Yamaha Tracer 900 deel III

Status
Niet open voor verdere reacties.
Zal wel een site dingetje zijn denk ik. Heb ze er naar volle tevredenheid onder liggen (inclusief 2e achterband met 7000 km na schroef in band). Had ze er op m'n FZS1000 ook onder liggen.
 
Ik heb op de MT-09 hele goede ervaringen met de Roadsmart 3. Waar ik met andere merken/types de 10.000 [km] met moeite haal, haal ik met de RS3 (SP-uitvoering) 12k met hele egale slijtage.

Ik zit nu op ruim 11K met de roadsmart 3 SP en heb het idee dat ik nog best een paar 1000 km's verder kan!
 
Ben afgelopen weken aan mn eerste tourtochtjes begonnen (weekendje Eifel en ruim n week roadtrippen naar en door Zweden - kan het iedereen aanraden, wat een prachtland!) Nu 6.5K op de teller, de Tracer gedraagd zich heerlijk zowel op snelweg als in de bochten!

Met alle verhalen over banden die voorbij komen en de twee steentjes die zich tijdelijk in mijn profiel hebben gewurmd vraag ik me twee dingen af:
1: is dit genoeg schade om een band al te laten vervangen? Lijkt verder nog genoeg profiel op te zitten
2: als het zover komt om de band te wisselen, wat zijn de verschillen die ik zou moeten merken met banden zoals de RS3SP en MPR4 die hier eerder voorbij zijn gekomen?

full
 
Ik heb veel verschillende apps getest en by far the best voor de motor is Scenic

Na twee tourtochten niks dan lof over deze app :} :t Niet gratis, maar goedkoper dan een tomtom en erg makkelijk om routes te vinden, maken en importeren. De "curvy" setting geeft vaak leuke suggesties om stukken te verbinden waar je weinig routes vindt. Wel kans op onverharde wegen blijkt haha.
Enige functie die ik nog niet zo snap is een "efficient" route, fast of curvy doen voor mij het meest.

Thanks Arab Rider voor de tip!
 
Ben afgelopen weken aan mn eerste tourtochtjes begonnen (weekendje Eifel en ruim n week roadtrippen naar en door Zweden - kan het iedereen aanraden, wat een prachtland!) Nu 6.5K op de teller, de Tracer gedraagd zich heerlijk zowel op snelweg als in de bochten!

Met alle verhalen over banden die voorbij komen en de twee steentjes die zich tijdelijk in mijn profiel hebben gewurmd vraag ik me twee dingen af:
1: is dit genoeg schade om een band al te laten vervangen? Lijkt verder nog genoeg profiel op te zitten
2: als het zover komt om de band te wisselen, wat zijn de verschillen die ik zou moeten merken met banden zoals de RS3SP en MPR4 die hier eerder voorbij zijn gekomen?

[afbeelding]

Lijkt me geen probleem als de gaatjes niet dieper zijn dan de sleuven in het profiel.
Maar dat kun je beter aan een bandenboer vragen dan hier op het forum. Nu krijg je antwoorden van mensen die het denken te weten net als ik. Een bandenboer is er iedere dag mee bezig, die zal het wel beter weten. Wel verstandig om dit bij meerdere te vragen. Want ze willen tenslotte een band verkopen. Er zal toch wel een eerlijke bijzitten?
 
niks aan de hand met dat bandje, ik zou er zelf mee doorrijden tot aan de slijtnokjes

( ik help soms in een motorzaak )
 
Na twee tourtochten niks dan lof over deze app :} :t Niet gratis, maar goedkoper dan een tomtom en erg makkelijk om routes te vinden, maken en importeren. De "curvy" setting geeft vaak leuke suggesties om stukken te verbinden waar je weinig routes vindt. Wel kans op onverharde wegen blijkt haha.
Enige functie die ik nog niet zo snap is een "efficient" route, fast of curvy doen voor mij het meest.

Thanks Arab Rider voor de tip!

Geen probleem! Is inderdaad niet gratis. Je krijgt wel veel gratis punten in het begin om kaarten te downloaden enzo. Gebruik de app al een tijdje en heb nog steeds gratis punten (credits).

Zal zeker overgaan tot betalen zodra mn gratis punten op zijn, zeker de moeite/geld waard.
 
Ik heb een Tracer met wat schuifschade gekocht en ben op zoek naar wat onderdelen.

Ik zoek de linkse handgreep achteraan + de 2 originele kofferdragers die naast het zadel gemonteerd zijn.
Zijn er hier mensen die deze gedemonteerd hebben en ze willen verkopen aan een redelijke prijs?
Ook een originele rechtse spiegel is welkom.
Aanbiedingen kunnen hier of via PB. :)
 
Leuk man, vind het alleen wel lastig om te zien wanneer de ouder beter beschermd is dan het kind achterop qua kleding....

Vanmiddag mijn motor als het goed is ophalen na de eerste echte grote beurt. Ben benieuwd wat de schade is en of ik verschil merk :-)
 
Avond!

Onlangs weer teruggekomen van de rondreis door de Pyreneeën! Samen met de vriendin (op haar XJ6) ruim 5100 km gereden in 18 dagen en een stuk of 12 campings aangedaan.

Via Le Mans en de Atlantische kust naar San Sebastian afgezakt (leuke stad!), vandaar verschillende prachtige wegen en col's gereden. Helaas de Tourmalet EN de Aubisque in de wolken, dat betekent gelukkig wel dat we er nog een keer heen moeten :) .

Na een dag of 8 waren we in de buurt van de Middellandse Zee, van daaruit weer in een dag of 5 naar huis.

Onderweg veel Tracers voorbij zien komen, van een Spanjaard nog een goede tip gekregen om een stuk rubber (soepel als een fietsbinnenband) aan de passagiers stepjes te maken om de drek van de achterschokbreker te houden. Als ik dit voor elkaar heb gemaakt dan komt er zeker een plaatje ;)

full

Bepakking met een tanktas, topkoffer, zijkoffers en 2 rolbags (waarvan 1 met 2 paar schoenen en een lege rugzak :+ )

Paar weken voor de vakantie heb ik ook de Streetbox van Hyperpro laten monteren. Niets dan lof over de verbetere rijeigenschappen, enige minpunt vind ik de stugheid bij drempels en oneffenheden.

Na de vakantie wel weer een nieuw verlanglijstje gemaakt;
* Kettingoiler
* Beter zadel

Zo, ik kruip weer onder mijn steen, ik lees weer rustig mee en als ik wat te melden heb, dan pak ik de pen weer op :P
 
De ABS doet het *O* :+


Een of andere koekblikker op de A15 bij Barendrecht vond het met dit weer nodig om zonder zijn knippers te gebruiken of goed te kijken van rijstrook te wisselen.

Ik vind de Tracer nog steeds een top brommertje! :]
 
Ik ben ook weer terug van vakantie. Meer dan 2.000 km aan tornante in de Dolomieten gereden. (Heen en terug op de aanhanger).
Ik zag veel Tracers rijden, populair fietsje :+

full

full

full

full

full
 
Welmert, mooi plaatje idd. Kun je zeggen waarom je voor die SW motech koffers hebt gekozen, en hoe ze zijn bevallen?

Ik had 2 eisen bij het uitzoeken van de koffers voor de motor; de topkoffer moet de inhoud hebben voor 2 helmen en de zijkoffers moeten bovenladers zijn, dezelfde opstelling als op mijn V-strom 650.
De Tracer is iets smaller, dus het was waarschijnlijk dat de topkoffer boven de zijkoffers uit zou komen, dus een zijkoffer waar het hele deksel vanaf kon was noodzakelijk.

Vervolgens hield ik nog een paar opties over, (Givi Outback en Dolimiti en de 2 opties van SW Motech Trax (wel/geen ADV)). Hierover heb ik een tijd gewikt en gewogen over de prijs en design, maar de verwijderbare rekken heeft de doorslag gegeven. Tevens vond ik de Trax ADV het mooiste bij de motor passen.

Ik vind het een erg goede keuze geweest, erg solide constructie! Enige puntje waar ik aan moest wennen was de afsgeschuinde onderkant, waardoor ik eerst wat zachte/vervormbare dingen onderin moet pakken. (Kleding zou het normaal zijn, maar die had mijn vriendin aan haar motor hangen :P )

De 1e dag wel direct een klein kwaliteitsissue, er was een segering/circlip van een koffer slotje gekomen waardoor ik een half slot in mijn handen had :( . Ding weer geassembleerd (gelukkig alle onderdelen weer in het gras gevonden...) en met een stukje tape vastgezet aan de achterkant. Verder geen problemen meer gehad tijdens de vakantie.

Ik heb overigens de 37L versie, deze valt binnen de breedte van het stuur. Ik denk dat de extra breedte (2x5 cm) van de 45L wel net breder wordt als de motor.
 
Ik ben ook weer terug van vakantie. Meer dan 2.000 km aan tornante in de Dolomieten gereden. (Heen en terug op de aanhanger).
Ik zag veel Tracers rijden, populair fietsje :+

**Prachtige plaatjes**

:9~
Veel gezien al van Europa, maar de Dolomieten staan hoog op het lijstje. Nu weet ik weer waarom :}
Toevallig nog over gedacht om met de trein te gaan? Dit ga ik voor de volgende reis sterk overwegen!
 
Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan