Yamaha Tracer 900 deel III

Status
Niet open voor verdere reacties.
Het is geen "Goldwing" oplossing, maar ik kan tot over de invorderingsgrens naar mijn Cardo G9 radio luisteren.
:P

Dank, nuttige info! Nog één vraag, als t mag: ik zag dat de 2122dt met een aparte beugel komt. Betekent dit dat het scherm naar jouw idee ook steviger vastzit dan het standaard-scherm?
 
Het scherm zelf zit stevig vast. Er is wel een beetje speling in de verstelling constructie van Yamaha zelf, daar kan de ruit niets aan doen.
De givi ruit + beugel zit dus gemonteerd op de std verstelplaat van de motor.
Je kan de ruit met de hand iets naar voren en achteren bewegen, maar dat kon met de std ruit dus ook. In de praktijk geen issue ( de ruit flappert niet)

Je moet idd 2 items bestellen, de ruit en de montage set.
 
Daarmee kijk ik (1.85) over het scherm heen, wind op m'n borst, helm zonder turbulentie in de rijwind. Dat is dus vergelijkbaar met het standaard scherm. Toch lijkt die d2122s mij beter uit de wind te houden (minder lawaai), maar ik sluit enig zelfbedrog niet uit.

Als je "verder uit de wind wil zitten" dan zou je naar een touring scherm toe moeten, waar je echt doorheen kijkt, met de luchtstroom over je helm heen. Dat zijn altijd van die enorme scooter-achtige flabbers, zoals de 2122dt. Heb ik tot nu toe mijn Tracer niet willen aandoen.
Je bent niet de enige die deze feedback over de D2122S heeft gegeven, dus ik ga hem straks ophalen en komende week testen, dan laat ik je weten wat het voor mij betekent. M'n vriendinnetje gaf aan de 2122DT versie niet eens zo lelijk te vinden, maar ik durf het ook nog niet aan.. Wellicht dat ik voor woon-werk in de toekomst nog eens van gedachte verander en me bij Blarp aansluit.
Heb overigens ook meteen de bijpassende plexiglas handkappen besteld, lijkt me mooi passen en dan heb ik in de koudere maanden tenminste iets aan die beugels - een goede reden om bij de D2122S te blijven.

Tussen "wind op de borst" en "wind over je hoofd heen" zit een vervelende zone waar je met je helm in de turbulentie zit. Dat is althans mijn conclusie tot nu toe, maar geef graag mijn mening voor een betere.
Heb je conclusie al getest: ik kijk gelukkig ruim over de turbulentie heen maar kan het nare stuk makkelijk opzoeken door wat te bukken. Nog verder omlaag en ik zit windvrij, maar dat voelt niet echt als een fijne, comfortabele houding. Daarbij is een beetje wind ook wel lekker voor m'n ventilatie gaten :]
 
Ik heb vandaag mijn nieuwe Rotec 01 banden laten monteren zien er vet uit :P
20479651_1380125212103634_4413410812037560244_n.jpg
 
Laatst bewerkt:
Allen,

Vraag past 190 achterband ook op de Tracer?


Passen doet het wel.
Hij zal nergens tegenaan lopen of zo.
Als je het doet zou ik wel een 190/55 nemen, dus geen 190/50.

Maar aan te raden is het niet:
Op de Tracer zit een 5,5 inch velg.
Daar hoort een 180 op.
Een 190 zit af fabriek gemonteerd op een 6 inch velg

Je wegligging zal verslechteren....

Succes met je keuze.

:)
 
Passen doet het wel.
Hij zal nergens tegenaan lopen of zo.
Als je het doet zou ik wel een 190/55 nemen, dus geen 190/50.

Maar aan te raden is het niet:
Op de Tracer zit een 5,5 inch velg.
Daar hoort een 180 op.
Een 190 zit af fabriek gemonteerd op een 6 inch velg

Je wegligging zal verslechteren....

Succes met je keuze.

:)


Bedankt voor de feedback heb gewoon de 180 besteld.
 
Vandaag ook wat dingen van mijn tracer ingekort :) (de ruit en kenteken plaat houder)

35436682003_44c787a82b_z.jpg


35852377800_dafa4d106b_z.jpg
 
Laatst bewerkt:
Even een vraagje tussendoor: Ik heb wat remtests gedaan, gewoon om het gevoel bij een noodremming op te doen.

remmen doet het ding als een beest, alleen maakte ik geheel ongewild een stoppie zonder dat de ABS ingreep. Zit er geen stoppie beveiliging in dat ding? Achterwiel ABS't wel normaal.
TC staat op 2 voor het geval dat er iets mee te maken heeft.
 
Op welke manier heb je dit gelast.
Ik heb namelijk alleen met elecdroden lassen tot me beschikking.

Dat maakt niet zoveel uit mig/mag of met electroden , het is 3mm dik staal uit het zicht en er hangt niet zo heel veel aan ;) .
Wel zorgen dat het mooi evenwijdig is door geslepen voor de hoek .
 
Even een vraagje tussendoor: Ik heb wat remtests gedaan, gewoon om het gevoel bij een noodremming op te doen.

remmen doet het ding als een beest, alleen maakte ik geheel ongewild een stoppie zonder dat de ABS ingreep. Zit er geen stoppie beveiliging in dat ding? Achterwiel ABS't wel normaal.
TC staat op 2 voor het geval dat er iets mee te maken heeft.

Bij een stoppie blokkeert het wiel niet als het goed is (je bouwt de remdruk op),TC werkt alleen op het achterwiel.
ik heb het abs al een paar keer voelen werken , gewoon even heel bot remmen als het nat is :+
 
Nog even over de turbulentie..... :-)

Ruk, ruk en nog eens ruk. Ik ben 1.98m met het zadel in de hoge stand. Schuberth C3 pro met otoplastieken. Na de originele ruit begonnen met de Puig touring met flip-up. Veel turbulentie boven op de helm. Na verloop van tijd zo veel lawaai dat het niet meer ging. Daarna de Puig sportruit met flip-up. Daar rijd ik nu een tijd mee. Korte ritjes prima, maar na een half uur, driekwartier te veel last van het lawaai onder op de helm. Deze turbulentie komt van tussen de ruit en de handvatten en slaat van onder tegen de helm en op mijn oren. Het gaat écht ten koste van het plezier.

Dus na de goede berichten over de Givi 2122dt nog maar eens de credit card gepakt en de ruit gekocht. Vanavond even mee gereden en na 100 meter wist ik het al. De turbulentie rolt van de bovenkant van het scherm recht in mijn gezicht en op de helm. Toch even verder gereden, maar het gehamer op de helm is niet te verdragen en nog erger dan Puig touring met flip-up.

Als laatste kan ik nog eens de Puig sportruit kleiner maken, maar ik vrees dat het niet veel zal helpen. Zonder spiegels en zonder handvatten rijden gaf ook maar een marginale verbetering.

Ik ben heel erg teleurgesteld. De motor zal wel weer meer in de garage blijven dan ooit de bedoeling was. Misschien ben ik gewoon te lang voor deze machine.

Ruk.
 
~
Nog even over de turbulentie..... :-)

Deze turbulentie komt van tussen de ruit en de handvatten en slaat van onder tegen de helm en op mijn oren. Het gaat écht ten koste van het plezier.




Ik ben maar 1.80m en heb echt nergens last van.
Zag bij onze Chinese vriend Ali beugeltjes om je handkappen iets hoger te maken. https://nl.aliexpress.com/item/Moto...MT09-MT-09-Tracer-FJ-09-2015/32791609691.html

Wellicht dat dan de turbulentie voor je afneemt, werkt het heb je een goedkope oplossing.
 
Nog even over de turbulentie..... :-)

Ruk, ruk en nog eens ruk. Ik ben 1.98m met het zadel in de hoge stand. Schuberth C3 pro met otoplastieken. Na de originele ruit begonnen met de Puig touring met flip-up. Veel turbulentie boven op de helm. Na verloop van tijd zo veel lawaai dat het niet meer ging. Daarna de Puig sportruit met flip-up. Daar rijd ik nu een tijd mee. Korte ritjes prima, maar na een half uur, driekwartier te veel last van het lawaai onder op de helm. Deze turbulentie komt van tussen de ruit en de handvatten en slaat van onder tegen de helm en op mijn oren. Het gaat écht ten koste van het plezier.

Dus na de goede berichten over de Givi 2122dt nog maar eens de credit card gepakt en de ruit gekocht. Vanavond even mee gereden en na 100 meter wist ik het al. De turbulentie rolt van de bovenkant van het scherm recht in mijn gezicht en op de helm. Toch even verder gereden, maar het gehamer op de helm is niet te verdragen en nog erger dan Puig touring met flip-up.

Als laatste kan ik nog eens de Puig sportruit kleiner maken, maar ik vrees dat het niet veel zal helpen. Zonder spiegels en zonder handvatten rijden gaf ook maar een marginale verbetering.

Ik ben heel erg teleurgesteld. De motor zal wel weer meer in de garage blijven dan ooit de bedoeling was. Misschien ben ik gewoon te lang voor deze machine.

Ruk.

Om te proberen de handkappen er al eens afgehaald, en evt. de ruit? Ik snap dat je dit in principe niet wilt, maar om te proberen wellicht interessant?

Heb zelf de kale MT (ben ook tegen de 2 meter), en ik heb nergens last van. Ja, ik vang een pak wind, maar geen turbulentie. Enkel zijn de tour-kwaliteiten minder vanwege het mindere comfort... reden voor mij om naar een Tracer te kijken.. tot nu (wellicht).
 
Laatst bewerkt:
Nog even over de turbulentie..... :-)

Ruk, ruk en nog eens ruk. Ik ben 1.98m met het zadel in de hoge stand. Schuberth C3 pro met otoplastieken. Na de originele ruit begonnen met de Puig touring met flip-up. Veel turbulentie boven op de helm. Na verloop van tijd zo veel lawaai dat het niet meer ging. Daarna de Puig sportruit met flip-up. Daar rijd ik nu een tijd mee. Korte ritjes prima, maar na een half uur, driekwartier te veel last van het lawaai onder op de helm. Deze turbulentie komt van tussen de ruit en de handvatten en slaat van onder tegen de helm en op mijn oren. Het gaat écht ten koste van het plezier.

Dus na de goede berichten over de Givi 2122dt nog maar eens de credit card gepakt en de ruit gekocht. Vanavond even mee gereden en na 100 meter wist ik het al. De turbulentie rolt van de bovenkant van het scherm recht in mijn gezicht en op de helm. Toch even verder gereden, maar het gehamer op de helm is niet te verdragen en nog erger dan Puig touring met flip-up.

Als laatste kan ik nog eens de Puig sportruit kleiner maken, maar ik vrees dat het niet veel zal helpen. Zonder spiegels en zonder handvatten rijden gaf ook maar een marginale verbetering.

Ik ben heel erg teleurgesteld. De motor zal wel weer meer in de garage blijven dan ooit de bedoeling was. Misschien ben ik gewoon te lang voor deze machine.

Ruk.

Ik zelf ondervind ook nog steeds hinder.
Ben zelf 1,95. Zadel in de hoogste stand.

Helm: shoei neotec op maat gemaakt + oordoppen.
Standaard ruitje is helemaal drama.
Rij nu ook met de Puig touring scherm.
Is inderdaad een stukje beter.
Maar blijft klapperen.

Op de snelweg wel eens me hand naast het scherm gehouden dan is het weg aan die kant.
Ik heb de zelfde ervaring is een heerlijke machine om op te rijden.
Maar lange stukken voornamelijk snelweg word snel vervelend.

Ook gereden met een heel kort klein ruitje.
Turbulentie is weg. Maargoed volledige bescherming is ook weg.

Ga binnenkort eens proberen eens zonder spiegels te rijden.
Ik heb het idee dat het hier door komt.
Wind dat van het scherm wegvloeid klapt precies tegen de spiegels aan denk ik.
 
Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan