Yamaha Tracer 900 deel III

Status
Niet open voor verdere reacties.

:) Plaatjes invoegen lukte even snel niet. Had geen tijd meer om het verder te proberen.
Kon bericht ook niet verwijderen en leeg laten ging ook niet. Vandaar.
Zal vanavond nog eens een poging wagen als ik wat meer tijd heb.
 
:) Plaatjes invoegen lukte even snel niet. Had geen tijd meer om het verder te proberen.
Kon bericht ook niet verwijderen en leeg laten ging ook niet. Vandaar.
Zal vanavond nog eens een poging wagen als ik wat meer tijd heb.

[FAQ=,plaatje]Algemene FAQ: Hoe plaats ik een plaatje?[/FAQ]
 
Klopt, die had ik ook gevonden.
Maar dan moet je zo'n kleine plaatjes uploaden.
Je moet ook een link kunnen posten waardoor het plaatje verschijnt.
Een link posten lukt wel, maar het plaatje komt dan niet tevoorschijn.
Je moet dan op de link klikken.
Ik heb het altijd zo gedaan, maar heb het forum al ruim 3 jaar niet meer gebruikt.
Nu lukt het me niet meer.
 
Afgelopen donderdag naar mijn nieuwe motor gaan kijken bij de dealer.
Het was een vroege sinterklaas. Ik heb meteen mijn tanktas meegekregen en toen ik thuis kwam lag mijn Cosmo navi-houder ook in de bus. Ook vond ik op het moment dat ik de motor besteld heb, eindelijk koffers op marktplaats. Nu nog steunen regelen en de koffers een andere kleur geven.

full

full

full

full


Vandaag mijn motor opgehaald :) Eindelijk na 3,5 jaar staat er weer een motor in de garage.

full

full

full
 
Laatst bewerkt:
Dat ligt toch echt aan jou dan.
Ik heb het net nog geprobeerd. Ik kon aan mijn documentenlijst gewoon een foto uploaden van 1.5 MB (.jpg) en deze vervolgens openen (heeft z'n eigen link dan ook).
Die link kan je gewoon hier plakken in een bericht/antwoord. Dan heb je nog mogelijkheden hoe je dat wilt doen met de BB code buttons (boven het witte berichtkader).
1.5 MB is echt zat voor een jpg (dan kan je echt een grote foto uploaden). Het is onzinnig om tig-megapixel foto's te gaan uploaden.
Evt. met Irfanview (o.i.d.) resizen (ctrl-r) (en de kwaliteit op 80-90% zetten scheelt ook een aardig percentage kb's) en hup uploaden naar je documentenlijst.
Je hebt de foto's dus wel ergens online staan begrijp ik ? Omdat je wel links naar foto's hebt ? Dan kan het niet moeilijk meer zijn.
Anders stuur de foto's of links naar mij. Ik wil best even kijken of ik je kan helpen.
Ik PB je wel ff.

PS overigens heb ik niet geprobeerd hoe groot het bestand mag zijn wat je kunt uploaden naar je documentenlijst (ws dus nog groter, maar zoals gezegd 1.5 M voor een jpg is zat !)

# EDIT # Lol, je bent NET bezig en me voor zie ik. (post hiervoor)
 
Laatst bewerkt:
en zo kan het dus ook.

Je bent dus 15 megapixel foto's aan het uploaden geweest naar je documentenlijst...
De truuk is ws verkleinen.
 
Hi! Nog een tracer rijder er bij.

Na drie jaar plezier op een MT07 de stap gezet naar een Tracer Tech Black 2017.
De levertijd is top! Vandaag besteld volgende week geleverd.

Ik zit een een tijdje mee te volgen op het forum en zie geregeld foto's van Garmins. Dus hoe ik die ga plaatsen daar ben ik al uit. Maar ik zie nergens waar jullie de spanning van halen? Zit er achter het scherm kun stekker of aansluiting?
 
Hi! Nog een tracer rijder er bij.

Na drie jaar plezier op een MT07 de stap gezet naar een Tracer Tech Black 2017.
De levertijd is top! Vandaag besteld volgende week geleverd.

Ik zit een een tijdje mee te volgen op het forum en zie geregeld foto's van Garmins. Dus hoe ik die ga plaatsen daar ben ik al uit. Maar ik zie nergens waar jullie de spanning van halen? Zit er achter het scherm kun stekker of aansluiting?

Gewoon even de draadjes naar je accu leiden. Onder je zadel kun je dan ook alles mooi kwijt.
 
Gewoon even de draadjes naar je accu leiden. Onder je zadel kun je dan ook alles mooi kwijt.

Dat had ik bij de MT07 ook gedaan, maar een keer batterij volledig plat getrokken. En daar sta je dan.
Nadien gevonden dat de MT07 ook een aansluiting heeft waar enkel spanning op komt als de motor aan staat. Dat zou ik veel liever hebben.
Ik veronderstel dat de Tracer dit zeker ook heeft?
 
Welkom! De tracer heeft een 12volt plug aansluiting op het dashboard, deze is geschakeld. Andere optie is onder de kuip aftakken, hier liggen een aantal accessoire draden. Zoek in dit topic eens op stekker.
 
Dat had ik bij de MT07 ook gedaan, maar een keer batterij volledig plat getrokken. En daar sta je dan.
Nadien gevonden dat de MT07 ook een aansluiting heeft waar enkel spanning op komt als de motor aan staat. Dat zou ik veel liever hebben.
Ik veronderstel dat de Tracer dit zeker ook heeft?
Zorgen dat de dit stekkertje hebt.
Ruitje verwijderen, bevestiging ruitje verwijderen.
Hierachter zitten een aantal accessoire-stekkertjes.
Kies er 1 uit en maak je verbinding :t
 
Optie 2:
Ruitje verwijderen, bevestiging ruitje verwijderen.
Draad zoeken met alleen spanning bij contact.
Je accessoire daarop aansluiten met dit. :t
 
Yup, gefeliciteerd nieuwe eigenaren ...
Van mijn Tracer zijn de wielen naar de spuiter, ze worden in dezelfde kleur gespoten als de vorkpoten. Tevens komen er Supercorsa's op.
 
Laatst bewerkt:
Afgelopen donderdag naar mijn nieuwe motor gaan kijken bij de dealer.
Het was een vroege sinterklaas. Ik heb meteen mijn tanktas meegekregen en toen ik thuis kwam lag mijn Cosmo navi-houder ook in de bus.

[afbeelding]

Vandaag mijn motor opgehaald :) Eindelijk na 3,5 jaar staat er weer een motor in de garage.
[afbeelding]

Proficiat ! Prachtfiets !


Kun je bij plaatsing van COSMO- gps-houder enkele foto's nemen en stappenplan posten ?

dank ! :}
 
Laatst bewerkt:
Gisteren bij het Yamaha mt event geweest in Amsterdam. Ze hadden goed uitgepakt, alleen het aantal bezoekers was beperkt en de planning verliep niet goed. Veel te lang moeten wachten en alleen op de normale mt-09 kunnen proefrijden. Die stuurt nog vlotter en hangt sneller op het gas dan onze tracers. Nadeel het zit comfort en kleine knopjes op het stuur. De quick shifter hakt er soms wat hard in. Tevens hopte de achterkant behoorlijk omhoog bij wat drempels, kon zo snel niet zien hoe de achterveer stond afgesteld.

Rond de 360km gereden gisteren, blij met de tracer!

full
 
Laatst bewerkt:
Proficiat ! Prachtfiets !


Kun je bij plaatsing van COSMO- gps-houder enkele foto's nemen en stappenplan posten ?

dank ! :}
Online hebben ze de instructies staan:
Dropbox - Tracer GPS Bracket.pdf

1. Windscherm los draaien
2. Plasticplaat en metalen bracket (hoe heet dat ding?) los draaien
3. Alles op elkaar stapelen volgens 'installation 1' in de handleiding:"
cosmo houder - spacers - bracket - plastic plaat
4. De boel op elkaar gestapeld op de motor bevestigen en het windscherm weer terug plaatsen.
Dit is even pielen, wat ik heb gedaan is dat zegmaar stapelen en alvast de bouten er doorheen steken. Dan zit het tenminste op z'n plek en goed uitgelijnd. Knijp de boel bij elkaar zodat het e.e.a. niet uit elkaar valt en plaatst het voorzichtig op z'n plek op de motor. En draai alle boutjes even een paar slagen aan. En voila, het zit nu op z'n plaats ;). Nu alles verder aandraaien en het scherm daarna plaatsen.

Ik heb overigens de bal naar het dashboard toe zitten (de houder heeft een knikje bovenaan waar die bal op zit, die kun je twee kanten op steken; naar het scherm toe of naar het dashboard toe).
En ik hou 'installation 1' aan omdat dan de afstand tussen scherm en 'bracket' hetzelfde blijft.
 
Laatst bewerkt:
Gisteren bij het Yamaha mt event geweest in Amsterdam. Ze hadden goed uitgepakt, alleen het aantal bezoekers was beperkt en de planning verliep niet goed. Veel te lang moeten wachten en alleen op de normale mt-09 kunnen proefrijden. Die stuurt nog vlotter en hangt sneller op het gas dan onze tracers. Nadeel het zit comfort en kleine knopjes op het stuur. De quick shifter hakt er soms wat hard in. Tevens hopte de achterkant behoorlijk omhoog bij wat drempels, kon zo snel niet zien hoe de achterveer stond afgesteld.

Rond de 360km gereden gisteren, blij met de tracer!

[afbeelding]
Wij waren er ook om half 11 en michten om 11 uur starten, ik reed op een MT10SP en mijn vriendin op haar eigen tracer, maatje van mij en zijn vriendin allebei op een MT07.

Was idd erg stil en janmer dat er niet meer accesoires te zien waren, wel op verschillende motoren, maar niet zeg maar uitgestald in een vitrine ofzo, het was een beetje kaal aangekleed zeg maar.
 
thanks !

Online hebben ze de instructies staan:
Dropbox - Tracer GPS Bracket.pdf

1. Windscherm los draaien
2. Plasticplaat en metalen bracket (hoe heet dat ding?) los draaien
3. Alles op elkaar stapelen volgens 'installation 1' in de handleiding:"
cosmo houder - spacers - bracket - plastic plaat
4. De boel op elkaar gestapeld op de motor bevestigen en het windscherm weer terug plaatsen.
Dit is even pielen, wat ik heb gedaan is dat zegmaar stapelen en alvast de bouten er doorheen steken. Dan zit het tenminste op z'n plek en goed uitgelijnd. Knijp de boel bij elkaar zodat het e.e.a. niet uit elkaar valt en plaatst het voorzichtig op z'n plek op de motor. En draai alle boutjes even een paar slagen aan. En voila, het zit nu op z'n plaats ;). Nu alles verder aandraaien en het scherm daarna plaatsen.

Ik heb overigens de bal naar het dashboard toe zitten (de houder heeft een knikje bovenaan waar die bal op zit, die kun je twee kanten op steken; naar het scherm toe of naar het dashboard toe).
En ik hou 'installation 1' aan omdat dan de afstand tussen scherm en 'bracket' hetzelfde blijft.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan