Yamaha Tracer 900 deel III

Status
Niet open voor verdere reacties.
Wij maken ook graag gebruik van de aanhanger. Zijn zelfs zo erg dat we onderweg wel overnachten. 700 km is wel genoeg, kan je nog relaxt ergens eten en hoef je niet zo te haasten, Dag erna nog een paar honderd kilometer en om 2 uur smiddags rij je ontspannen op de motor rond.
Als je vanaf 1 locatie rondrijdt ideaal. Vroeger namen we zo zelfs de kat mee op de achterbank :+

Als we rondtrekken dan gooien we de koffers op de motor en laten we de aanhanger weer thuis.
 
Wij maken ook graag gebruik van de aanhanger. Zijn zelfs zo erg dat we onderweg wel overnachten. 700 km is wel genoeg, kan je nog relaxt ergens eten en hoef je niet zo te haasten, Dag erna nog een paar honderd kilometer en om 2 uur smiddags rij je ontspannen op de motor rond.
Als je vanaf 1 locatie rondrijdt ideaal. Vroeger namen we zo zelfs de kat mee op de achterbank :+

Als we rondtrekken dan gooien we de koffers op de motor en laten we de aanhanger weer thuis.
De kat op de achterbank!


Als ik dat voorstel ( paar keer gedaan ) krijg ik een bijl in mijn nek _O-

Ik zeg: Dan krijgt die kat ook nog eens wat van de wereld te zien :+
 
De kat op de achterbank!


Als ik dat voorstel ( paar keer gedaan ) krijg ik een bijl in mijn nek _O-

Ik zeg: Dan krijgt die kat ook nog eens wat van de wereld te zien :+

Beestje was bijna blind dus zag niet zo veel meer :+ Vond het zielig om thuis te laten en je wilt toch op vakantie.
 
Zo hopelijk blijft het droog vandaag.

Vandaag samen met me vader een tourtje maken.
Hij op een huur motor na 13 jaar niet gereden te hebben. Ben benieuwd of hij het nog kan.
 
Wij maken ook graag gebruik van de aanhanger. Zijn zelfs zo erg dat we onderweg wel overnachten. 700 km is wel genoeg, kan je nog relaxt ergens eten en hoef je niet zo te haasten, Dag erna nog een paar honderd kilometer en om 2 uur smiddags rij je ontspannen op de motor rond.
Als je vanaf 1 locatie rondrijdt ideaal. Vroeger namen we zo zelfs de kat mee op de achterbank :+

Als we rondtrekken dan gooien we de koffers op de motor en laten we de aanhanger weer thuis.


Groot gelijk, lekker doen wat je zelf prettig vindt :)

Dit keer vertrokken wij ook telkens vanuit hetzelfde adres, volgend jaar van plan om een rondreis te maken. Dus vanuit huis direct de motoren op en gaan met de banaan!
 
Rij nu ondertussen 4 maanden op de tracer.
Destijds aan de dealer gevraagd of de tracer al is gerepareerd is onder de terug roep actie van het stuur.
Dit zou zijn gebeurd.
Ik kijk toch net even op rdw en zie onder de gegevens nog staan: open terug roep actie.
Wat zou betekenen dat dit nog niet is uitgevoerd.

Hebben meer mensen dit ? Waarbij de tracer al terug is geweest naar de dealer ?.
 
*kijkt op RDW*

Staat bij mij ook nog open, is al reeds vervangen. Wellicht dat je contact met Yamaha kunt opnemen om het te controleren? Misschien dat die een lijstje bijhouden ofzo..
 
Bij mij hetzelfde: reparatie is gedaan, maar staat open bij RDW. Kennelijk moet de dealer dat afmelden bij RDW maar wordt 't niet al te fanatiek gedaan? Zal eens vragen bij de volgende beurt.

Edit: op de ovi site staat in de toelichting: "Het is mogelijk dat het defect is gerepareerd maar er nog steeds ‘Openstaande terugroepactie(s)’ staat. Neem dan contact op met uw dealer. Het voertuig is dan na herstel nog niet afgemeld bij de RDW." Dat dus.
 
Laatst bewerkt:
Omdat hier nog niets over banden is geschreven, doe ik dat maar.
Na een jaar op de standaard bandjes te hebben gereden en alle op en aanmerking sceptisch tot mij genomen te hebben, moest ivm lekke pijp vervangen worden. Ervoor gekozen de beide standaard bandjes te vervangen voor de Michelin Pilot Road 4. Het moet gezegd worden, wereld van verschil. Vandaag heerlijk gereden met andere beleving. Aanrader!
 
Omdat hier nog niets over banden is geschreven, doe ik dat maar.
Na een jaar op de standaard bandjes te hebben gereden en alle op en aanmerking sceptisch tot mij genomen te hebben, moest ivm lekke pijp vervangen worden. Ervoor gekozen de beide standaard bandjes te vervangen voor de Michelin Pilot Road 4. Het moet gezegd worden, wereld van verschil. Vandaag heerlijk gereden met andere beleving. Aanrader!

Niets over banden geschreven? Het topic nog nie doorgelezen??

Fijn dat de PR's goed bevallen overigens, herkenbaar hier ;)
 
Ik ga volgende maand eens informeren bij de dealer over de RDW status.
Tracer moet toch binnenkort voor de 10,000 km beurt.

Heeft iemand eigelijk enig idee wat ik moet verwachten kwa koeten voor een 10K beurt ?.
En wat ze dan allemaal uitvoeren ?
 
Heb je al op de recall check van de yamahasite gekeken? Mijne is geweest voor de recall en bij de yamaha site is de melding er ook niet meer. N.b. topic over stuurstroppen tracer ergens op MF.
 
Heb je al op de recall check van de yamahasite gekeken? Mijne is geweest voor de recall en bij de yamaha site is de melding er ook niet meer. N.b. topic over stuurstroppen tracer ergens op MF.


Ik heb net even gekeken op de yamaha site.
En me voertuig nummer ingevoerd.

Ook hier staat dat mijn tracer nog in aanmerking komt voor de Recall van het het stuur.
 
Ik ga volgende maand eens informeren bij de dealer over de RDW status.
Tracer moet toch binnenkort voor de 10,000 km beurt.

Heeft iemand eigelijk enig idee wat ik moet verwachten kwa koeten voor een 10K beurt ?.
En wat ze dan allemaal uitvoeren ?
in principe hetzelfde als een kleine beurt, maar kans dat ze de bougies ook vervangen.
 
Hello,

al iemand het achterwiel gedemonteerd?
Heb hem int weekend lekgereden op een steen :-(
Omdat het zondag was hebben ze ons naar huis gerepatrieerd, en niet naar een garage.

Dus ik dacht het wiel er zelf uit te halen.
Ik heb al even aan de wielmoer proberen draaien, maar deze zit enorm vast of er zit iets van borgmiddel op. Ik durf niet harder draaien uit schrik om iets stuk te maken.

mvg,

Tim
 
Hello,

al iemand het achterwiel gedemonteerd?
Heb hem int weekend lekgereden op een steen :-(
Omdat het zondag was hebben ze ons naar huis gerepatrieerd, en niet naar een garage.

Dus ik dacht het wiel er zelf uit te halen.
Ik heb al even aan de wielmoer proberen draaien, maar deze zit enorm vast of er zit iets van borgmiddel op. Ik durf niet harder draaien uit schrik om iets stuk te maken.

mvg,

Tim

Hij zal toch losmoeten om het wiel er uit te krijgen. Gewoon losdraaien (tegen de klok in).
 
Hij zal toch losmoeten om het wiel er uit te krijgen. Gewoon losdraaien (tegen de klok in).

Haaaa, tegen de klok in... :+ Jaja, dat heb ik gedaan.
Maar 150NM is toch iets vaster dan ik dacht.
Wiel is er uit geraakt.

Vraag 2: herstellen of nieuwe band?
6000km met de standaard band gereden. Vrij tevreden van. Denk wel dat ik er nog 4k had uitgekregen. Het is een scheurtje van ongeveer 7mm. ( Op een steen gereden).
 
Haaaa, tegen de klok in... :+ Jaja, dat heb ik gedaan.
Maar 150NM is toch iets vaster dan ik dacht.
Wiel is er uit geraakt.

Vraag 2: herstellen of nieuwe band?
6000km met de standaard band gereden. Vrij tevreden van. Denk wel dat ik er nog 4k had uitgekregen. Het is een scheurtje van ongeveer 7mm. ( Op een steen gereden).
als het een spijker oid is geweest dan kun je er makkelijk een prop in doen of paraplu, maar 0.7 lijkt mij wel een beetje te groot.
 
Bij mijn FJR zat er ook een spijkertje in. Eentje van ongeveer 0,5 mm, maar ik mocht de hele band vervangen omdat ie er schuin inzat en dus ook het karkas had beschadigd. En raar maar waar, het kopje was als eerste de band ingegaan. Gelukkig was de band bijna op.
 
Heb 2 week geleden ook m'n achterband (na 7000 km) mogen vervangen door een torxschroef. Band kon nog makkelijk een duizend of 3 mee. Plug of paraplu werd niet meer gedaan.
 
Goed. Nu een moeilijke.
klaar met geneuzel over bandjes en schokbrekertjes. :+

De Tracer is voorzien van een CP3 (Crossplane 3 cyl)

- Kan dat? triples hebben toch een krukas tap verzet van 120 graden? (en dat is geen "cross" en vrijwel alle triples werken zo (afgezien van oeroude Laverda's)))
- Waarom klinkt de triple zo karakteristiek? De "firing order" is toch regelmatig? (zoals een flatplane 4 cyl)

Wil het gewoon snappen 8-)
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan