Yamaha Tracer 900 deel III

Status
Niet open voor verdere reacties.
Gisteren de kaap van 10000 km overschreden, gaat snel.
Minpunt is dan wel weer dat de 2de achterband bijna op het einde van z'n latijn is...

34e2upx.jpg
 
Dat gaat vlot 5000 km met 1 achterband. De mt-09 heeft flink koppel dus zal deels aan de rijstijl liggen?

Mijn schoonvader was onder de indruk van de mt-09. 100 kg lichter dan de fjr, wendbaar, duidelijk meer power dan de street triple, zithouding goed, fun! Alleen zadel vond hij te smal, maar dat is aan te passen. Hij wacht tot prijzen 2017 model bekend zijn.....
 
Laatst bewerkt:
Lijkt me een goed idee. post eens even een foto als het kan.
Beetje laat, maar hier de foto. Hopelijk is het iets te zien :). Let niet op de spletters op m'n windscherm, het was weer een massaslachting gisteren :+

full


Op de plaats van waar de ram bal normaal zat heb ik nu dus het plaatje vast gezet. Easy. Stukje staal, 3 gaatjes en even zwart spuiten, voila ;)
 
En, nog even tevreden als bij aankoop?
Nog op minpuntjes gebotst?

Zeker, dit is een heel goede en veelzijdige moto voor wat hij kost.
Minpuntjes... veel hoekjes en kantjes om te reinigen, bij sportief gebruik soms gebrek aan grondspeling (antennes staan wel nog op de voetsteunen, maar ze worden korter O-) ), ABS reageert naar mijn mening soms te vroeg (kan ook aan de standaard vering liggen), wat deinen achteraan als je in een vlot genomen bocht over een hobbel of put rijdt. Maar toch vind ik de standaard vering voldoende. Kan ook zijn dat ik bij wijze van test een streetbox van Hyperpro laat monteren, ik heb nog nooit andere vering laten monteren bij een motorfiets, mss dat ik dat het op de Tracer wel eens probeer, maar echt noodzakelijk is het zeker niet.
 
Damn! Dan ga je rap door de bandjes inderdaad :). 8800km hier en nog 3mm profiel achter, Dunlop Roadsmart 3. Wellicht haal ik de 10k nog wel met deze band :)

Ik rijd met de sportievere broer (Sportsmart 2) en de 2de band heeft ook al een circuitdag achter de rug. Helemaal op is hij nog niet en in de winter rijdt ik sowieso wat rustiger. Dus kan hij er mss nog een 500 à 1000 km op blijven zitten.
 
Gisteren de kaap van 10000 km overschreden, gaat snel.
Minpunt is dan wel weer dat de 2de achterband bijna op het einde van z'n latijn is...

[afbeelding]
MPR4 zit er nu 14300 km onder en is nog niet op. Wel een beetje vierkant inmiddels.

Op de TDM deed ik eigenlijk nooit minder dan 20k op een set, behalve een setje Bridgestone maar die reden ook zo slecht dat ik blij was dat ik ze met goed fatsoen weg kon gooien.

Kan altijd aan de rijstijl liggen [me="JAMF"]is geen gummer[/me]

Ik heb de bandjes in het algemeen ook wel een paar tienden te hard op druk



Denk dat het nèt niet lukt om 'em op 15k te hebben op z'n eerste verjaardag
 
Laatst bewerkt:
Bij mij was de MPR4 na 10000 km vlak (eerste band) daarna de Dunlop Roadsmart3 gemonteerd, deze is nu 11000 km verder maar zo te zien kan er makkelijk nog 5000 bij.
Ik moet zeggen dat de Tracer na 21000 km nog steeds zeer goed bevalt, al heb ik wel de achter schokbreker vervangen door een Kawasaki ZX10 schokbreker (meer instelbaar)
 
Bij mij was de MPR4 na 10000 km vlak (eerste band) daarna de Dunlop Roadsmart3 gemonteerd, deze is nu 11000 km verder maar zo te zien kan er makkelijk nog 5000 bij.
Ik moet zeggen dat de Tracer na 21000 km nog steeds zeer goed bevalt, al heb ik wel de achter schokbreker vervangen door een Kawasaki ZX10 schokbreker (meer instelbaar)


Welk van de 2 banden geeft u het meeste vertrouwen, ook bij regenweer? Heb je een sportieve rijstijl?
 
Inmiddels 2xS20 EVO gehad en nu 2e setje PP3 eronder. Ik blijf fan van de Michelins PilotPower3. In regen echt super veel grip. Eerste PP3 ging 12000km mee. De tweede die er nu onder ligt zal het geen 4000km uithouden ben ik bang.

Teller staat bij mij nu op 32000km. Morgen gaat hij weer eens voor een beurtje bij de dealer.
 
Bij mij was de MPR4 na 10000 km vlak (eerste band) daarna de Dunlop Roadsmart3 gemonteerd, deze is nu 11000 km verder maar zo te zien kan er makkelijk nog 5000 bij.
Ik moet zeggen dat de Tracer na 21000 km nog steeds zeer goed bevalt, al heb ik wel de achter schokbreker vervangen door een Kawasaki ZX10 schokbreker (meer instelbaar)
Hoe kom je daar zo bij? Zou niet de eerste keuze zijn om te proberen lijkt me :P
Past dat zo 1-op-1?
 
Welk van de 2 banden geeft u het meeste vertrouwen, ook bij regenweer? Heb je een sportieve rijstijl?

Het gevoel zit tussen de oren denk ik, maar het vertrouwen moest eerst wel komen met de Dunlops.
Toen die er was,uitstekende band in het nat en zeker op het droog (denk beter dan de MPR4)
 
Laatst bewerkt:
Hoe kom je daar zo bij? Zou niet de eerste keuze zijn om te proberen lijkt me :P
Past dat zo 1-op-1?

In Amerika hebben diverse lui het daar al uitgeprobeerd.
Je hoeft niet de hele Tracer om te bouwen, een klein stukje plastic weg halen is genoeg.
Zelf heb ik het onderste gat van de Kawasaki schokbreker 10 mm verplaatst (lengte is 10 mm te lang) zodat de achterkant niet hoger kom te staan.
Er is van alles te lezen op FJ-09.org en FZ-09.org
 
Laatst bewerkt:
....
bij sportief gebruik soms gebrek aan grondspeling (antennes staan wel nog op de voetsteunen, maar ze worden korter O-) ), ABS reageert naar mijn mening soms te vroeg (kan ook aan de standaard vering liggen),.

Ja die ABS grijpt soms wat vroeg in. Ben je lekker aan het boenderen over een beetje hobbelige wegen. Wil je lekker hard aanremmen voor een bocht, grijpt de ABS even in. Is wel bij echt hard remmen en beetje hobbelig wegdek.
 
Zoek maar op mt09 forums. Staat veel over de zx10 schokbreker :)

een schokbreker met een andere lengte, andere slag en gemaakt voor een linksysteem op een motor zetten die de schokbreker direct op de achterbrug heeft....

laat dat soort domme amerikaanse toestanden alsjeblieft in Amerika blijven |(
 
Laatst bewerkt:
een schokbreker met een andere lengte, andere slag en gemaakt voor een linksysteem op een motor zetten die de schokbreker direct op de achterbrug heeft....

laat dat soort domme amerikaanse toestanden alsjeblieft in Amerika blijven |(

Ik ben het helemaal met je eens, maar de MT heeft de schokbreker niet direct op de achterbrug hoor!

Het blijft een OEM product, die schokbreker van de ZX10. De afwerking/loopeigenschappen is/zijn gewoon niet hetzelfde als die van een aftermarket-exemplaar.
 
Laatst bewerkt:
een schokbreker met een andere lengte, andere slag en gemaakt voor een linksysteem op een motor zetten die de schokbreker direct op de achterbrug heeft....

laat dat soort domme amerikaanse toestanden alsjeblieft in Amerika blijven |(
Nog beter, ze gebruiken de veer van de Tracer bij de andere schokdemper. Frankenstein oplossing :+

Maar... Als het goed werkt waarom niet..?
 
ö


Aangezien ik elke dag met de motor rij, weer of geen weer, en graag sportief de bochtjes neem
twijfelde ik tussen pr4 en pp3.
Heb jij ervaring met de pp3 onder een tracer? Lijken sportiever dan de pr4.

:) :) :) Aangezien mijn vrouw en ik ook elke dag op de motorrijden, weer of geen weer en pas stoppen als het sneeuwt en ik ook in 4 dagen 2000km binnendoor rijd met de rullen op mijn banden, weet ik dat de PP3 de perfecte band is voor de openbare weg, met goede grip in de regen en nog redelijke lange levensduur.

Inmiddels 3 setjes (ook op de KTM950SM) versleten van de PP3. En van de eerste versie, de normale PilotPower2CT denk ik ook wel een setje of 10 :X :X :X :X De PilotPower2 (Pure heette die geloof ik) heb ik altijd overgeslagen. Kocht liever de goedkopere eerste versie. 2 jaar geleden overgestapt op de PP3 ivm langere levensduur en beter bruikbare dual compound. Strook van zachter rubber is veel breder geworden.
 
Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan