Yamaha Tracer 900 deel III

Status
Niet open voor verdere reacties.
Nadat ie gisteren bij Hyperpro op de brug is geweest, vandaag maar eens wat schoonmaakwerk gedaan..
Valt op ooghoogte toch meer op dan vanaf de grond dattie vies is.

Mijn OSCO hack, met het dubbele scottoiler nozzle is helaas ter ziele.
Dat plastic ding heeft waarschijnlijk een aanvaring met een steentje gehad ofzo.
Nu maar een ander uitloopje geklust dat de olie middenop de ketting gooit aan de onderzijde van het kettingwiel dus niet meer aan beide zijden.

Meteen de ketting maar even gespannen, 2e keer in 23,5k. En ook maar net een klein slagje links en rechts.

Je bracht me destijds op een idee om dat ook te doen. Rij zelf al 10 jaar met een OSCO met de uitloop in het originele kettingscherm geboord (recht boven achterkettingwiel). Echter wat research, o.a. de reviews van Louis.de hebben mij doen besluiten de Scottoiler Dual Injector toch niet te nemen. De tendens was namelijk dat veel mensen het teveel geld vonden (€35,-) voor de kwaliteit.

Wat ik nu doe is af en toe de motor op de bok zetten en de OSCO 2x bedienen, waarbij ik het kettingscherm het de hand naar links en rechts beweeg zodat de olie ook tussen de buitenste en binnenste kettingschalmen in terecht komt.
 
Laatst bewerkt:
Je bracht me destijds op een idee om dat ook te doen. Rij zelf al 10 jaar met een OCSO met de uitloop in het originele kettingscherm geboord (recht boven achterkettingwiel). Echter wat research, o.a. de reviews van Louis.de hebben mij doen besluiten de Scottoiler Dual Injector toch niet te nemen. De tendens was namelijk dat veel mensen het teveel geld vonden (€35,-) voor de kwaliteit.

Wat ik nu doe is af en toe de motor op de bok zetten en de OSCO 2x bedienen, waarbij ik het kettingscherm het de hand naar links en rechts beweeg zodat de olie ook tussen de buitenste en binnenste kettingschalmen in terecht komt.
Zal binnenkort eens een fotootje schieten van wat ik nu heb geklust..
 
Avond mensen! Ook hier maar even voorstellen. Mijn naam is Patrick en momenteel geen motor. Hiervoor een Tiger 800 ABS 2014 gereden. Volgend jaar (ivm budget) ga ik de baan op voor een andere motor. Ik heb me reeds gemeld bij het 1200 GS topic en ook bij KTM ben ik te vinden. Voorkeur die ik nu heb betreft een 1090 Adventure 2017 of een 1190 Adventure 2015. 1200 GS zou dan een 2013 model worden. Budget is ongeveer 13500,- euro waar ik voor wil gaan shoppen!

Nu kan ik daar ook een nieuwe en redelijk aangeklede Tracer 900 voor gaan rijden. Koffers, Quickshifter, kleine ledjes, comfortzadel, kom ik ook rond mijn budget uit. Nu is het echt appels met peren vergelijken, BMW vs KTM vs Yamaha. Waarbij Yamaha dus een hagelnieuwe motor zal worden.

Ik lees veel reviews over de Tracer, ook hier in dit topic. Bij hogere snelheden wordt de Tracer wat trillerig? Vering is ook niet zo best? Afwerking van de motor? Dit zijn dingen die ik zie terugkomen...

Ik weet dat ik hier in het Tracer topic zit, maar ik hoop wel op een objectieve mening want ik wil gewoon een goed overwogen keuze maken. Offroad rijden doe ik niet. Af en toe een landweggetje wel leuk en mijn vrienden rijden een 1200 GS en een 1290 Adventure. Die moet ik wel bij kunnen benen, haha!!

Kortom, raden jullie een Tracer aan? Waarom wel, waarom niet? Het zou dan dus een model april 2018 gaan worden...

Edit: Op mijn Tiger 800 miste ik wel de beleving. 95PK was ook niet echt vol power, maar dat wil ik wel een beetje meer gaan vinden.
 
Laatst bewerkt:
Hoi Silver77,

Als je af en toe onverharde wegen wilt rijden samen met je maten op een GS of KTM, dan is de Tracer echt geen optie. Doe dan de KTM 1190 Adventure!!!

Als je echt nooit onverhard rijdt, is de Tracer echt top en maakt gehakt van alle GS-en en waarschijnlijk ook de Adventure KTM's. De 3 cilinder is echt zo bizar heerlijk in toeren te jagen. Voor het extra geld dat je hebt zou ik echt volledig Ohlins shock achter doen en de cartridges voor. En je hebt echt een super fiets, die nog zeer betrouwbaar is. Betrouwbaarder dan de BMW's en KTM's. En ik kan het het weten.
 
Hoi Silver77,

Als je af en toe onverharde wegen wilt rijden samen met je maten op een GS of KTM, dan is de Tracer echt geen optie. Doe dan de KTM 1190 Adventure!!!

Als je echt nooit onverhard rijdt, is de Tracer echt top en maakt gehakt van alle GS-en en waarschijnlijk ook de Adventure KTM's. De 3 cilinder is echt zo bizar heerlijk in toeren te jagen. Voor het extra geld dat je hebt zou ik echt volledig Ohlins shock achter doen en de cartridges voor. En je hebt echt een super fiets, die nog zeer betrouwbaar is. Betrouwbaarder dan de BMW's en KTM's. En ik kan het het weten.

Thanx voor de snelle reply! Top! We rijden eigenlijk nooit offroad..We gaan 1x per jaar naar de Eifel. Dan wordt er wel aardig doorgereden kan ik zeggen. Ik zag op de Yamaha site idd, de Ohlins shock achter..1200,- euries? Plus cartridges voor, totaal een 1400,-? Dan zit ik inderdaad aan de 13500..En heb dan geen Quickshifter en koffers (zijkant) ..Is de Ohlins dan echt een must have? 200% verbetering?

Edit..Zie dat cartridges voor ook nog eens een 1300,- kosten? Dan kom ik al ruim boven mijn budget uit. Daar rij ik een nieuwe KTM 1090 voor bijna...(met een beetje afdingen, haha!)
 
Laatst bewerkt:
Je hoeft niet persé die "gasgescheiden" Ohlins te nemen. Er is ook een emulsieschokbreker van Ohlins, nog geen 600 euro meen ik.
Wilbers en Hyperpro hebben ook emulsieschokbrekers (met evt "hpa"). De vraag is, heb je dat nodig... De 2017 tracer heeft al een verbeterde schokbreker t.o.v. voorgaande jaren. Vering aanpassen/upgraden is iets dat je voor jezelf moet kunnen verantwoorden.
 
Ik zou de volledige cartridges nemen die zijn 700 geloof ik. Als je budget het niet toelaat zou ik de cartridges nemen en de eenvoudigere Ohlins zonder preload adjuster. Dis is ook 700 euro geloof ik. Ik vind volledige cartridges voor echt bizar goed namelijk.

Wij hebben de volledige instelbare schokbreker nodig met preload omdat we solo duo en met en zonder bagage rijden. Dan is het wel handig.

Op de KTM950 100.000km gereden en op de Tracer staat inmiddels 40.000 ;-) Dus weet wel hoe een en ander rijdt :)
 
Je hoeft niet persé die "gasgescheiden" Ohlins te nemen. Er is ook een emulsieschokbreker van Ohlins, nog geen 600 euro meen ik.
Wilbers en Hyperpro hebben ook emulsieschokbrekers (met evt "hpa"). De vraag is, heb je dat nodig... De 2017 tracer heeft al een verbeterde schokbreker t.o.v. voorgaande jaren. Vering aanpassen/upgraden is iets dat je voor jezelf moet kunnen verantwoorden.

Dat weet ik dus niet..Nog niet op de Tracer gereden. Als ik hem nu samenstel met de opties die ik wil, kom ik rond mijn budget uit..Moet de dealer het wel " gratis " monteren.

Zachte zijkoffers van ABS

Montagesysteem voor zachte zijkoffers van ABS

Quick-Shifter kit

LED-richtingaanwijzers Plus achterzijde

LED-richtingaanwijzers Plus voorzijde

Handvatverwarming

Comfortabel designzadel
 
Ongebruikte zachte zijkoffers heb ik nog voor je liggen :)

Haha! Zo ver is het nog lang niet! Pas volgend jaar april/mei..Daarbij..Keuze nog niet gemaakt he..Het zou dan mijn eerste nieuwe motor worden die ik ga rijden. Of dus een KTM van 1-3 jaar oud. Wil een motor met zoveel mogelijk electronische hulpmiddelen. Traction, rij-modi, ABS, etc...Nu heeft de Tracer dat ook, maar werkt dat hetzelfde als op de KTM en BWW?

First World Problems...Pffff....
 
Waarom dan geen 2e hands Tracer? Kans dat er al wat opties op zitten en dan krijg je alles wat je wil én hou je geld over. :-)
 
Waarom dan geen 2e hands Tracer? Kans dat er al wat opties op zitten en dan krijg je alles wat je wil én hou je geld over. :-)

Zou kunnen! Dan wel het model vanaf 2017. Deze schijnt al iets beter te zijn qua vering e.d heb ik gelezen? Ben een Tracer noob hoor, maar probeer me goed in te lezen in de verschillende merken. Blijft een grote uitgave en wil deze weloverwogen maken. Gebben zit op een half uurtje rijden van mij, kom daar altijd voor onderhoud, ook voor de Tiger. Maar eens een proefrit inplannen op een 2017 Tracer denk ik. Wil gewoon alle opties openhouden.
 
Zou kunnen! Dan wel het model vanaf 2017. Deze schijnt al iets beter te zijn qua vering e.d heb ik gelezen? Ben een Tracer noob hoor, maar probeer me goed in te lezen in de verschillende merken. Blijft een grote uitgave en wil deze weloverwogen maken. Gebben zit op een half uurtje rijden van mij, kom daar altijd voor onderhoud, ook voor de Tiger. Maar eens een proefrit inplannen op een 2017 Tracer denk ik. Wil gewoon alle opties openhouden.

Maak nou eerst die proefritten, dan weet je al een veel meer. Misschien valt er dan al een direct af en is de keus sneller gemaakt. Sommigen hebben op de Tracer gewoon geen andere vering nodig en zijn tevreden met een volledig standaard fiets. Dan weet je ook iets over het vermogen en de rijmodi. Vergeleken bij je andere 2 favorieten, ik heb ze ook gereden en verschillende BMW's gereden op vakantie. Een Tracer doet onder aan een BMW die aan 180-200+ over snelle bochtige wegen gaat, en aan de ruit van de BMW. Mijn ervaring met de electronica is dat je er in het begin mee speelt en hem dan op een bepaalde stand laat staan. Maar zowel de KTM als de BMW zijn lomp vergeleken bij de speelse Tracer. Ik heb die drie fietsen echter pas echt leren kennen op een weekje huurfiets in Spanje, daar heb je meer aan dan een ritje van 30 minuten ;) Was voor mij trouwens de aanleiding om voor de Tracer te kiezen.
 
Kwam zojuist dit tegen.
Citaat:
Update 06-07 -2017 )
Net geintroduceerd via Bitubo:
Voorvork cartridges voor Yamaha MT09!
Naast de complete Andreani Cartridge sets nu ook volledige vervangings- cartridges voor de Yamaha MT09 voorvorken!
530 euro ex. btw zo te lezen.
 
Rijd nu ook een paar duizend op de Yamaha Tracer. Wist niet precies wat ik er van moest verwachten na "The Deuce" (KTM 1150). Maar jongens, wat kun je op die Tracer "rammen". En je zit er ook goed voor. Wat een zithouding! En wat is dat ding lichtvoetig. Tja, die standaardbanden (Dunlop D222, natuurlijk moet je die direct om laten wisselen). Voor de meer ervaren rijder geldt dat je op moet letten als het regent. Want die TC gaat je niet redden, met die snotlappen onder je.
 
vanmiddag na de race vanuit Assen terug gereden en heb ff een tijdje 160 ( nee schat het is een grapje hoor 😃 ) gereden om te kijken of ik ook het pendel gevoel zou krijgen, maar voel niks hoor.

wel als je op die snelheid achter een voertuig zit die wat hoger is dan een auto, maar dat heb ik ook met mijn R1, wel eens wat minder heen en weer geslinger, maar die is meer gestroomlijnt.
 
Laatst bewerkt:
Rijd nu ook een paar duizend op de Yamaha Tracer. Wist niet precies wat ik er van moest verwachten na "The Deuce" (KTM 1150). Maar jongens, wat kun je op die Tracer "rammen". En je zit er ook goed voor. Wat een zithouding! En wat is dat ding lichtvoetig. Tja, die standaardbanden (Dunlop D222, natuurlijk moet je die direct om laten wisselen). Voor de meer ervaren rijder geldt dat je op moet letten als het regent. Want die TC gaat je niet redden, met die snotlappen onder je.


En het pendelen boven de 170 natuurlijk. Ruk :X

Maar laten we eerlijk zijn. Ik reed voorheen tot een paar maanden geleden vaak boven de 250 kmph. Hoeveel MF'ers hebben mij toen ingehaald? :+
 
Hallo peeps, ik rij sinds mei dit jaar op een groene Tracer 900, stel me graag even voor.

Ik ben 57, woon in Rotjeknor, ben opnieuw opgestapt na tien jaar. Mijn vorige fiets was een Honda NTV650, waar ik heel Europa mee ben doorgekard. De Tracer is wel even wat anders...

Mijn spec:
- model 2017, donkergroen met verwarmde handvaten en LED knippers voor en achter
- Evotech radiatorbeschermer (MDI)
- H&B valbeugels
- H&B Easyrack antraciet (met Journey TC42 topkoffer)
- OSCO oiler
- handkappen eraf, Kaoko throttle lock en MT09 stuurgewichtjes erop

Nog niet op de foto, inmiddels wel gemonteerd:
- Givi D2122s scherm
- Cosmo RAM mount (GPS tussen scherm en dashboard)

Handkappen: voor aanschaf had ik een dagje een Tracer gehuurd en het gevoel dat de handkappen nogal bijdroegen aan onstabiliteit. Bovendien scheelt het ook weer een paar cm breedte.

Windscherm: mijn Givi "sneeuwschop" is in elk geval beter dan het originele scherm. Ik ben 1.85, zadel op hoge stand, scherm op lage stand, gaat prima zo.

Tanksticker: ja, die is er inmiddels ook af.

full
 
Laatst bewerkt:
hoe kun je die lelijke tanksticker verwijderen, en heb je dan geen kleur verschil om dat de sticker er al meer dan een jaar op zit?
Kleurverschil weet ik niet, maar loshalen gaat prima door het een beetje te verwarmen met een verfstripper. (Niet te dichtbij en niet te heet)
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan