Yamaha Tracer 900 deel III

Status
Niet open voor verdere reacties.
Die slijtage heb ik ook gezien bij testrit met ééntje uit Italië, had 13k op de teller endaar was het metaal van de voetsteun al deel weggesleten.

Mijne op 7k gekocht, zit nu over 10k en valt best nog mee bij mij :-) Ik doe wel veel Woon-Werk autostradeverkeer, waarbij ik men voeten niet tegen de moto aanduw...
 
Ik heb de mount vanmorgen ook gemonteerd . Trillingen valt inderdaad mee , maar wanneer de ruit beweegt door de rijwind en ook over de klinkers beweegt de gps ook mee . Ik ben er nog
nier helemaal tevreden mee . De stuurbevestiging vind ik een stuk stabieler .

hou je me even op de hoogte hoe het verloopt met de trillingen bij jou? Heb hem nu op het stuur, maar wil hem eventueel wel onder scherm zetten in de toekomst...
 
Prachtige kleur Jorn! En die slijtplekken vindt ik wel onder de maat voor een nieuwe yammaha..... Is dat wel acceptabel zo snel?
 
Ik heb dit weekend maar eens benut om m'n tracer te ontdoen van alle zooi.
Was ook wel nodig, aangezien ik de hele winter heb doorgereden.
[afbeelding]
Vooraf ingespoten met ACF50 en eerlijk gezet heb ik nagenoeg geen corrosie gezien!! *D
Wel een pokkewerk om al die troep er weer af te krijgen. Moest er de halve motor voor demonteren, maar het is gelukt!

[afbeelding]
[afbeelding]

Wat me ook op viel is dat de voetsteunen behoorlijk gesleten zijn:
[afbeelding]
Hebben jullie daar ook last van? :?

Rij je wellicht met harde sportlaarzen? Of toch met toergerichte meer zachte laarzen? Eneuh, hoeveel kilometers op de teller?
 
Slijtage plekken ook hier aanwezig...
Was al na 1000 km ofzo aan de schakelkant
Nu na bijna 20k is de schakelzijde zo goed als kaal

Rij altijd met Daytona GTX laarzen

Zat eraan te denken om er een stuk griptape uit de skateboard shop op te doen, maar denk dat dat weer schade aan de laarzen gaat geven
 
Laatst bewerkt:
Prachtige kleur Jorn! En die slijtplekken vindt ik wel onder de maat voor een nieuwe yammaha..... Is dat wel acceptabel zo snel?
Ach, de Tracer geeft zoveel plezier, dat ik dit vergeef ;)
Rij je wellicht met harde sportlaarzen? Of toch met toergerichte meer zachte laarzen? Eneuh, hoeveel kilometers op de teller?
Gewoon 'zachte' toerlaarzen...
Teller staat inmiddels op 4K. Gekocht eind september vorig jaar :]
Slijtage plekken ook hier aanwezig...
Was al na 1000 km ofzo aan de schakelkant
Nu na bijna 20k is de schakelzijde zo goed als kaal

Rij altijd met Daytona GTX laarzen

Zat eraan te denken om er een stuk griptape uit de skateboard shop op te doen, maar denk dat dat weer schade aan de laarzen gaat geven
Lijkt me geen goed idee. Misschien een sticker met carbon-look?
3M carbon di-noc folieafgesneden van de rolKies zelf het formaat! - Stickerfolie 125 | 3M Carbon di-noc
 
Hallo allemaal,

Sinds de eerste leveringen in het bezit van een Tracer, maar nu pas een berichtje.

Nog even m.b.t de stabiliteit: Op mijn 1e Tracer ervoer ik dit probleem vreemd genoeg minder dan op de Tracer die ik sinds vorig jaar en nu nog in mijn bezit heb.
Mijn huidige Tracer pendelt veel meer en ook eerder.

Instelling van de vering is gelijk met mijn 2015 Tracer. Beide keren heb ik de rijhoogte achter wat hoger gezet en voor iets lager omdat ik hem dan beter vind sturen maar dat terzijde.

Zelf verdenk ik de banden ervan, want dat is het enige wat verschilt t.o.v mijn 2015 en 2016 fiets.
Op mijn 2015 Tracer heb ik bij aflevering Dunlop RS2 laten monteren . Op mijn huidige heb ik Dunlop RS3 laten monteren. De voorband van de RS3 is iets puntiger van vorm en ik denk dat de band daardoor iets instabieler is in rechtuitstand.

Volgende keer ga ik een setje Metzeler Roadtec Z1 proberen, in de hoop dat het ietsje beter wordt.

Hierbij ook meteen een vraag aan ieder die zich geroepen voelt: Ik lees tot nu toe dat best veel eigenaren de vering hebben vervangen. Dan lees ik mooie verhalen over hoe goed hij ineens stuurt, maar die verhalen kennen we natuurlijk wel. Ik lees echter maar heel weinig dat die eigenaren daarmee ook het stabiliteits probleem echt hebben opgelost.

Graag zou ik, en vele anderen neem ik aan, willen horen of degenen met andere vering op dat vlak winst hebben geboekt.
Zelf twijfel ik ten zeerste om een HP setje van 7 a 800 euro aan te schaffen om reden dat de stabiliteit wellicht niet heel erg verbetert.
 
Laatst bewerkt:
Dat rechtuitstabiliteit gebeuren is de reden waarom ik nog twijfel over een Tracer 900.. ik heb hem weer geprobeerd, dit keer met vriendin achterop, maar toch.. op de snelweg voelt het gewoon onrustig. En ik weet niet of dat echt weg is met een set nieuwe veren. Dus ergens durf ik het risico niet te nemen.
 
Eigenlijk is het belachelijk dat je zelf extra moet investeren om een nieuwe motor "stabiel" te krijgen. Lijkt me een taak van Yamaha om dit probleem correct/goed op te lossen!

Ik ben trouwens ook wel benieuwd of bij degenen met andere vering de stabiliteit op hogere snelheid verbeterd is en of het zwabberen helemaal weg is.
 
Eigenlijk is het belachelijk dat je zelf extra moet investeren om een nieuwe motor "stabiel" te krijgen. Lijkt me een taak van Yamaha om dit probleem correct/goed op te lossen!

Ik ben trouwens ook wel benieuwd of bij degenen met andere vering de stabiliteit op hogere snelheid verbeterd is en of het zwabberen helemaal weg is.


Hallo Jitske,

Ik kreeg vorige week nog een tip van iemand die mij wel voor het grootste deel van het gezwabber af heeft geholpen.
Eigenlijk heel simpel , kost niks, maar wel effectief:)

Als je op de snelweg zit of achter een auto ga dan helemaal achterop jou zadel zitten.
Handen niet te krampachtig om het stuur.
Mij viel gisteren de mond open van verbazing wat voor invloed dit op de stabiliteit had.
Ik ben helemaal tevreden.

Ik kon dit mooi uittesten tijdens mijn ritje vanuit het hoge noorden naar Almere.
Daar hadden wij een vergadering van mijn motorcluppie, de YAMAHA TDM-TRX CLUB NEDERLAND.
Hoezo TDM-TRX Club? nou ja, daar ben ik al jaren lid van omdat ik voor de TRACER verschillende TDM's heb versleten.
Ik wilde hier persé heen omdat er een besluit werd genomen of de TRACER ook officieel in de club opgenomen kon worden ( En ik natuurlijk officieel lid kon blijven).
Tijdens de stemming is er duidelijk een JA uitgesproken voor de komst van de TRACER binnen onze club! Mocht je geinteresseerd zijn: www.tdm-trx.nl
Ik helemaal happy, en natuurlijk helemaal met de simpele tip over de zithouding bij hogere snelheden op de snelweg ( of waar dan ook)

Doe je voordeel hier mee, veel geld uitgeven aan andere vering enzo kun je altijd nog.
Wat wel belangrijk voor jou is ook om de vering op jou zelf af te laten stellen bij een veringboer ( ik weet dat hyperpro vestigingen deze mogelijkheid , tegen een kleine vergoeding wel doen) en een juiste bandenspanning uiteraard.

Greeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeetzzzzzzzzzzzzzzzz,

Harm.
 
Ik zeg het nog maar een x.

We zitten allemaal vanalles en nogwat uit te vinden we spenderen mucho Euro's aan dure vering, andere banden enz. enz.
Belachelijk gewoon.

Wat we moeten is gewoon met zn allen meer klagen bij Yamaha over dit probleem. wat duidelijk een tekortkoming is in deze , verder erg fijne, motor.

Misschien gaat er dan eens ergens een lampje branden.

Groet,

Harm.
 
hou je me even op de hoogte hoe het verloopt met de trillingen bij jou? Heb hem nu op het stuur, maar wil hem eventueel wel onder scherm zetten in de toekomst...

Ik heb de TomTom nu weer op het stuur gemonteerd . De montage boven de tellers
is misschien beter omdat je niet naar beneden hoeft te kijken , maar ik kies momenteel
voor de stuurmontage omdat ik het niet prettig vind als de gps niet stabiel(stil) hangt.
Trillen boven de tellers doet hij niet zoals ik al vermelde .
 
Het pakketje is binnen.
Leuke bijkomstigheid de Ohlins achterveer is zonder demonteren stelbaar er zit namelijk ook een stelmogelijkheid aan de onderzijde (goed over nagedacht)

Eerst de Vork eruit binnenpoten polijsten skf keringen monteren Andreanie kit erin (netjes geleverd op gevraagde gewicht met olie) balhoofdlagers invetten en alles weer monteren.
Dan schokbreker eruit link en achterbrug lagers invetten Ohlins monteren

Ik ben reuze benieuwd wat me dat aan comfort en stuurgedrag gaat opleveren en of het de gëinvesteerde 1000 euro waard is.

jullie horen het nog[afbeelding]

En? Wat heeft het opgeleverd, behalve een ligtere portemonee....... :}
 
Volgens mij koop je een Tracer omdat hij goed betaalbaar is, super lekker stuurt, goed rechtop zit en er leuk uit ziet. Het blijft een all-road model. Als je veel richting de 200 km/h wil rijden koop je volgens mij een andere motor. De mijne is perfect voor binnendoor naar mijn werk en de dijkjes in het weekend. En komt straks tjdens de vakantie in de bergen weer helemaal perfect tot zijn recht. En de snelwegen........? Op de snelweg staat hij op de trailer ;-)
 
Volgens mij koop je een Tracer omdat hij goed betaalbaar is, super lekker stuurt, goed rechtop zit en er leuk uit ziet. Het blijft een all-road model. Als je veel richting de 200 km/h wil rijden koop je volgens mij een andere motor. De mijne is perfect voor binnendoor naar mijn werk en de dijkjes in het weekend. En komt straks tjdens de vakantie in de bergen weer helemaal perfect tot zijn recht. En de snelwegen........? Op de snelweg staat hij op de trailer ;-)

Daar zit juist de faal van de Tracer, de all road looks met de lange poten, zonder dat hij daadwerkelijk een allroad is.

Ze hadden er een fatsoenlijke Fazer opvolger van moeten maken, ipv meegaan met de allroad hype.
 
Ach, de Tracer geeft zoveel plezier, dat ik dit vergeef ;)Gewoon 'zachte' toerlaarzen...
Teller staat inmiddels op 4K. Gekocht eind september vorig jaar :]Lijkt me geen goed idee. Misschien een sticker met carbon-look?
3M carbon di-noc folieafgesneden van de rolKies zelf het formaat! - Stickerfolie 125 | 3M Carbon di-noc


Zoiets misschien?
full
 
Volgens mij koop je een Tracer omdat hij goed betaalbaar is, super lekker stuurt, goed rechtop zit en er leuk uit ziet. Het blijft een all-road model. Als je veel richting de 200 km/h wil rijden koop je volgens mij een andere motor. De mijne is perfect voor binnendoor naar mijn werk en de dijkjes in het weekend. En komt straks tjdens de vakantie in de bergen weer helemaal perfect tot zijn recht. En de snelwegen........? Op de snelweg staat hij op de trailer ;-)


Hmm, Het gezwabber gebeurt je al bij 100 of 120 als de omstandigheden goed zijn ( op de snelweg achter een auto of voorbij een vrachtwagen.
Dan rij je in mijn ogen nog geen 200.

Ik ben nog steeds blij met mn Tracer, vergis je aan niet in, maar hier erger ik mij aan.
En als je bij de dealert komt dan moet je maar dure andere vering aanschaffen ofzo. verder hebben ze ook geen oplossing.
Wat mij verbaasde is dat als ik met duo rij, is ie zo strak als een snaar en niet aan het wiebelen te krijgen.
Zit ik er alleen op, dan ga ik tegenwoordig meer achteruit zitten op mn zadel, dat scheelt al een hoop.
Juiste afstelling van je vering, goede bandenspanning schelen al een hoop.

Als je alle internationale fora over de Tracer leest, is het een "probleem" wat alom speelt. Ik snap niet dat Yamaha dan niet met een oplossing komt.
Als iedereen nu gewoon massaal aan de bel trekt bij de Dealer/Yamaha dan heb je meer kans dat er serieus naar gekeken wordt.

Dat bedoel ik.

Groet,
 
Hallo Allen,

Heb sinds 2 weken een nieuwe Tracer gekocht
Lees heel veel over onstabiel maar heb nergens last van?
Ik heb er ook geen last van. Je moet dan ook 170+ kmh rijden volgens sommigen hier. Hoe vaak doe je dat....

Wel heb ook ik last van slijtage op de voetsteunen, daar hebben ze duidelijk op bespaard.
 
Laatst bewerkt:
Tijd voor wat transparantie protectie folie op die voetsteunen dus :)
Alhoewel dat zwarte van de foto van Yamaharrrumpie er ook wel erg netjes uit ziet!
 
Daar zit juist de faal van de Tracer, de all road looks met de lange poten, zonder dat hij daadwerkelijk een allroad is.

Ze hadden er een fatsoenlijke Fazer opvolger van moeten maken, ipv meegaan met de allroad hype.

Long time no see :W

Check voor de grap eens de veerweg van een Tracer. Is namelijk exact gelijk aan een MT-09. Of eender welke sportieve fiets dan ook. Daar kan het niet aan liggen denk ik dan.
 
Long time no see :W

Check voor de grap eens de veerweg van een Tracer. Is namelijk exact gelijk aan een MT-09. Of eender welke sportieve fiets dan ook. Daar kan het niet aan liggen denk ik dan.

Inderdaad :W

Wat betreft de veerweg, hij voelt langer, ik weet niet wat het is. Misschien komt dat gevoel omdat de motor gewoon niet strak aanvoelt? Mijn Ducati 848 voelde stabieler aan op de snelweg met 20 kilo minder. :X En dan heb ik het over 100-120. Er mist gewoon iets aan de Tracer wat hem toch een beetje net-niet maakt voor mij. :N
 
De veerweg van de voorvork is voor een wegmotor c.q. roadster wellicht aan de grote kant, met 136/137 mm. Volgens mij hebben volbloed sportmotoren eerder 120 [mm].

De 'echte' allroads hebben eerder 160 - 180 [mm]. Toch lijkt de MT-09 (en dus ook de Tracer) optisch wel een beetje een hoogpoter. Zeker de nieuwe 2017 MT heeft een relatief lage koplamp (d.w.z. lage lamp, hoog geplaatst), waardoor ie nog hoger lijkt.

Ik heb in elk geval een Streetbox onder de MT, en hij ligt heel goed op de weg. Dat was met de standaard vering wel anders. Heb ook wel eens Ducati's gereden (waaronder de 848 en de Hyperstrada), maar die dingen zijn gewoon plankhard afgeveerd, tot het oncomfortabele af bij rustig rijden.
 
Laatst bewerkt:
.

Ik heb in elk geval een Streetbox onder de MT, en hij ligt heel goed op de weg. Dat was met de standaard vering wel anders. Heb ook wel eens Ducati's gereden (waaronder de 848 en de Hyperstrada), maar die dingen zijn gewoon plankhard afgeveerd, tot het oncomfortabele af bij rustig rijden.


Maar wat bedoel je precies met "ligt heel goed op de weg"?

Mijn Tracer ligt met standaardvering ook al erg goed op de weg, stuurt ligt en precies en zeer stabiel in de bochten. Echter hij begint op (zeer) hoge snelheid wel te pendelen.

Is dit bij jou nu opgelost met de Streetbox?
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan