Yamaha Tracer 900 deel III

Status
Niet open voor verdere reacties.
Ik ben inmiddels ook weer flink wat kilometers verder. Met Hemelvaartsdag vertrokken naar Schotland, daarna het Lake district, de Isle of Man en toen vanaf de boot in IJmuiden rechtstreeks naar het noorden van de Vogezen voor nog een weekendje met mijn motorclubje.

De tracer bevalt erg goed *O*


full

full

full

full
 
Gespoten wieltjes terug gemonteerd, uitlaat dichtgemaakt, zwart gespoten en gemonteerd, gekietelde vering teruggeplaatst ...

full
 
320mm schijven gemonteerd, spacertjes en langere bouten voor de remklauwen .... Nu nog een beugel voor de navi maken en een andere ruit monteren en dan is ie klaar ...
 
Laatst bewerkt:
@matth. Ik ben nu bij BRS. Die velgjes zien er idd erg goed uit. Ik ben nu in Maastricht aan het wachten. Ben heel erg benieuwd naar het resultaat bij mijn tracer!
 
@matth. Ik ben nu bij BRS. Die velgjes zien er idd erg goed uit. Ik ben nu in Maastricht aan het wachten. Ben heel erg benieuwd naar het resultaat bij mijn tracer!
BRS is een top bedrijf, die weten echt waar ze het over hebben en wens je veel plezier met je nieuwe set-up.
 
@matth. Ik ben nu bij BRS. Die velgjes zien er idd erg goed uit. Ik ben nu in Maastricht aan het wachten. Ben heel erg benieuwd naar het resultaat bij mijn tracer!

Komt goed, was nog ff Tracer-treffen bij BRS Suspension toen je weg was ... ;)

full
 
Net terug van BRS. Spijtig dat we elkaar gemist hebben. Die blauwe is inderdaad mijn tracer!

Leg er snel andere banden op! Die standaard montagebanden zijn niet zo top. Rijdt veel lekkerder als je er een betere band onder gooit.

Morgen post ik foto's. Ik krijg die nu even niet op mijn PC.

Ik kan BRS Suspention te Maastricht niet genoeg aanbevelen. Geen bullshit, leuke man, goed advies, goede prijs, uitstekend uitgevoerd werk en dan nog een gratis scooter taxi naar downtown Maastricht! Wat wil je nog meer?

Dus mijn setup aangeraden en gemonteerd door BRS.
  • Andreani cartridge kit
  • Ohlins emulsie shock
13216Andreani_Misano_2.jpg
img-00000199.jpg


Ik heb er hoofdzakelijk autosnelweg mee gereden dus voor een echte review zul je nog even moeten wachten..

  • Het pendelen is veel minder. Maar niet verdwenen. Dit komt omdat het pendelen een geometrie probleem is. BRS heeft de vork wel 10mm door de kroonplaat gestoken en de ohlins is een heel klein beetje langer dan de standaard shock. Dus de motor staat iets meer op zijn neus en dat doet 'm goed. Voor de ingreep kon ik niet meer dan 180km/u rijden zonder dat het pendelen echt te erg werd.
    Daarjuist op de terugweg even 220 km/u aangetikt. Met standaard vering durfde ik dat niet. Dus het is er nog wel. Maar een pak minder. Dus ik heb er niet echt problemen meer mee. Kan ontspannen 160 cruisen nu, mocht ik dat willen.
  • Statisch voelt de motor harder aan. Maar het comfort is toegenomen. Vooral bij scherpe oneffenheden en bij hoge snelheid.
  • Als je een oneffenheid raakt in een snelle bocht raakt de motor niet langer uit balans.
  • Ik heb tijdens de terugrit 1 goede rotonde tegengekomen en direct de voetsteun aan de grond gereden. Dat zegt eigenlijk alles. Dus de vering lijkt mijn vertrouwen te verhogen en lijkt ook meer grip te genereren. Eigenlijk heeft mijn pakket Dunlop sportsmart 2 + de BRS vering echt heel heel veel grip. Meer dan dat ik nodig heb.
  • De tracer stuurt nog steeds vliegensvlug in. Stefan had gezegd dat ik mogelijks heel even zou moeten aanpassen. In de praktijk viel dat reuze mee.

En nu naar Frankrijk voor een grondige evaluatie. 8-) Dan kan ik eens aan de vijsjes draaien en kirrende geluidjes maken.
 
Net terug van BRS. Spijtig dat we elkaar gemist hebben. Die blauwe is inderdaad mijn tracer!

Leg er snel andere banden op! Die standaard montagebanden zijn niet zo top. Rijdt veel lekkerder als je er een betere band onder gooit.

Morgen post ik foto's. Ik krijg die nu even niet op mijn PC.

Ik kan BRS Suspention te Maastricht niet genoeg aanbevelen. Geen bullshit, leuke man, goed advies, goede prijs, uitstekend uitgevoerd werk en dan nog een gratis scooter taxi naar downtown Maastricht! Wat wil je nog meer?

Dus mijn setup aangeraden en gemonteerd door BRS.
  • Andreani cartridge kit
  • Ohlins emulsie shock
[afbeelding][afbeelding]

Ik heb er hoofdzakelijk autosnelweg mee gereden dus voor een echte review zul je nog even moeten wachten..

  • Het pendelen is veel minder. Maar niet verdwenen. Dit komt omdat het pendelen een geometrie probleem is. BRS heeft de vork wel 10mm door de kroonplaat gestoken en de ohlins is een heel klein beetje langer dan de standaard shock. Dus de motor staat iets meer op zijn neus en dat doet 'm goed. Voor de ingreep kon ik niet meer dan 180km/u rijden zonder dat het pendelen echt te erg werd.
    Daarjuist op de terugweg even 220 km/u aangetikt. Met standaard vering durfde ik dat niet. Dus het is er nog wel. Maar een pak minder. Dus ik heb er niet echt problemen meer mee. Kan ontspannen 160 cruisen nu, mocht ik dat willen.
  • Statisch voelt de motor harder aan. Maar het comfort is toegenomen. Vooral bij scherpe oneffenheden en bij hoge snelheid.
  • Als je een oneffenheid raakt in een snelle bocht raakt de motor niet langer uit balans.
  • Ik heb tijdens de terugrit 1 goede rotonde tegengekomen en direct de voetsteun aan de grond gereden. Dat zegt eigenlijk alles. Dus de vering lijkt mijn vertrouwen te verhogen en lijkt ook meer grip te genereren. Eigenlijk heeft mijn pakket Dunlop sportsmart 2 + de BRS vering echt heel heel veel grip. Meer dan dat ik nodig heb.
  • De tracer stuurt nog steeds vliegensvlug in. Stefan had gezegd dat ik mogelijks heel even zou moeten aanpassen. In de praktijk viel dat reuze mee.

En nu naar Frankrijk voor een grondige evaluatie. 8-) Dan kan ik eens aan de vijsjes draaien en kirrende geluidjes maken.
Ze hebben meteen mooie foto's gemaakt
En wat was je onder de streep kwijt?
 
Laatst bewerkt:
@Xorbit

Exact dezelfde ervaringen met Hyperpro streetbox die is geplaatst bij SO products in Bornerbroek ☺☺. Hebben ook de vork 10mm door de kroonplaat gestoken.

Op de snelweg kan ik nu gewoon vol gas rijden. Voor ingreep kon ik ook niet meer dan 180km/u rijden zonder dat het pendelen te erg werd.

Als je bij 220 km/u vol in de remmen moet omdat een Poolse vrachtwagen besluit om met 90 km/u naar links te gaan om te passeren is meteen weer duidelijk dat 200+ wel erg hard is op de openbare (snel)weg. Dit laatste overkwam me in Duitsland toen ik de vering/wegligging wilde testen.
 
Dus je grondspeling is enorm afgenomen?

;)

Stouterik! }) De motor staat een heel klein beetje meer op de neus. Die grondspeling lijkt een beetje toegenomen. Aangezien ik vrij zwaar ben en dat er een stuggere veer in zit. Dus ik denk dat die nu iets hoger staat.

Vanavond post ik wel een fototje. Ben stiekem heel erg blij met mijn bling bling vering. Het is niet 'in your face' tuning maar andere motorrijders merken het toch altijd. Een beetje showen mag toch he? Zelfde gevoel als met nieuw uitlaatje. Maar de uitlaat van de tracer vind ik standaard goed genoeg. Ik overweeg wel een ecu tune... Dan is m volledig áf!
 
Ja eindelijk weer een paar km gereden, mag eigenlijk niet (ik zit nog in de ziektewet).
Ook even een paar foto's genomen. Had ik nog niet gedaan sinds ik de tracer heb.
Kan deze in de OP Del Boske?

full
 
Ja eindelijk weer een paar km gereden, mag eigenlijk niet (ik zit nog in de ziektewet).
Ook even een paar foto's genomen. Had ik nog niet gedaan sinds ik de tracer heb.
Kan deze in de OP Del Boske?

[afbeelding]
Ik vind dit een gave kleur (met mooie bijpassende helm). :t

Alleen zou ik die reflectors bij de voorvork er meteen afhalen. :r
 
Laatst bewerkt:
Ik vind dit een gave kleur (met mooie bijpassende helm). :t

Alleen zou ik die reflectors bij de voorvork er meteen afhalen. :r

Ik heb hem net een maand en door ziekte pas 2x naar het werk kunnen rijden.
Vandaag was de derde keer dat ik überhaupt heb kunnen rijden. Staan nu al 245 kilometers op de teller :+
Die reflectors zullen er waarschijnlijk nog wel eens vanaf gaan.
 
Laatst bewerkt:
Done!
Misschien beter om dit niet te posten in een openbaar topic? ;)

Nou ik heb al een paar keer gevraagd om aangepast werk, maar krijg steeds niets te horen.
Moet ik dan gaan smeken?? Maandag ga ik weer werken ook al ben ik niet helemaal hersteld. Dan doe ik het wel wat rustiger aan.
 
Gistermiddag heb ik nog een lekker rondje Voerstreek gedaan, heerlijk rustig op de weg.

Mooi hè
full
 
Gister heb ik toch besloten om de tracer in te ruilen want ik kan maar niet wennen aan het gigantische aan/uit effect dat de motor heeft en het onstabiele gevoel dat de motor geeft op de snelweg. Ook het standaard raampje heeft mij erg teleurgesteld want door de gigantische turbulentie achter het raampje kwam ik als snel tot de conclusie dat een ander raampje een must was. Ik blijf het een super mooie motor vinden! Ik heb nu gekozen om "maar weer" op een naked te gaan rijden het is een Kawasaki Z900 geworden. Zowel mijn ingekorte Ermax raampje als mijn ingekorte kenteken plaat houder met kentekenplaat LED verlichting ga ik verkopen. Dus als iemand interesse heeft :-)

full

full

full
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan