Yamaha Tracer 900 deel III

Status
Niet open voor verdere reacties.
Dit weekend weer naar de Eiffel geweest, 1500km in 3 dagen. Helaas wel behoorlijk wat regen op vrijdag en ook wat op zaterdag, doordat het koud was werd de weg ook niet droog. Op de terugweg van 9 tot 16:00 binnendoor gereden richting Aken. We hadden echt een geweldige route (kan ik wel sturen als iemand interesse heeft).

Bij thuiskomst direct maar weer wat leuke spulletjes besteld voor bij een weekendje weg; De zumo 220 die inmiddels al 8 jaartjes oud is ga ik vervangen door Sygic op m’n Android telefoon. Verder ook de Jetpack van SW Motech besteld die hier al eerder in het topic voorbij kwam.

Heb er zelf ook de Hyperpro Streetbox op zitten, deze bevalt echt geweldig :-)

Ik heb ook wel interesse in de route!
 
Hierbij de route voor heen en terug via Aken: Dropbox - Link not found

Op de heenweg zijn we via Luxemburg gereden ivm de regen. Op de terugweg hebben we deze route gepakt. Om 9:15 vertrokken, rond 16:00 waren we bij Aken waarna we nog 3 uur snelweg hebben 'mogen' rijden. Een lange dag maar die route maakte het wel waard.
 
Gisteren een Rizoma kentekenplaathouder gemonteerd.
Veel beter dan die lange staart:
full
 
Is een eigenbouwprojectje lijkt me. Dit zijn nog de originele voorbochten en dit type demper wordt door Akra voor de MT-09 niet verkocht. Jammer dat ie zo beschadigd is, zal waarschijnlijk wel mooi staan op een Tracer.
lijkt wel op een MT07 dan denk ik
 
Iemand enig idee waar deze punten bevestigd kan worden?
[afbeelding]

Lang leve de MT-09! Het zijn de originele bevestigingspunten van de zijkapjes waaraan de knipperlichten gemonteerd zitten. Yamaha heeft gewoon dezelfde kroonplaat gebruikt voor de Tracer en de XSR.

Nog erger vind ik de stuurstroppen voor bijv. de XSR. Ook daaraan zitten montagepunten voor het dashboard van de eerste MT die echt vol in het zicht zitten, maar niet gebruikt worden. Aan de ene kant begrijpelijk omdat het een gegoten onderdeel is, waarvoor je niet direct een nieuwe mal wilt maken (duur). Wel ontsierend voor de minimalistische XSR.
 
Laatst bewerkt:
Experiment met de Airhawk.
Het is wennen, meer zit wel lekker voor de langere ritten.
- het ding moet bijna leeg zijn
- Je bent een beetje "ontkoppeld" van de motor (wennen!)
- Geen drukpunten onder de bips.

Test gaat voort, als het niet bevalt komt hij te koop :+
full
 
Experiment met de Airhawk.
Het is wennen, meer zit wel lekker voor de langere ritten.
- het ding moet bijna leeg zijn
- Je bent een beetje "ontkoppeld" van de motor (wennen!)
- Geen drukpunten onder de bips.

Test gaat voort, als het niet bevalt komt hij te koop :+
[afbeelding]

*Vult aan*

- Lelijk uitgelubt zadeldek
:P
 
Experiment met de Airhawk.
Het is wennen, meer zit wel lekker voor de langere ritten.
- het ding moet bijna leeg zijn
- Je bent een beetje "ontkoppeld" van de motor (wennen!)
- Geen drukpunten onder de bips.

Test gaat voort, als het niet bevalt komt hij te koop :+
[afbeelding]

Heb de Airhawk tijdens onze trip naar de Alpen gebruikt (4000km). Kan me geheel vinden in genoemde punten. Voor de normale woon-werk ritten gebruik ik 'm niet, maar voor de dagritten en vakanties vind ik het een uitkomst.
Tijdens de vakantie trilden overigens twee bouten van de stuurstroppen los. Die had de dealer blijkbaar niet helemaal vast gedraaid na de recall. Daar komen we dus niet meer.
 
Ik rijd nog op de originele D222 bandjes, achterband is zo goed als op, voorband nog ok. Is er een betere achterband die ik toch zou kunnen plaatsen samen met de D222 vooraan? (Nog 1 achterband oprijden en tegen dan zal de voorband ook wel al mooi gezet zijn veronderstel ik) Of dien ik ze beide gewoon te vervangen.

Investeren in een nieuwe D222 achteraan vind ik nogal onozel aangezien ik lees en merk dat deze nu toch ook niet super is.
 
Ik rijd nog op de originele D222 bandjes, achterband is zo goed als op, voorband nog ok. Is er een betere achterband die ik toch zou kunnen plaatsen samen met de D222 vooraan? (Nog 1 achterband oprijden en tegen dan zal de voorband ook wel al mooi gezet zijn veronderstel ik) Of dien ik ze beide gewoon te vervangen.

Investeren in een nieuwe D222 achteraan vind ik nogal onozel aangezien ik lees en merk dat deze nu toch ook niet super is.

Ik zou de Roadsmart 3 nemen. Ben zelf al met de 2e achterband bezig, en zo straks ook de 2e voorband.
 
Zou ik niet (meer) doen de Roadsmart 3. Voorband begon bij mij relatief snel te cuppen (11.500km) door wat voor reden dan ook. Advies was vervangen (door het cuppen) en zou ook zeker niet nog een achterband mee gaan.

Ik ben voor de MPR4 gegaan (altijd goede ervaringen mee gehad). Wat zeker een vooruitgang is: Sinds de MPR's veel minder gewiebel op de snelweg. Het is het enige wat ik aangepast had toen, en ineens was op hogere snelheid het gewiebel weg of veel minder snel aanwezig..

Toeval? Misschien iets anders? Geen idee. Ik denk toch de banden. De Roadsmarts zaten er vanaf het begin op en heb altijd last gehad van gewiebel op snelweg (al rond de 130 á 140). Nu op die snelheden helemaal niet meer..

Het profiel is best anders, dus het zou prima kunnen. De stuurdemper is in ieder geval van de motor af ;)

Disclaimer: ervaringen kunnen per persoon verschillen, geen garanties uiteraard. :+

Maar... als je de D222 verder wel acceptabel vindt zijn ze wellicht wel heel goedkoop te vinden?
(mensen die ze niet op de motor willen bij aflevering)
Dan kun je eerst de voorband oprijden en dan alles vervangen.. Of even in bandentopic (techniek deel) vragen waar die dingen een beetje meer kunnen combineren.
 
Ik heb na een lekke achterband (pas 4200 km oud :( ) er een Dunlop D214 op laten zetten. Gisteren uitgeprobeerd en bevalt prima.

full


Ik heb bij twee Yamaha dealers geïnformeerd naar een D222 achterband, maar kreeg steeds te horen dat de D222 niet verkrijgbaar is, wordt enkel gebruikt voor eerste montage (af-fabriek).

Als mijn banden nu versleten zijn, komt er ook MPR4 op.
 
Laatst bewerkt:
Ik heb op de MT-09 hele goede ervaringen met de Roadsmart 3. Waar ik met andere merken/types de 10.000 [km] met moeite haal, haal ik met de RS3 (SP-uitvoering) 12k met hele egale slijtage.

Niet voor niets dat ik inmiddels aan mijn 2e achterband begonnen ben (de voorband ligt te wachten :)). De MPR4 heb ik ook geprobeerd, maar kon mij niet overtuigen. Wel opgemaakt, na 9300 km was de achterband op en is de set eraf gegaan.
 
Door de banden verhalen hier ben ik eens gaan neuzen op de Michelin site.
Op mijn FZ! en mijn FZS heb ik altijd de Pilot Road banden gehad en die bevallen mij goed.
Als de originele banden op mijn Tracer versleten zijn ga ik weer voor de Pilot Road.
Maar tot mijn verbazing zie ik op de Michelin site dat deze niet voor mijn motor geschikt zijn, dit terwijl ik al regelmatig hier gelezen heb dat ze onder de tracer gemonteerd zijn ????

full
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan