Yamaha Tracer 900 deel III

Status
Niet open voor verdere reacties.
Ik heb de Tracer nu 3 weken en kom van een xt660 tenere.

Op een 1 cilinder schud trilt bonkt beweegt van alles geweldig!

Nu de Tracer wat een rust alles even smooth.
Aan uit reactie? Wel eens op een Tenere 660 gereden? :+
Pendelen nog niets van gemerkt maar ik ben nog aan het inrijden en wennen.
De eerste 1000km staan erop en over een week of 3 naar de Eifel.

Ik vind de Tracer tot op heden een geweldige motor.

Rij zo'n 18000km per jaar en dat wordt op deze machine een feestje denk ik

:]

Was mijn vorige motor. Had je ook van die types die zeiden: hij trilt wat _O- _O-
Goede herinneringen aan, ik miste alleen wat vermogen vandaar de Tracer nu.
 
Ik heb de Tracer nu 3 weken en kom van een xt660 tenere.

Op een 1 cilinder schud trilt bonkt beweegt van alles geweldig!

Nu de Tracer wat een rust alles even smooth.
Aan uit reactie? Wel eens op een Tenere 660 gereden? :+
Pendelen nog niets van gemerkt maar ik ben nog aan het inrijden en wennen.
De eerste 1000km staan erop en over een week of 3 naar de Eifel.

Ik vind de Tracer tot op heden een geweldige motor.

Rij zo'n 18000km per jaar en dat wordt op deze machine een feestje denk ik

:]


Bikkel tje,

Dat word zeker genieten heb nu 7000km erop staan maar elke keer weer met een glimlach.
Jij zal ook wel denken wat een gezeur allemaal als je van een 1 cilinder afkomt ;) _O-
 
mijn vriendin heeft nergens last van, zelfs niet in de regen met wind enz enz

we zijn naar the isle of man geweest en zelfs met extra bepakking van mij op de terugweg geen krimp gegeven en zij had eerst een 600RR, dus dit is voor haar een verademing.

ikzelf heb wel ff op de A4 bij dat stuk van het brugrestaurant een beetje last van de harde wind gehad ( schuin van horen ) en toen stond er ook echt wind dat ik zelfs met mijn R1 last zou hebben.

zelf merk ik wel dat de vering wat beter kan in mijn ogen, maar ik stoor mij er niet aan.

Maar als we een keer bij een open dag zijn ergens en Hyperpro of HK staat daar, dan zal ik vragen of ze het ff willen afstellen en dan ga ik wel weer een stukje rijden.

Voor haar is het nu al goed genoeg.
 
Laatst bewerkt:
Ik hoor er ook bij! Gisteren proefrit gemaakt, daarna besteld.
De rijeigenschappen zijn dusdanig indrukwekkend, dat ik het ding direct georderd heb.

Maar dat neemt niet weg dat ik wel wat aandachtspuntjes gevonden heb. En die accepteer ik.

- Bulderende luchtstroom. Op mijn (in te ruilen) V-strom heb ik een Givi airflow, en dat heeft me een beetje verprutst. Ik ben stilte gewend. Ik hoop dit op te lossen met een GIVI 2122DT ruit.
Heeft iemand al zo'n ding? Bevalt het? Kijk je er overheen?

- Pendelen boven de 200. De demo motor had een topbox, dat ga ik niet doen (gewicht ver van het zwaartepunt). Ik verwacht / hoop dat het bij mijn exemplaar beter is.
Bij zinnige snelheden is er geen probleem, dus zit ik er niet mee. Is een bijverschijnsel van het fijne vlotte sturen denk ik maar.

Overigens grappig experiment: als ik bij 120 KmH aan het stuur wiebel om een oscillatie op te wekken, dempt deze onmiddellijk uit, maar dan volgt er een "echo" van de achterkant die na-wiebelt. Deze beweging dempt ook snel uit. Mijn V-strom heeft die "echo" niet.

-Valdoppen: Je kan kiezen uit valdoppen (relatief goedkoop), en speciale sliders die op de carterdeksels komen (relatief duur). Als ik met mijn "timmermansoog" kijk, dan lijken valdoppen niet te helpen om het nogal ver uitstekende koppelingsdekseldeel te beschermen.
Valbeugels vind ik weer "too much", en trillen soms hinderlijk. Meningen?
 
Ik hoor er ook bij! Gisteren proefrit gemaakt, daarna besteld.
De rijeigenschappen zijn dusdanig indrukwekkend, dat ik het ding direct georderd heb.

Maar dat neemt niet weg dat ik wel wat aandachtspuntjes gevonden heb. En die accepteer ik.

- Bulderende luchtstroom. Op mijn (in te ruilen) V-strom heb ik een Givi airflow, en dat heeft me een beetje verprutst. Ik ben stilte gewend. Ik hoop dit op te lossen met een GIVI 2122DT ruit.
Heeft iemand al zo'n ding? Bevalt het? Kijk je er overheen?

- Pendelen boven de 200. De demo motor had een topbox, dat ga ik niet doen (gewicht ver van het zwaartepunt). Ik verwacht / hoop dat het bij mijn exemplaar beter is.
Bij zinnige snelheden is er geen probleem, dus zit ik er niet mee. Is een bijverschijnsel van het fijne vlotte sturen denk ik maar.

Overigens grappig experiment: als ik bij 120 KmH aan het stuur wiebel om een oscillatie op te wekken, dempt deze onmiddellijk uit, maar dan volgt er een "echo" van de achterkant die na-wiebelt. Deze beweging dempt ook snel uit. Mijn V-strom heeft die "echo" niet.

-Valdoppen: Je kan kiezen uit valdoppen (relatief goedkoop), en speciale sliders die op de carterdeksels komen (relatief duur). Als ik met mijn "timmermansoog" kijk, dan lijken valdoppen niet te helpen om het nogal ver uitstekende koppelingsdekseldeel te beschermen.
Valbeugels vind ik weer "too much", en trillen soms hinderlijk. Meningen?

Ik heb valbeugels, ik vond het juist wel mooi staan en je kan er mooi een camera aan hangen. Ik heb nog nooit gemerkt dat ze trillen. Ik heb pas ontdekt dat je ook je voeten erop kan laten rusten, dan rij je Harley-style met je benen naar voren :o :+
 
-Valdoppen: Je kan kiezen uit valdoppen (relatief goedkoop), en speciale sliders die op de carterdeksels komen (relatief duur). Als ik met mijn "timmermansoog" kijk, dan lijken valdoppen niet te helpen om het nogal ver uitstekende koppelingsdekseldeel te beschermen.
Valbeugels vind ik weer "too much", en trillen soms hinderlijk. Meningen?

Ik heb er LSL valdoppen op zitten, mijn timmermansoog zegt dat het net moet kunnen met de carterdeksels
(Dus dat ze heel blijven bij een omvallertje
l_14-550y1291livo.jpg
 
valbeugels van Fehling zijn binnen en morgen komen nog een paar leuke accessoires bbinen en dan is het voorlopig wel genoeg denk ik.
 
Goedemorgen! Ik heb gisteren mijn Tracer opgehaald! *O*

Ik kom van een CBR 600RR af, waar ik altijd heel graag op gereden heb. Vooral de lange vakanties naar de bergen waren waren geweldig. :]
Om dan een iets breder stuur vast te hebben en om praktischer bagage mee te kunnen nemen heb ik de Tracer gekocht. *D

Mijn eerste indruk (proefrit + gisteren een stukje) is dat hij heel gemakkelijk rijdt/stuurt.

Ook ik ben op zoek naar valbeugels en een zij-koffersetje. Ik zag hier al e.e.a. voorbijkomen.
 
Gefeliciteerd met je nieuwe brommert.

Mijn koffers (zie hierboven) zijn koffers van een Yamaha FJR1300.
Deze kunnen op de originele steunen die al op de Tracer zitten.
Je moet alleen nog een extra beugel te plaatsen bij je duo-steps.
Die kun je bij Topmoto in Apeldoorn halen.

Goedemorgen! Ik heb gisteren mijn Tracer opgehaald! *O*

Ik kom van een CBR 600RR af, waar ik altijd heel graag op gereden heb. Vooral de lange vakanties naar de bergen waren waren geweldig. :]
Om dan een iets breder stuur vast te hebben en om praktischer bagage mee te kunnen nemen heb ik de Tracer gekocht. *D

Mijn eerste indruk (proefrit + gisteren een stukje) is dat hij heel gemakkelijk rijdt/stuurt.

Ook ik ben op zoek naar valbeugels en een zij-koffersetje. Ik zag hier al e.e.a. voorbijkomen.
 
Laatst bewerkt:
even meelezend en inhakend op de Tracer MT09 kwaaltjes.

Ben van mening dat een MT09 tracer gewoon levert waar ie voor gemaakt is en zeer ruim voldoende biedt voor hetgeen je ervoor betaald.

Ja, wellicht pendelt het wat op hoge snelheid, komt grotendeels door de geometrie van de fiets en de vraag is of Yamaha de tracer ooit bedoeld heeft om er dergelijke hoge snelheden mee te rijden.

Ja, de vering is ruk, de vork is intern aan de ene kant knap waardeloos qua design van cartridge en aan de andere kant is het gewoon "leeg", de shock is de allergoedkoopste mass production unit die ze bij KYB hebben kunnen inkopen..tientjes werk.
Echter, ook daar de vraag of betere vering de dan meegaande meerprijs kan verantwoorden naar wat Yamaha met de tracer wil, naar de doelgroep die Yamaha voor de motor voor ogen heeft en naar het bedrag waarvoor Yamaha in de markt wilt zetten en de marge die ze willen hebben.

Wil je betere vering..koop je een duurdere fiets of je investeert in betere vering..


Het is wellicht zo dat een grote groep rijders geen enkel probleem met pendelen of vering of ruitje heeft omdat dat wellicht de groep rijders is die Yamaha voor ogen had..Mensen die voor een heel tof bedrag een redelijk complete , goed uitziende motor willen kopen en daar hun kilometerkes mee doen zonder de grens van het tracer concept te willen gaan opzoeken.

Ik denk dat het helemaal ligt aan de insteek die je eraan geeft, wat je rij ervaring is en wat je ervan verwacht .

Ik kan denk ik een hele dag met een tracer door de Ardennen tuffen zonder daar ook maar één keer tegen een beperking aan te lopen, beetje tufferdetuf doen op mijn gemakkie
Kan echter ook als ik dat wil met een tracer de eifel in gaan of het circuit opgaan en daar als het rap begint te gaan binnen 10 minuten tegen verings issues of een vet pendelende voorkant aanlopen.

Kan allemaal he.

De rijder die past in het yamaha plaatje qua tracer concept kan er mee leven en is denk ik tevreden voor hetgeen ie geleverd heeft gekregen voor zijn centjes.

Een KTM1290R pendelt ook boven de 220 per uur..en niet zo'n beetje zelfs.
dan neem je dat voor lief , maakt jezelf wat kleiner en gaat wat verder naar voren zitten en dan is het wat beter... of je maakt het gas dicht.
En als het je stoort laat je er wat aan doen..easy!

;)
 
Gefeliciteerd met je nieuwe brommert.

Mijn koffers (zie hierboven) zijn koffers van een Yamaha FJR1300.
Deze kunnen op de originele steunen die al op de Tracer zitten.
Je moet alleen nog een extra beugel te plaatsen bij je duo-steps.
Die kun je bij Topmoto in Apeldoorn halen.
Tnx! Dat ziet er ook netjes uit! Heb je toevallig ook een fototje met beugel/zonder koffers? En zit het stevig vast op de originele steunen? Zo ziet het er wel uit op de foto's.

Sommige setjes mag je maar een beperkt aantal kg meenemen en ik blijf natuurlijk een vrouw :+ Daarom zoek ik iets wat degelijk is.
 
De originele 1300 koffers vond ik iets te breed, heb nu al een tijdje de city uitvoering (met platte deksels)
Deze zijn 7 cm per koffer smaller, iets makkelijker tijdens file rijden.
Heb nu zo'n beetje 25000 km met de Tracer gereden en nog steeds erg tevreden.
Het pendelen is lastig als je vaak wat sneller wil rijden, maar in Nederland bijna geen last van.
Met Hemelvaart in Duitsland nog 210 km/uur met koffers gereden, hierbij bijna geen last gehad van pendelen.
Dus over het algemeen genomen ben ik zeer tevreden met de Tracer. :) :)
 
Laatst bewerkt:
Vandaag ook de Givi Outback zijkoffers gemonteerd, de zwarte, zoals Paddy4all.
Meer ruimte voor baggage, voor langere uitstapjes en het ziet er vet uit. De Hepco en Becker set, 22 liter soft koffers nu over. Mogen weg. 2 zijkoffers en ophangsysteem C-arm. Kijk op de site van Hepco en Becker; staan de complete set te koop voor 360,- Koffers en beugels. 4 weekendjes mee weg geweest. Doe mij een berichtje met serieus voorstel als je interesse hebt.
full
 
Dat zijn mooie hepco koffers, heb zelf al de alu versie. Welkom nieuwe tracer rijders! Zo te lezen is iedereen zijn tracer mooi aan het pimpen. Dit weekend met de tracer naar de TT van Assen.
 
Tnx! Dat ziet er ook netjes uit! Heb je toevallig ook een fototje met beugel/zonder koffers? En zit het stevig vast op de originele steunen? Zo ziet het er wel uit op de foto's.

Sommige setjes mag je maar een beperkt aantal kg meenemen en ik blijf natuurlijk een vrouw :+ Daarom zoek ik iets wat degelijk is.

Gezellig ook hier *O*

Ik heb de Hebco & Becker explorer koffers. Ik heb zijkoffers van 30 liter maar je hebt ze ook van 40 liter.
 
even meelezend en inhakend op de Tracer MT09 kwaaltjes.

Ben van mening dat een MT09 tracer gewoon levert waar ie voor gemaakt is en zeer ruim voldoende biedt voor hetgeen je ervoor betaald.

Ja, wellicht pendelt het wat op hoge snelheid, komt grotendeels door de geometrie van de fiets en de vraag is of Yamaha de tracer ooit bedoeld heeft om er dergelijke hoge snelheden mee te rijden.

Ja, de vering is ruk, de vork is intern aan de ene kant knap waardeloos qua design van cartridge en aan de andere kant is het gewoon "leeg", de shock is de allergoedkoopste mass production unit die ze bij KYB hebben kunnen inkopen..tientjes werk.
Echter, ook daar de vraag of betere vering de dan meegaande meerprijs kan verantwoorden naar wat Yamaha met de tracer wil, naar de doelgroep die Yamaha voor de motor voor ogen heeft en naar het bedrag waarvoor Yamaha in de markt wilt zetten en de marge die ze willen hebben.

Wil je betere vering..koop je een duurdere fiets of je investeert in betere vering..


Het is wellicht zo dat een grote groep rijders geen enkel probleem met pendelen of vering of ruitje heeft omdat dat wellicht de groep rijders is die Yamaha voor ogen had..Mensen die voor een heel tof bedrag een redelijk complete , goed uitziende motor willen kopen en daar hun kilometerkes mee doen zonder de grens van het tracer concept te willen gaan opzoeken.

Ik denk dat het helemaal ligt aan de insteek die je eraan geeft, wat je rij ervaring is en wat je ervan verwacht .

Ik kan denk ik een hele dag met een tracer door de Ardennen tuffen zonder daar ook maar één keer tegen een beperking aan te lopen, beetje tufferdetuf doen op mijn gemakkie
Kan echter ook als ik dat wil met een tracer de eifel in gaan of het circuit opgaan en daar als het rap begint te gaan binnen 10 minuten tegen verings issues of een vet pendelende voorkant aanlopen.

Kan allemaal he.

De rijder die past in het yamaha plaatje qua tracer concept kan er mee leven en is denk ik tevreden voor hetgeen ie geleverd heeft gekregen voor zijn centjes.

Een KTM1290R pendelt ook boven de 220 per uur..en niet zo'n beetje zelfs.
dan neem je dat voor lief , maakt jezelf wat kleiner en gaat wat verder naar voren zitten en dan is het wat beter... of je maakt het gas dicht.
En als het je stoort laat je er wat aan doen..easy!

;)

Helemaal mee eens :Y :t
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan