Yamaha Tracer 900 deel III

Status
Niet open voor verdere reacties.
De 2017 uitvoering onthoudt het wel, de voorgaande jaren niet. Van die kleine maar wel prettige updates. Jammer dat je niet even langs de dealer kan voor een 'firmware update' voor dit soort zaken :)
Misschien eens in groten getale bij Yamaha NL aankloppen.

Bij smartphones hangt updatebeleid toch wel zwaar in de keuze voor een merk of model.
Zou bij motoren niet anders hoeven
 
Mag ik vragen hoe groot je bent en in welke stand je het zadel hebt staan? Ik irriteer me met name bij 110km/h + aan de turbulentie en zoek een ander scherm.

De Tracer is wat nukkig op lage snelheden in standaard mode, maar dat vind ik net karakter hebben. In steden met drempels / slecht wegdek / achter ander verkeer / met regen zet ik de Tracer meestal in B-mode.

Dit weekend even vreemd geweest op een watergekoelde BMW 1200gs. Comfortabele motor, maar karakter / fun is ver te zoeken in vergelijking met de Tracer.


Ik heb hem terug gestuurd maakte bij mij meer lawaai dan het originele scherm.
 
Wat vinden jullie van het schakelen op de Tracer? Het is sowieso een lawaaiige versnellingsbak, maar wat me bijzonder irriteert is het schakelgedrag bij stilstand (met draaiende motor). Normaal gesproken schakel ik tijdens het rijden al terug als ik bijvoorbeeld voor een verkeerslicht moet stoppen, maar het komt wel eens voor dat dit niet gebeurt en dan sta ik stil in bijvoorbeeld derde of vierde versnelling. Het is dan niet mogelijk om met de koppeling ingeknepen even tik-tik-tik 'm in neutraal te zetten. Dan moet je terugschakelen, koppeling beetje op laten komen, weer schakelen, weer koppeling op laten komen, etc.

Ik heb het hier wel eens over gehad bij de Yamaha dealer. Toen werd me gezegd dat dit normaal was en dat elke motor dat heeft. Maar dat is klinkklare onzin, mijn Ducati Hypermotard kan ik in stilstand probleemloos van desnoods de zesde versnelling terug naar 1 (of neutraal) schakelen.

Hebben jullie dit ook op jullie Tracers of heb ik een exemplaar met een slechte bak?
 
Wat vinden jullie van het schakelen op de Tracer? Het is sowieso een lawaaiige versnellingsbak, maar wat me bijzonder irriteert is het schakelgedrag bij stilstand (met draaiende motor). Normaal gesproken schakel ik tijdens het rijden al terug als ik bijvoorbeeld voor een verkeerslicht moet stoppen, maar het komt wel eens voor dat dit niet gebeurt en dan sta ik stil in bijvoorbeeld derde of vierde versnelling. Het is dan niet mogelijk om met de koppeling ingeknepen even tik-tik-tik 'm in neutraal te zetten. Dan moet je terugschakelen, koppeling beetje op laten komen, weer schakelen, weer koppeling op laten komen, etc.

Ik heb het hier wel eens over gehad bij de Yamaha dealer. Toen werd me gezegd dat dit normaal was en dat elke motor dat heeft. Maar dat is klinkklare onzin, mijn Ducati Hypermotard kan ik in stilstand probleemloos van desnoods de zesde versnelling terug naar 1 (of neutraal) schakelen.

Hebben jullie dit ook op jullie Tracers of heb ik een exemplaar met een slechte bak?

Ik heb dit zowel op de tracer als de MT07.
Vind het niet echt vervelend. Ik zit zelden in een verkeerde versnelling bij stilstand. En anders vertrek ik gewoon in een derde 😉
 
Ik heb dat ook wel met de versnellingsbak, dat terugschakelen (had ik idd ook bij de MT-07). Je kunt ook een beetje naar voren en achteren bewegen met de motor, dat helpt ook wel om hem in de versnelling te krijgen.

Waar ik me eigenlijk meer aan stoor is dat de bak een beetje hakerig schakelt. Nu had de MT-07 dat ook dus wellicht is het 'gewoon Yamaha'. Maar bv de Kawasaki's, KTM en Honda die ik heb gehad schakelde allemaal boterzacht. En bij de Yamaha's moet je hem toch best behoorlijk (harder) de versnelling in drukken. Zeker in de lagere toeren, gepaard met meer lawaai (klak).
 
Wat vinden jullie van het schakelen op de Tracer? Het is sowieso een lawaaiige versnellingsbak, maar wat me bijzonder irriteert is het schakelgedrag bij stilstand (met draaiende motor). Normaal gesproken schakel ik tijdens het rijden al terug als ik bijvoorbeeld voor een verkeerslicht moet stoppen, maar het komt wel eens voor dat dit niet gebeurt en dan sta ik stil in bijvoorbeeld derde of vierde versnelling. Het is dan niet mogelijk om met de koppeling ingeknepen even tik-tik-tik 'm in neutraal te zetten. Dan moet je terugschakelen, koppeling beetje op laten komen, weer schakelen, weer koppeling op laten komen, etc.

Ik heb het hier wel eens over gehad bij de Yamaha dealer. Toen werd me gezegd dat dit normaal was en dat elke motor dat heeft. Maar dat is klinkklare onzin, mijn Ducati Hypermotard kan ik in stilstand probleemloos van desnoods de zesde versnelling terug naar 1 (of neutraal) schakelen.

Hebben jullie dit ook op jullie Tracers of heb ik een exemplaar met een slechte bak?

Een moeilijke eerste versnelling is volgens mij een Yamaha kwaal

Bij vlagen valt ie er boterzacht in, maar het klinkt ook wel als een handbak, waar iemand met automaatervaring in stapt

Mijn vorige TDM had het ook..
 
Ok, duidelijk. Ik kan me herinneren dat mijn Fazer 17 jaar geleden ook al zo'n hakerige bak had. Je zou denken dat ze bij Yamaha inmiddels wel wat beters in elkaar kunnen knutselen, maar goed.

Verder meer dan tevreden met de Tracer, heerlijke fiets.
 
maar wat me bijzonder irriteert is het schakelgedrag bij stilstand (met draaiende motor). Normaal gesproken schakel ik tijdens het rijden al terug als ik bijvoorbeeld voor een verkeerslicht moet stoppen, maar het komt wel eens voor dat dit niet gebeurt en dan sta ik stil in bijvoorbeeld derde of vierde versnelling. Het is dan niet mogelijk om met de koppeling ingeknepen even tik-tik-tik 'm in neutraal te zetten. Dan moet je terugschakelen, koppeling beetje op laten komen, weer schakelen, weer koppeling op laten komen, etc.

Is echt een Yamaha gebeuren/kwaal. Hadden mijn FZS en FZ1 Fazer ook. Je leert ermee omgaan. Zorgen dat je rijdend terugschakelt of bij stilstand zoals je al beschreef steeds de koppeling iets op laten komen. Niet zo'n probleem vind ik. Of mijn tracer het ook heeft weet ik nog niet. Door omstandigheden heb ik pas 2x kunnen rijden.
 
Ik herinner me dat de versnellingsbak nogal hakerig schakelde tijdens de inrijperiode. Na de eerste onderhoudsbeurt was dit plots een stuk beter. Nu vind ik de bak betrekkelijk soepel schakelen. Ik zal er wel eens op letten als ik gemakkelijk kan schakelen bij stilstand, meestal schakel ik al terug vooraleer ik stil sta.
 
Het valt mij voornamelijk op wanneer ik bijvoorbeeld weer eens op de Honda van m'n vriendin rij (of eigenlijk de meeste andere motoren :P). Dan denk je 'oh ja, zo kan het ook' :+

Maargoed, zo'n ramp is het nou ook weer niet. Gezien dat m'n MT-07 het ook deed ga ik er vanuit dat het gewoon bij een Yamaha hoort.
 
Even twee foto's omdat het zo leuk was. Met de Tracer naar de Drôme, helemaal is zijn element :] De Motolug was weer prima. Met ongeveer 110 km/h is zo'n lange reis nog redelijk in één dag te doen.
full
 
Laatst bewerkt:
Super :) De Tracer doet het super goed in de scherpe haarspelden enzo... erg leuk.
Met Kev mod O2 controller, om een beetje on topic te blijven ;)

full
 
Laatst bewerkt:
@ Grutte. Ik zie dat je zo'n carter/motorblok beschermer er onder hebt zitten. Dat is die van H&B toch ? Welk modeljaar is jouw tracer ? (de olieaftapdop/moer zit afhankelijk van bouwjaar ergens anders)
 
Ik heb de eerste versie uit 2015. En inderdaad, die van H&B. Samen met de spatbordverlenger houdt het de motor mooi vrij van steenslag. :-)
 
Laatst bewerkt:
Even twee foto's omdat het zo leuk was. Met de Tracer naar de Drôme, helemaal is zijn element :] De Motolug was weer prima. Met ongeveer 110 km/h is zo'n lange reis nog redelijk in één dag te doen. [afbeelding]


Mooi aanhangertje !
Echt ideaal.
Ligt ie goed op de weg ?
 
Na veel wikken en wegen toch voor koffers gekozen.
37 liter outback Givi koffers besteld bij RAD. snel in huis en makkelijk te monteren. ik ben er blij mee !!
Ze blijven binnen de afmetingen van het stuur dus als het stuur past kan ik er ook tussendoor..........hoop ik :P

full

full
full
 
@Ivano. Hij doet het perfect. Het enige is dat de wielen (wieltjes) gebalanceerd moeten worden, maar dan kun je er prima mee onderweg. Ik rijd er in België en Frankrijk ongeveer 110 km/h mee, dan heb ik nog wat over om eens in te halen met 120 km/h. Nog sneller vindt ik wat te gek... Voor wie de Belgische en Franse wegen kent weet dat de aanhanger wel eens een klap krijgt. De stabiliteit krijgt de aanhanger ook van de vastgesnoerde motor. Zonder motor kun je niet met de aanhanger rijden. Ik twijfel niet aan de trailer. En het blijft vooral erg handig op momenten dat je hem niet gebruikt.

___

Mooie koffers. Met zo'n set heb je geen aanhanger nodig ;-)
 
@Ivano. Hij doet het perfect. Het enige is dat de wielen (wieltjes) gebalanceerd moeten worden, maar dan kun je er prima mee onderweg. Ik rijd er in België en Frankrijk ongeveer 110 km/h mee, dan heb ik nog wat over om eens in te halen met 120 km/h. Nog sneller vindt ik wat te gek... Voor wie de Belgische en Franse wegen kent weet dat de aanhanger wel eens een klap krijgt. De stabiliteit krijgt de aanhanger ook van de vastgesnoerde motor. Zonder motor kun je niet met de aanhanger rijden. Ik twijfel niet aan de trailer. En het blijft vooral erg handig op momenten dat je hem niet gebruikt.

___

Mooie koffers. Met zo'n set heb je geen aanhanger nodig ;-)

Mooie aanhanger lijkt me ideaal voor op vakantie met gezin. We hebben nu de discussie voor volgend jaar ik met de motor erachteraan of misschien toch een aanhanger..........of zonder motor :(
 
Na veel wikken en wegen toch voor koffers gekozen.
37 liter outback Givi koffers besteld bij RAD. snel in huis en makkelijk te monteren. ik ben er blij mee !!
Ze blijven binnen de afmetingen van het stuur dus als het stuur past kan ik er ook tussendoor..........hoop ik :P

[afbeelding]
[afbeelding][afbeelding]
Ziet er goed uit. Ik heb ook racing blue en twijfel tussen de zwarte of de zilverkleurige gelijke koffers. Ik ga ook voor zwart. Dank voor de foto's. Overweeg je ook nog de top koffer?
 
Ziet er goed uit. Ik heb ook racing blue en twijfel tussen de zwarte of de zilverkleurige gelijke koffers. Ik ga ook voor zwart. Dank voor de foto's. Overweeg je ook nog de top koffer?

Dank! Zelf vind ik zwart het mooiste omdat die kleur toch het meeste terug komt in de motor. Maar smaken verschillen! Top koffer heb ik nog niet over nagedacht ik heb wel een dry duffel bag voor over de passagier zadel en de koffers heen, maar dit is niet handig voor bv een helm, maar wel voor een weekendje of langer weg........

Dus de Top koffer laat ik nog even voor wat het is .
 
Stond eind van de middag een tracer racing blue op de vluchtstrook van de A2 hoogte afslag Maarssen. Ik reed helaas aan de verkeerde kant van de vangrail anders had ik even gestopt. Hoop dat alles ok is. Iemand van hier toevallig ?

Groet,
Paddy
 
Ik kwam gister een zwarte (2017 ws) tegen op de Waalbrug van Nijmegen. Ik reed op de mijne nijmegen in. De zwarte tracer nijmegen uit. Iemand van hier ?
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan