Yamaha Tracer 900 deel III

Status
Niet open voor verdere reacties.
Even een rare ketting vraag: bij inspectie blijkt dat er bij bepaalde schakels een rubber fliebeltje aan de ketting hangt.
Dit blijkt een randje van de O-ring te zijn die kennelijk er af gesleten is.

De motor / ketting is 8kkm oud (2017 model), regelmatig gesmeerd met Yamalube (ketting altijd vet), heeft geen pekel gezien.
Ketting gespannen op 3 cm totale flex op middenstandaard.

Het werkt verder prima, geen stijve schakels oid. Moet ik mekkeren tegen de dealer?
 
Even een rare ketting vraag: bij inspectie blijkt dat er bij bepaalde schakels een rubber fliebeltje aan de ketting hangt.
Dit blijkt een randje van de O-ring te zijn die kennelijk er af gesleten is.

De motor / ketting is 8kkm oud (2017 model), regelmatig gesmeerd met Yamalube (ketting altijd vet), heeft geen pekel gezien.
Ketting gespannen op 3 cm totale flex op middenstandaard.

Het werkt verder prima, geen stijve schakels oid. Moet ik mekkeren tegen de dealer?

Laat ik sowieso voorop stellen dat het er niet voor niks op zit, nu gaan de schakels tegen elkaar slijten en krijg je waarschijnlijk sneller een versleten ketting. Mekkeren is het ook niet aangezien het niet hoort. Ik zou als ik jou was gewoon even bij ze langs rijden, motor zit toch nog in de garantie.
 
In Motoplus magazine staat nu test van de nieuwe Tracer. Conclusie: de Tracer 900 is nog helemaal een Tracer 900, maar dan doorgegroeid in de reis- en toerrichting. De langere wielbasis heeft hem iets minder flitsend gemaakt, maar de extra rust en stabiliteit ervan maakt hem wel nog meer een aantrekkelijk alternatief voor een zwaardere toerfiets. etc.

Moet toegeven dat de GT leuke extra's biedt, maar ga mijn Tracer 2016 er zeker nog niet voor inruilen!

Ook op nieuwsmotor een test:
Testmotor: eerste test 2018 Yamaha Tracer 900 / 900GT
 
Wat 48000 km :o
Mijn record was met de CB1000R slechts 7000km.

Ok, dan. Respect dan in ieder geval. Tja, in die 48000km overigens wel een keer een PilotPower3 aan de zijkanten glad gereden in 3500km en 5 dagen :) Dus gasgeven lukt me wel. Remmen waarschijnlijk niet zo dus :? .
 
Hallo iedereen, ik denk erover om ook een tracer te kopen maar ik zit nog met een vraag. Ik lees heel veel horror topics over roest aan de motorfiets. Is dit nog steeds een groot probleem? Ik snap dat motorfietsen kunnen roesten maar sommige verhalen die ik lees... Is trouwens het 2017 model dat ik zou willen kopen.
 
Laatst bewerkt:
Hallo iedereen, ik denk erover om ook een tracer te kopen maar ik zit nog met een vraag. Ik lees heel veel horror topics over roest aan de motorfiets. Is dit nog steeds een groot probleem? Ik snap dat motorfietsen kunnen roesten maar sommige verhalen die ik lees... Is trouwens het 2017 model dat ik zou willen kopen.

Geen roest te vinden op die van mij. Herken het helemaal niet dus. (uit 2016)
 
Geen roest te vinden op die van mij. Herken het helemaal niet dus. (uit 2016)

Ok, dat is dan toch een geruststelling. Topics die ik vond waren bijna allemaal uit 2015 maar wilde toch even checken. Doe je een preventieve behandeling tegen roest of helemaal niets? Is er op dit forum een topic met aandachtspunten voor deze motorfiets?
 
Ok, dat is dan toch een geruststelling. Topics die ik vond waren bijna allemaal uit 2015 maar wilde toch even checken. Doe je een preventieve behandeling tegen roest of helemaal niets? Is er op dit forum een topic met aandachtspunten voor deze motorfiets?

Helemaal niet. Staat wel altijd in een garage en niet buiten. (als ik niet rij). Dit topic is specifiek voor de tracer dus je kunt al je vragen hier stellen. Even de reacties teruglezen dus. Ook deel 1 en 2.
 
Hallo iedereen, ik denk erover om ook een tracer te kopen maar ik zit nog met een vraag. Ik lees heel veel horror topics over roest aan de motorfiets. Is dit nog steeds een groot probleem? Ik snap dat motorfietsen kunnen roesten maar sommige verhalen die ik lees... Is trouwens het 2017 model dat ik zou willen kopen.
2015: geen roest 8-)
 
Laatst bewerkt:
Ok, bedankt voor de bevestiging. Dat was het enige waar ik nog over twijfelde na de testrit. Ben hem net gaan bestellen, nu afwachten tot hij er is.
 
Hallo iedereen, ik denk erover om ook een tracer te kopen maar ik zit nog met een vraag. Ik lees heel veel horror topics over roest aan de motorfiets. Is dit nog steeds een groot probleem? Ik snap dat motorfietsen kunnen roesten maar sommige verhalen die ik lees... Is trouwens het 2017 model dat ik zou willen kopen.
2015, wel wat roest

Op de dwarsstang achter de koplampunits
Op de pootjes van de spiegels

Rij het hele jaar en staat hoogstens onder een afdakje
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan