Yamaha Tracer 900 deel III

Status
Niet open voor verdere reacties.
Spiegels eraf helpt helaas maar weinig inderdaad.

Het is overigens geen Tracer specifiek ding.. Je leest bij veel tour modellen wel dingen over last van turbulentie en wind lawaai (zeker bij de nieuwere modellen, alsof ze ineens de kunst van het maken van een goed windscherm verloren zijn).

Er zijn maar twee opties mogelijk:
1. Het scherm dusdanig hoog maken dat je helemaal uit de wind zit (style Holleeder Vespa scooter :+).
2. Het scherm inkorten zodat je helm in 'schone lucht' komt. Maar dan heb je uiteraard minder windbescherming en ga je richting semi-naked idee.

Je moet je scherm er maar eens af halen. Wat een rust.. ;)
 
Erg jammer dat het niet werkt!

Ik heb met de 2122DT eigenlijk dezelfde eigenschappen terug die ik had op de DL650 + Givi airflow.
Ik kom net van de A59 af, lekker naar BNR geluisterd terwijl Koos Spee mogelijk gefronst zou hebben als hij de snelheidsmeter had kunnen zien.

En op het V-strom forum waren de meningen en ervaringen ook zeer verdeeld.

De Tracer + 2122DT gedraagt zich -in mijn ervaring- eigenlijk precies zoals andere motoren met soortgelijke oplossingen.

Ik heb ooit op een eer-vorige motor (XJ900) zeer uitgebreid getest met ruiten, flipups, dubbele verstelbare ruit, geen ruit etc.
En uiteindelijk geconstateerd dat er boven een bepaald maximum domweg niets meer te halen valt.
Turbulentie komt ook van opzij, en het heeft niet zo veel zin om een ruit erg veel hoger te maken dan hij breed is.

Mijn opmerking dat ik er tevreden mee ben helpt je niet erg verder. Maar berusting kan ook helpen :)
(1m95, zadel=hoog, Givi = hoogste positie, Premier integraal, alpine sleepsoft(!) oordoppen, Cardo G9)
 
@blarp: mag ik vragen waarom sleepsoft oordoppen? Ik heb net de racedoppen besteld, had die van NoNoise (lijkt betere demping te hebben) maar die passen niet in mijn oor. De partyplugs van Alpine doen het al aardig

Ik rij nu twee dagen met mijn Givi d2122s en omdat hij net zo hoog is als het standaard scherm komt de turbulentie met mijn 1.80m net onder mijn kin - zit dus altijd in de 'schone lucht'. Het grote voordeel lijkt de breedte te zijn, heb het idee dat ik nu met sterke windvlagen veel minder tegen mijn schouders geduwd word.

Hebben jullie nog geprutst aan jullie vering?
Ik heb hem voor nu op 4 ringen en 13 clicks staan - bij minder blijft hij rebounden. Wil misschien ook m'n achtervering nog wat strakker voor de vakantie, maar daarvoor moet ik bij iemand langs
 
Doppen: Al die Alpine oordoppen zijn vrijwel gelijk (ondanks de verhalen over verschillende filters etc) - dus kocht ik de goedkoopste bij een brillenwinkel.
Voor mijn vreemde oren heb ik een "lanceerhulsje" nodig om ze diep genoeg in te brengen (dat zit er bij), en ik heb er touwtjes aan geknoopt om ze weer uit mijn oren te kunnen trekken, want ik kan niet bij de steeltjes. Ik heb unieke oren denk ik. Maar het werkt prima.

Vering: factory std, maar voorvork op 3 ringen zichtbaar gezet (duikt minder, betere naloop)
Demping lijkt goed te zijn voorlopig.
Misschien dat ik nog wat aanpassen moet om de "stoppie" nijging van de motor wat aan te verbeteren.
 
Uiteindelijk is het altijd keuzes maken:
Wil je uit de wind = scherm = turbulentie
Wil je geen turbulentie = geen scherm = in de wind
Wil je uit de wind + geen turbulentie = auto pakken.
 
Trouwens als iemand interesse heeft in een bijna (10 km mee gereden) nieuwe Givi 2122dt ruit met bevestingingsset dan hoor ik het graag.
 
Ben vrij tevreden van de Puig sport ruit. Maar ik zit liever vol in de wind dan dat er enige turbulentie is. En ondanks het feit dat het een pak beter is dan met de standaard ruit is er nog steeds wat turbulentie.

Dus ik heb mijn oog laten vallen op deze:

cupolino-yamaha-mt-09-tracer-15-16-fabbri-gen-x-super-sport-yx179-moto.jpg


Nog lager dan de puig sport ruit. Iemand ervaring mee?
 
Wat dacht je van de powerbronze. Ook heel klein
Ben vrij tevreden van de Puig sport ruit. Maar ik zit liever vol in de wind dan dat er enige turbulentie is. En ondanks het feit dat het een pak beter is dan met de standaard ruit is er nog steeds wat turbulentie.

Dus ik heb mijn oog laten vallen op deze:

[afbeelding]

Nog lager dan de puig sport ruit. Iemand ervaring mee?
 
Hoi allen,

Ik heb een weekje in de bergen gereden dus het leek me leuk om hier wat foto's te delen.

Met de motoren op de aanhanger zijn we richting Oostenrijk gereden. We hebben bewust gekozen om op de zondag te reizen, zowel heen als terug. Op de zondag is er vrijwel geen vrachtverkeer op de weg in Duitsland, wat heerlijk doorrijdt met de aanhanger achter de auto.
full


Vanuit ons hotel in Oostenrijk zijn we 6 dagen op pad gegaan. In totaal hebben we rond de 1.800km gereden met de motoren. Regelmatig de grens overgestoken vanuit Oostenrijk naar Italië en Zwitserland.
Enkele bekende passen die we gereden hebben zijn de Stelvio, Timmelsjoch, Silvretta, Kaunertaler, Otztaler en nog een hoop meer -sjoch's en -taler's. :)

full

full


Ik reed de Tracer 900 en mijn vader de FJR 1300. Beiden hebben we heerlijk genoten, wat een prachtige omgeving en mooie wegen. Ik ben zeer tevreden over hoe de Tracer het gedaan heeft. Geen moment onveilig of onzeker gevoeld op de motor.

Alles gefilmd met de Gopro, dus het video editten kan beginnen :)
 
Mooie plaatjes Lubske :Y
Goed om te horen dat de Tracer het goed heeft gedaan.

Silvretta is wel vet hé !

:)
 
Hoi allen,

Ik heb een weekje in de bergen gereden dus het leek me leuk om hier wat foto's te delen.

Met de motoren op de aanhanger zijn we richting Oostenrijk gereden. We hebben bewust gekozen om op de zondag te reizen, zowel heen als terug. Op de zondag is er vrijwel geen vrachtverkeer op de weg in Duitsland, wat heerlijk doorrijdt met de aanhanger achter de auto.[afbeelding]

Vanuit ons hotel in Oostenrijk zijn we 6 dagen op pad gegaan. In totaal hebben we rond de 1.800km gereden met de motoren. Regelmatig de grens overgestoken vanuit Oostenrijk naar Italië en Zwitserland.
Enkele bekende passen die we gereden hebben zijn de Stelvio, Timmelsjoch, Silvretta, Kaunertaler, Otztaler en nog een hoop meer -sjoch's en -taler's. :)

[afbeelding]
[afbeelding]

Ik reed de Tracer 900 en mijn vader de FJR 1300. Beiden hebben we heerlijk genoten, wat een prachtige omgeving en mooie wegen. Ik ben zeer tevreden over hoe de Tracer het gedaan heeft. Geen moment onveilig of onzeker gevoeld op de motor.

Alles gefilmd met de Gopro, dus het video editten kan beginnen :)

Camperen of hotel ?

Indien hotel.... welk hotel ( als mogelijke tip voor mijzelf....)
 
@ivano, die Silvretta is inderdaad erg mooi! :)


@motormaniac58
Wij zaten ook in Landeck, Zams. Hotel was prima, kamer met balkon en erg ruim. Half pension, dus zowel ontbijt als diner. Moet wel zeggen dat het aan de prijs was. Veel hotels zijn gericht op de wintersporters. De sauna en het zwembad dat erbij zat hebben wij maar één keer gebruikt maar je betaald er natuurlijk wel voor. Mocht je even willen kijken, hier een link naar het hotel: Home - Hotel Jägerhof Zams
 
@ivano, die Silvretta is inderdaad erg mooi! :)


@motormaniac58
Wij zaten ook in Landeck, Zams. Hotel was prima, kamer met balkon en erg ruim. Half pension, dus zowel ontbijt als diner. Moet wel zeggen dat het aan de prijs was. Veel hotels zijn gericht op de wintersporters. De sauna en het zwembad dat erbij zat hebben wij maar één keer gebruikt maar je betaald er natuurlijk wel voor. Mocht je even willen kijken, hier een link naar het hotel: Home - Hotel Jägerhof Zams


Jaegerhof ook eens geweest.
Mooi groot hotel, met veel voorzieningen.
Daar naast die skilift ;)
Eigenaar rijdt die gele Goldwing
 
Laatst bewerkt:
Ik kan apart Vivaldi aanraden. Een hotel in het plaatsje See, dicht bij Landeck. Gerund door een Nederlandse eigenaar "Jan Wilmink" Gezellig en de eigenaar is zelf ook motorrijder. Als ik me niet vergis is hij enduro kampioen geweest. Wij gaan er al jaren heen. Een fijne uitvalsbasis om eerder genoemde passen te rijden.
 
In Oostenrijk zijn er veel hotels of pensions die motorvriendelijk zijn. Inclusief stallingsmogelijkheden.
 
Volgende keer ook maar eens naar Oostenrijk ipv Frankrijk. Ik heb weer wat favorieten toegevoegd :-)
 
@ivano, die Silvretta is inderdaad erg mooi! :)


@motormaniac58
Wij zaten ook in Landeck, Zams. Hotel was prima, kamer met balkon en erg ruim. Half pension, dus zowel ontbijt als diner. Moet wel zeggen dat het aan de prijs was. Veel hotels zijn gericht op de wintersporters. De sauna en het zwembad dat erbij zat hebben wij maar één keer gebruikt maar je betaald er natuurlijk wel voor. Mocht je even willen kijken, hier een link naar het hotel: Home - Hotel Jägerhof Zams


Ik zat daar vorige maand ook in de buurt.
Hotel Stockacherhof. zie ook: Hotel Garni Stockacherhof Bach/Holzgau Tiroler Lechtal - Home

Puur geselecteerd op hoe het eruit zag..
Erg leuk hotel en gerund door nederlanders. Prima prijs: 350 euro pp voor een week halfpension.
Garage voor de motoren. De auto met aanhanger stond naast de garage.

Ondanks dat het een leuk hotel was, zou ik er niet weer naartoe gaan...Culinair gezien mocht het iets beter....
 
@ivano, die Silvretta is inderdaad erg mooi! :)


@motormaniac58
Wij zaten ook in Landeck, Zams. Hotel was prima, kamer met balkon en erg ruim. Half pension, dus zowel ontbijt als diner. Moet wel zeggen dat het aan de prijs was. Veel hotels zijn gericht op de wintersporters. De sauna en het zwembad dat erbij zat hebben wij maar één keer gebruikt maar je betaald er natuurlijk wel voor. Mocht je even willen kijken, hier een link naar het hotel: Home - Hotel Jägerhof Zams


Hotel ziet er erg leuk uit....

Kunnen de motoren in een garage?
En indien je met auto en aanhanger komt....kun je dat een beetje fatsoenlijk kwijt daar ??
 
Haha heel toevallig Ivano, klopt inderdaad! Wat een apparaat die gele Goldwing :P

@motormaniac58, er is een grote schuur waar de motoren in kunnen. Met je toegangspas tot de kamer kan je ook het slot openen van deze schuur. Even aangeven bij de receptie dat je toegang wil en dan voegen ze dat toe op je pasje. De auto en aanhanger hebben we ervoor neergezet en heeft daar de hele week prima kunnen staan.

@CptScrewboot, inderdaad! Heerlijk 1000 km snelweg buffelen op de motor, leuk :) Neu doe ons maar lekker om het uur wisselen en in een dagje die kant op knallen met de auto en aanhanger. :)
 
Laatst bewerkt:
Je hebt ook tijdwinst met de aanhanger..
Oostenrijk is zo prima op 1 dag te doen...met de motor 1000 -1100 km op 1 dag is lastiger. Dan zit je vaak vast aan een extra overnachting...heen en terug...
Verder spaar je benzine kosten...
2x een motor aftanken of 1x een auto....
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan