Yamaha Tracer 900 deel III

Status
Niet open voor verdere reacties.
JAMF in "Yamaha Tracer 900 deel III"

De nieuwe knippers zitten er nu een week op, ik was alleen vergeten een lastonafhankelijk relais mee te bestellen - die heb ik er net onder geklust. Nu werkt het perfect.

Mede op verzoek van jahallo en wat laat omdat mijn oude telefoon geen foto's meer kon maken

Close up (uit)
2016-11-05%2010.50.06.jpg


Close up:
2016-11-05%2010.52.13.jpg


Positielicht voor:
2016-11-05%2010.50.28.jpg


Close up met knipper:
2016-11-05%2010.52.15.jpg


Achter:
2016-11-05%2010.50.50.jpg



Ik heb overigens geen verloopkabels gebruikt maar gewoon in de kabelboom een aftakking gesoldeerd, met JAP stekkers eraan.

Uiteraard met krimpkous en tape de boel weer netjes dichtgemaakt.

Geen foto met remlicht, omdat mijn armpjes te kort zijn en ik geen zin had om met elastieken of ty-wraps aan de gang te gaan.



Overigens een crime om precies op het knippermoment een foto te maken
 
Laatst bewerkt:
Volgende keer je foto's wat verkleinen voordat je ze upload is misschien een goed idee. O-)
 
Wie heeft zijn grijze met 11000km, en veel opties ingeleverd bij Motoport in Zelhem.
ik heb interesse en zou wat achtergronden willen weten.
Je hebt een 1200GS gekocht?
 
full


Vandaag mijn corbin zadel binnengekregen. Het is een weinig gebruikte uit de USA maar ziet er perfect uit. Omdat het zadel het slot van het originele bijrijderszadel gebruikt zit het vast en wiebelt het niet zoals het originele zadel.

Nu maar wachten tot het voorjaar om hem eens een hele dag uit te proberen.
 
De Tracer staat nu warm en droog, waarschijnlijk,komt hij er eind januari voor het eerst op. Zal dan even een foto maken.
 
Ja, het is inderdaad de Motolug. In het verleden ook al eens gebruikt. Ik ga hem gebruiken ... mag ik dat zo zeggen... als fietsendrager... Ik vind toeren met de motor heel leuk, maar snelweg rijden niet.

Meestal wel één motorvakantie in het jaar, dat is dan wat verder. Maar ook korte trips, een dagje, een weekend, of de motor even wegbrengen voor onderhoud... Hoef ik er niet op te wachten of iemand te vragen voor brengen en halen...

De Motolug is echt heel handig. Net als een fietsendrager. Je komt aan op de bestemming waar je wil toeren. De aanhanger gaat uit elkaar en opgevouwen in de auto. (30 minuten is wel genoeg) Auto gewoon ergens parkeren. Dagje of weekendje toeren. Terug bij de auto. Aanhanger weer uit de achterbak, motor erop en weer naar huis. Ik vind het écht heel handig.

Ik heb de aanschaf van een gewone aanhanger overwogen, omdat ik daar ook andere spullen in kan vervoeren, maar toch (weer) gekozen voor deze. Juist omdat je als je op je bestemming bent je geen zorgen wil hebben van waar laat ik de aanhanger nu weer. Of thuis een sta in de weg. Nogmaals, deze gaat gewoon in de kofferbak en de auto kan dan gewoon ergens geparkeerd worden. Bijvoorbeeld veilig in een parkeergarage ofzo.

Ja, prima ding. :-)
 
Laatst bewerkt:
Ik vind dit aanhangertje er een beetje gammel uitzien, en zou zou daar geen motor met een gewicht van 200+kilo op durven te vervoeren, zeker niet op een wat slechtere weg met kuilen en hobbels.
 
Op zich is het een goedgekeurde aanhanger, dus moet stevig genoeg zijn voor 1 motor met een normale rijstijl.

Ik rij meestal met een groepje en 1,5 uur snelweg tot Maastricht is met de Tracer goed te doen. Zou de aanhanger met name gebruiken om bijv. naar Italie of Spanje te gaan. Heb ook zitten kijken naar een normale aanhanger en die ombouwen, want die kun je nog voor verhuizen/klussen gebruiken. Opslag van die aanhanger kost dan wel weer veel ruimte. Misschien volgend jaar eerst eens een motoraanhanger huren.

Heeft hier iemand ervaring met het verlaagde zadel (geloof -3 cm), dat als optie te krijgen is voor de Tracer? Mijn schoonvader is te klein voor een Tracer......
 
Nu het zout weggespoeld is, heb ik deze morgen een mooie rit gedaan met de Tracer.
Was weeral een week of 3 geleden. Na even niet te hebben gereden besef je weer eens hoe goed die Tracer wel is!

@Breezer, sorry, geen ervaring met lager zadel.
Mocht ik te klein zijn voor de Tracer, zou ik ook liever kijken naar een lager en smaller zadel dan de vering te verlagen. Vering verlagen betekend een andere geometrie en minder grondspeling.
 
bij goed verlagen (met veren) blijven de rijeigenschappen behouden en rijdt de motor ook nog eens beter.
bij een verlaagd zadel word je kniehoek een stuk kleiner en je zithouding dus oncomfortabeler
 
Binnen 2 weken ben ik eindelijk ook eigenaar van een tracer (race blue).
Enkel het type banden moet ik nog beslissen. Ik twijfel tussen roadtec 01 en mpr4.
Op mijn huidige motor (tiger) liggen mpr4's op, die me zeer goed bevallen, maar volgens MCN en motorrad zijn de roadtec 01 nog beter en wat sportiever.
Mijn rijstijl is vlot en hou van stevig bochtjes nemen.
Wat raden jullie aan? Is er iemand die al met beide heeft gereden?
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan