Yamaha Tracer 900 deel III

Status
Niet open voor verdere reacties.
Laatste vraag nog :P

Is er nog verschil tussen de 2015 en 2016 Tracer buiten de andere carter om? Is er nog wat verschil qua motorische afstelling / vering of iets dergelijks? Dit omdat er Race Blu en rode Tracers staan die in beide jaren zijn gebouwd en het dus soms een beetje onduidelijk is of je een overjarige 2015 hebt die in 2016 op kenteken is gezet, of een echte 2016 met bijv. de oude carter .. etc..
Zo ver ik weet niet. Lees op usa forum wel eens wat over een ECU update. Maar heb daar hier eigenlijk nooit wat over gelezen. Dus wellicht is dat niet van toepassing bij EU versies.
Maar wellicht dat ik iets gemist heb :)
 
Clutch assist (zit bij die slipperclutch) en fabrieksaf een optie tot een quickshifter lijkt me ook wel lekker :P
Quickshifter staat nu al wel bij de accessoires op de Yamaha site, maar nog geen prijs zo te zien (met Google kom ik op € 310, valt me nog behoorlijk mee -> dat ben je ook minimaal kwijt voor een aftermarket QS en die moet je dan nog vrij ingewikkeld installeren en werkt niet via de ECU).
 
Ook ik heb het Givi scherm vorige week op de motor gezet. Ik heb geen last van dat 'piepende' geluid tijdens het rijden. Wel eens tijdens het uit de garage rijden maar te weinig om er echt last van te hebben en iets aan te doen.

Je kan het heel simpel oplossen door er op die punten een rubbertje tussen te plaatsen
waardoor er ook niks beschadigd aan het scherm .Ik had er verder ook geen last van , maar
het voorkomt op deze manier iig schade aan het scherm ;)
 
Over de ruit gesproken. Ik heb men tracer tweedehands gekocht met een Puig touring ruit erop, vind die eigenlijk wat te bombastisch voor de motor. En vooral de ruit zet men helm los in de turbulente wind. Het valt best mee als ik zadel in laagste stand zet en ruit hoogste (maar dan zit ik te laag naar men zin) of zadel hoogste stand en ruit zo laag mogelijk. Ik ben ongeveer een 1m85 en heb denk ik een normale beenlengte/bovenlichaam verhouding :p

Heb dit scherm er nu opzitte denk ik:
http://www.puig.tv/tuning-bikes/yamaha-mt-09-tracer-2016/touring-screen/c171en/f1-r19-m7092/
Iemand ervaring met deze ruit? Garagist sprak ervan om ruit in te korten, iemand hier ervaring mee?

Of kan ik best gewoon voor de Givi D2122S gaan?
 
Laatst bewerkt:
Over de ruit gesproken. Ik heb men tracer tweedehands gekocht met een Puig touring ruit erop, vind die eigenlijk wat te bombastisch voor de motor. En vooral de ruit zet men helm los in de turbulente wind. Het valt best mee als ik zadel in laagste stand zet en ruit hoogste (maar dan zit ik te laag naar men zin) of zadel hoogste stand en ruit zo laag mogelijk. Ik ben ongeveer een 1m85 en heb denk ik een normale beenlengte/bovenlichaam verhouding :p

Heb dit scherm er nu opzitte denk ik:
http://www.puig.tv/tuning-bikes/yamaha-mt-09-tracer-2016/touring-screen/c171en/f1-r19-m7092/
Iemand ervaring met deze ruit? Garagist sprak ervan om ruit in te korten, iemand hier ervaring mee?

Of kan ik best gewoon voor de Givi D2122S gaan?

Lastig die ruitjes. Ligt er aan hoe lang je bent en wat voor helm je hebt, stand van het zadel etc.
Ik heb nu de race Puig er op. Zadel hoogste stand en scherm laagste, ik heb nu het idee dat de turbulentie voor een deel weg is. Succes!
 
Laatst bewerkt:
@husap , kan je ff je mail tjekken. Ik heb je een mailtje gestuurd. (je hebt pb/pm niet aan staan)

B.v.d.
 
Lastig die ruitjes. Ligt er aan hoe lang je bent en wat voor helm je hebt, stand van het zadel etc.
Ik heb nu de race Puig er op. Zadel hoogste stand en scherm laagste, ik heb nu het idee dat de turbulentie voor een deel weg is. Succes!

Helemaal mee eens.
Zo heb ik het ook gedaan:
Zadel in hoogste stand.
Ruitje in laagste stand.
Is ook het Puig race ruitje.

Het grote gebulder/turbulentie is weg.
Lengte is 180 cm.
Helm is van het stille soort....

;)
 
Hij is relatief eenvoudig te installeren. Alles is op maat gemaakt specifiek voor de Tracer. De demper zelf wordt vastgezet aan de stuurklemmen. En de 'pin' met een beugel zeg maar aan het balhoofd (alles met de bestaande bouten die daar al zitten).
Alleen een gepiel om er goed bij te komen (even de kappen verwijderen helpt een hoop :)).

Verder had ik, met mijn beperkte kennis van motor geometrie e.d., ook bedacht dat de motor achterover moest om deze iets meer stabiel te krijgen (de Tracer heeft een best kleine balhoofdhoek en naloop). Dus de voorkant omhoog en achter omlaag (middels veervoorspanning).
En dat bleek inderdaad correct.

Kan me dus ook wel voorstellen dat het wiebelen beter wordt als er iemand achterop zit, dan krijg je immers ook dat effect.

Maar ja, of de vering nu wel helemaal optimaal werkt als je het zo gaat gebruiken.. geen idee, denk het niet ;)
Nu met de stuurdemper kan ik weer (beperkt) bezig met de vering. Ben benieuwd :)

Maar wat je zegt, weinig aan het stuur zitten helpt ook al behoorlijk. Hij is gewoon zeer gevoelig voor kleine bewegingen op bv hoge snelheid. Dus hoe strakker je het stuur vast houdt hoe meer effect bij bv turbulentie, hobbels etc. En juist die zaken worden nu gedempt door de stuurdemper.

Of het DE oplossing is kan ik je pas over wat meer km's en meer gerommel met de vering vertellen. Het lijkt er tot nu toe in ieder geval verdacht veel op (na ca 2 tankjes rijden ;)).

Bedankt voor jou reply! ben benieuwd wat je verdere ervaringen zijn.
Please keep me posted!

Groet,

Harm.
 
Helemaal mee eens.
Zo heb ik het ook gedaan:
Zadel in hoogste stand.
Ruitje in laagste stand.
Is ook het Puig race ruitje.

Het grote gebulder/turbulentie is weg.
Lengte is 180 cm.
Helm is van het stille soort....

;)

Me too....wat zijn wij toch eensgezind
 
Hoe hoog zijn de onderhoudskosten voor de Tracer ongeveer? Voor de 1000, 10.000 en 20k beurt?

Verder lees ik dat veel mensen de vering hebben gewijzigd.. nu ben ik wel van plan met een duo op reis te gaan, is dit dan ook echt een vereiste ongeveer? Of moet het lukken met het juist afstellen van de standaard vering? :/
 
Laatst bewerkt:
Vering met duo: Ligt aan het totale gewicht denk ik. Mag volgens het boekje, alles bij elkaar, max 180kg zijn. Dus je zou denken dat de vering dat wel gewoon aan moet kunnen. Heb wel gelezen op engels forum dat ze het prima vinden als je de veervoorspanning achter op max zet.

Kan het beter? Zeker, de vering is wel een beetje waarop ze bespaard hebben bij de MT lijn.

Heb maar 2x met duo gereden, ging prima. Maar dan hou je er ook extra rekening mee uiteraard. Verder altijd solo en vind ik de standaard vering prima voldoen (ben niet zo moeilijk :+).
 
Ik vond zonder duo de vering al matig, maar met duo was het helemaal een drama. Zwalken, deinen, wijd lopen in de bocht, ik had er geen enkel vertrouwen in. Samen zijn we zo'n 150 kg, plus nog een paar kilo voor de uitrusting, dus niet overdreven zwaar. Mijn Street Triple R had er nooit problemen mee in ieder geval.

Zoals zovelen dus onlangs maar bij Hyperpro een streetbox erin laten batsen, en het verschil is echt gigantisch. Ding rijdt nu retestrak, ook met passagier, en het is nu echt de motor die ik voor ogen had toen ik 'm kocht.

Misschien is de kwaliteit van de originele vering nogal variabel, of ben ik gewoon een zeikert, maar ik had met dat spul echt nooit een reis inclusief duo gedaan.
 
Zoals eerder aangegeven heb ik de ram mount bevestiging van Cosmo om deze boven het dashboard te monteren. Voor de geïnteresseerden heb ik nog een paar extra foto's gemaakt, zie onderstaande link:
https://imgur.com/a/FXmF9


Ziet er goed uit . Ik moet de mijne nog bevestigen .
Heb je er bewust voor gekozen om de gps houder onder de bevestigingsplaat
van de ruit te plaatsen , of heb je het uitgetest ?
De ruit komt nu iets verder van de gps houder af te staan , wat volgens mij
ook de beste manier is om te monteren .
 
Ben ook voor andere vering gegaan ,tegenwoordig vriendin die meegaat.
Ohlins achterschok en voor ohlins veren met olie.
Ff uitproberen en afstellen nog,laat t weten😁
 
Ik ben opzoek naar knipperlichten (led) voor in de handguards, ter vervanging van de standaard knippers.

Nu zie ik af en toe wel leuke voorbij komen (merk Dzell).

Er zijn er vast meer, en is zoiets ook in NL verkrijgbaar?
 
Me too....wat zijn wij toch eensgezind

Toch leuk die eensgezindheid, ondertussen heb ik wel vorige eigenaar gehoord en kan ik originele ruit bekomen, toch maar eerst daar eens mee proberen en kijken wat het geeft. Eventueel kan ik daarna nog over op de Givi sportruit.
 
Ziet er goed uit . Ik moet de mijne nog bevestigen .
Heb je er bewust voor gekozen om de gps houder onder de bevestigingsplaat
van de ruit te plaatsen , of heb je het uitgetest ?
De ruit komt nu iets verder van de gps houder af te staan , wat volgens mij
ook de beste manier is om te monteren .
Heb ik bewust voor gekozen omdat het er netter uit vond zien. Werkt echt perfect en amper trillingen.
 
Nou... ik ben tegen een ander probleem aangelopen |( |( , ik weet niet of ik de Tracer wel in de tuin kan krijgen B|

Wij wonen aan het einde van een L vormige steeg, dus eerst rechtdoor, daarna linksom de hoek om, en daarna aan het einde linksom de tuin in.. nu hebben we al een extra brede deur, maar of ik de bocht ga kunnen maken.. :X Dat ding is gewoon zo breed qua stuur. :/

Morgen even een proefritje maken met vriendin en even kijken of het uberhaupt past, anders heeft het geen zin, want de deur kan helaas niet breder ;(
 
Laatst bewerkt:
Hoi iedereen,

Na wat lezen in dit forum zal ik me ook maar even voorstellen als nieuwe tracer 900 rijder.
Ik rijd sinds twee weken een nieuwe Tracer (blauw). Ik kom van een Yamaha XT 600E waar ik voornamelijk mee “off road” gereden heb.

De vering heb ik standaard staan, er zitten standaard banden onder en er is een GIVI D2122S gemonteerd.

Inmiddels heb ik ± 850 km gereden en dat is mij heel goed bevallen.
Een paar dagen geleden een stuk in Duitsland gereden en daar kwam ik echter een minpunt tegen waar ik absoluut niet tevreden over ben. Bij 160 + gaat het stuur namelijk gevaarlijk zwabberen.
Wie heeft de ultieme oplossing?
Is de bestaande vering zodanig in te stellen zodat het stopt, moet er een andere vering set worden gemonteerd (dure oplossing) of een stuurdemper?

Wat mag ik van de dealer verwachten?
Graag jullie mening/reactie.

Groetjes,
Jitske

Yamaha-Tracer-900-blauw1.jpg


Yamaha-Tracer-900-blauw2.jpg


Yamaha-Tracer-900-blauw3.jpg
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan