Yamaha Tracer 900 deel III

Status
Niet open voor verdere reacties.
:9~
Veel gezien al van Europa, maar de Dolomieten staan hoog op het lijstje. Nu weet ik weer waarom :}
Toevallig nog over gedacht om met de trein te gaan? Dit ga ik voor de volgende reis sterk overwegen!

Vroeger ooit met de trein gegaan, toen vertrok deze nog uit Den Bosch. Met de auto en aanhanger kan je lekker veel mee (terug) nemen.
 
Heeft iemand de passagiers stepjes eraf gehaald en daarvoor zo'n vervangende plaatje op gezet?

Ik zag ze ergens op internet ( R&G ) maar die krengen zijn iets van €60,-

http://www.rg-racing.com/browsebike/Yamaha/MT-09_Tracer_-_FJ-09/

Ik heb ze eraf gehaald maar mijn oplossing kost helemaal niks ...

full
 
De trein heb ik 1x gedaan. Düsseldorf - Narbonne. Toen door de Pyreneeën getoerd en via de Provence en Alpen terug naar huis. Best een goede optie. Maar daarna nooit meer gedaan omdat de motor op de trailer toch comfortabeler is.
:-)
 
Dank Welmert, duidelijk verhaal. Had me niet gerealiseerd dat het profiel van die koffers inclusief montage zó smal was (= binnen stuurbreedte). Op m'n lijstje gezet!
 
Niet lachen, maar dit is hoe mijn Tracer er nu uitziet... 22" Madstad scherm, op hoogste positie (plus een beetje), en iets meer naar achteren gekanteld dan volgens 't boekje zou moeten. Ben circa 350 euro lichter maar nog niet volledig overtuigd. :/
full
 
Ja, de schoonheidswedstrijd ga ik er niet mee winnen. Maar ik ben een oude man en wil graag ook 600 km snelweg kunnen doen zonder helemaal uit elkaar gelubberd aan te komen... Functie boven vorm.
 
Ja, de schoonheidswedstrijd ga ik er niet mee winnen. Maar ik ben een oude man en wil graag ook 600 km snelweg kunnen doen zonder helemaal uit elkaar gelubberd aan te komen... Functie boven vorm.
Zit je nu helemaal achter het scherm of kijk je er nog overheen?
 
Ja, de schoonheidswedstrijd ga ik er niet mee winnen. Maar ik ben een oude man en wil graag ook 600 km snelweg kunnen doen zonder helemaal uit elkaar gelubberd aan te komen... Functie boven vorm.


Nou functie boven vorm kiezen is inderdaad gewoon een duidelijke rationele keus.
Dit zal op de snelweg best wel lekker uit de wind zitten.
Heb je nu trouwens meer instabiliteit t.o.v. de originele ruit ?
 
Kannonne.........wat een lap van een scherm zeg.
Zal vast wel erg functioneel zijn, maar als ik dit zie ben ik toch meer dan blij met mijn elektrisch verstelbare ruit die in alle standen kan op mijn BMW R1200RT.
Succes met je toch best wel erg grootte ruit.
Vr Gr
 
@Ivano, stabiliteit is echt prima, althans tot de 150-160km/u die ik tot nu toe heb geprobeerd. Doordat er flink wat lucht onderdoor komt en het scherm wat schuiner staat is het niet *helemaal* alsof ik de bekende schuurdeur over de snelweg duw, hè.

@dylanpilot, eens dat de RT de top is qua tourcomfort, geen discussie. Zou mooi zijn als m'n Tracer het beste van de MT09 en de RT combineerde -- maar voorbij een bepaald punt wordt het een idiote zoektocht. Wat brengt jou hier op 't forum trouwens...? ;)

We gaan het zien, voor de herfst is dit wel OK, misschien ben ik het volgend jaar helemaal zat en zet ik er het kortst denkbare sportschermpje op... Ik zou niet de eerste zijn die dat pad volgt geloof ik.
 
Hoi kleinefiets.
Ik lees nogal eens wat Topics die mijn aandacht trekken.
Heb een Yamaha dealer kort in de buurt waar ik nog wel eens wil binnenlopen.
Tijdje geleden op zoek naar een Yamaha FJR1300 maar de Tracer 900 stond ook op mijn lijstje.
Mooie fiets maar helaas met ketting dus viel af.
Het is uiteindelijk een R1200RT geworden waar ik tot op heden nog geen dag spijt van heb gehad.
Toen ik vanochtend weer eens in dit Topic zat te sneuzen, zag ik die Tracer met best wel joekel van een ruit.
Vond het best wel een forse en deed me gelijk aan mijn ruit van de RT denken, maar die is dus Godzijdank helemaal te laten zakken tot laagste stand.
Wat ik dan wel weer jammer en beetje vreemd vind is waarom Yamaha anno 2017 zo'n best wel moderne en mooie fiets als de Tracer 900 NIET ontwerpt met een desnoods handverstelbare ruit.
Zoiets als ook op de Honda X-ADV zit.
Kwam er laatst ene tegen en een flink praatje pot gemaakt met de eigenaar.
Die Honda X-ADV heeft dus wel de ruit met handmatige verstelbare bediening.
Ideaal dus, want handmatig of elektrisch zou mij geen drol uitmaken.

Ansich zal het jou vast allemaal worst wezen, want het belangrijkste dat telt is dat jij dik tevreden bent met je Tracer 900.
En al zou jij er een nog bredere en hogerer ruit opzetten, dan is dat helemaal jouw eigen keuze.
Ik zeg dus: lekker maximaal genieten van je mooie machine.
Vr gr
 
Hoi kleinefiets.
Ik lees nogal eens wat Topics die mijn aandacht trekken.
Heb een Yamaha dealer kort in de buurt waar ik nog wel eens wil binnenlopen.
Tijdje geleden op zoek naar een Yamaha FJR1300 maar de Tracer 900 stond ook op mijn lijstje.
Mooie fiets maar helaas met ketting dus viel af.
Het is uiteindelijk een R1200RT geworden waar ik tot op heden nog geen dag spijt van heb gehad.
Toen ik vanochtend weer eens in dit Topic zat te sneuzen, zag ik die Tracer met best wel joekel van een ruit.
Vond het best wel een forse en deed me gelijk aan mijn ruit van de RT denken, maar die is dus Godzijdank helemaal te laten zakken tot laagste stand.
Wat ik dan wel weer jammer en beetje vreemd vind is waarom Yamaha anno 2017 zo'n best wel moderne en mooie fiets als de Tracer 900 NIET ontwerpt met een desnoods handverstelbare ruit.
Zoiets als ook op de Honda X-ADV zit.
Kwam er laatst ene tegen en een flink praatje pot gemaakt met de eigenaar.
Die Honda X-ADV heeft dus wel de ruit met handmatige verstelbare bediening.
Ideaal dus, want handmatig of elektrisch zou mij geen drol uitmaken.

Ansich zal het jou vast allemaal worst wezen, want het belangrijkste dat telt is dat jij dik tevreden bent met je Tracer 900.
En al zou jij er een nog bredere en hogerer ruit opzetten, dan is dat helemaal jouw eigen keuze.
Ik zeg dus: lekker maximaal genieten van je mooie machine.
Vr gr


Ehhmmm..

De Tracer HEEFT een verstelbare ruit....standaard
 
Niet lachen, maar dit is hoe mijn Tracer er nu uitziet...

Niets van aantrekken - Ik heb een Givi 2122DT voorop staan (waar ik net overheen kijk), en dat werkt gewoon.
Er is niets mis met het prioriteit geven aan de fraaie lijnen van de motor, maar ik maak andere keuzes. Bovendien kan ik de motor nu beter horen. Spaart weer een dure Akra uit. :+
Het gekke is, dat de stabiliteit van het ding er niet onder lijkt te lijden. Mogelijk in tegendeel zelfs.. Met wat extra preload voorin rij ik hem zo de begrenzer in.
 
Yup, mooier dan de kale draadgaten.
Maar hoe zit het rempotje dan vast?

heb overigens nog niet gekeken hoe alles vastzit, weet wel dat de stepjes ongelofelijk vast zitten, weet niet welke jandoedel het vast heeft gezet, maar waarschijnlijk met een luchttol en superlijm :(
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan