschaft bij de dealer met een 7000km op de teller in de kleur donkerblauw. ondertussen een 200 leuke kilometers achter de rug. Maar tot de spijtige vaststelling gekomen dat de dubbele pinkerfunctie niet altijd werkt. Iemand hier ervaring mee?

Als ik ze opzet, flikkeren de 4 pinkers 1 keer zeer kort, daarna niks meer. Daarna niks meer, na het uitschakelen is het een 10-tal seconden wachten alvorens de pinkers terug functioneren (links en rechts apart). Mistlampen zitten er ook op gemonteerd, maar hoe dit alles aangesloten is weet ik niet.

Waar sluiten jullie de gps aan? Ik heb een garmin zumo 390, dus zou rechtstreeks op de 12V moeten aansluiten en dus niet via de sigarettenaansteker. (Kan het niet terugvinden op de fora).

Welkom! In de buurt van de koplamp liggen twee geschakelde extra aansluitingen voor bijvoorbeeld navigatie of een extra cigarettenaansteker.. Als je de ruit en de daarachter zittende zwarte plaat verwijdert moet je ze zien liggen. Contrastekkers kun je bestellen maar dan moet je hier op het forum ff zoeken. Is een paar keer aan de orde geweest.
 
Thx :-) Dan ga ik het scherm er eens afhalen. Kan het dat één van die extra geschakelde aansluitingen gebruikt kan worden voor aansluiting van de mistlampen? Op eerste zicht lijkt me aansluiting naar het handvat van daaruit te vertrekken. Maar moet het nog eens in detail bekijken :-)

Ivm met het 4 pinker probleem, iemand ervaring mee?
 
Ivm met het 4 pinker probleem, iemand ervaring mee?
Zijn het nog de standaard knippers? Of zijn ze bv vervangen door led exemplaren? Want dan zitten er misschien weerstanden tussen (of juist niet) of een apart relais. Wellicht dat die dan voor een probleem zorgen.

Verder zou ik er lekker mee terug gaan daar waar je de motor hebt gekocht. Laat je zien dat de knipperlichten niet goed werken en of ze het even voor je willen oplossen. Ik neem zomaar aan dat je bij een dealer nog wel enige vorm van garantie hebt :).
 
Laatst bewerkt:
Dag Iedereen,

k ben sinds enkele weken ook in het bezit van een tweedehands tracer 2016 aangeschaft bij de dealer met een 7000km op de teller in de kleur donkerblauw. ondertussen een 200 leuke kilometers achter de rug. Maar tot de spijtige vaststelling gekomen dat de dubbele pinkerfunctie niet altijd werkt. Iemand hier ervaring mee?

Als ik ze opzet, flikkeren de 4 pinkers 1 keer zeer kort, daarna niks meer. Daarna niks meer, na het uitschakelen is het een 10-tal seconden wachten alvorens de pinkers terug functioneren (links en rechts apart). Mistlampen zitten er ook op gemonteerd, maar hoe dit alles aangesloten is weet ik niet.

Heb hetzelfde gehad op mijn FZ1 zelfs met weerstanden. Je moet de relais ook aanpassen en dan is het opgelost.

LED INDICATOR RELAY BLINKER YAMAHA MT07 MT09 2013- FLASHER UNIT 3 PIN | eBay
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan