YZF750 Racer projectje

Vet project!

Ik hou wel van die instelling.... lekker onderdelen mixen met een relatief beperkt budget. Zeker omdat ik idd. Ook het sleutelen en uitzoeken minstens net zo leuk is dan het rijden.

Ik ga het goed in de gaten houden hier 😊

Succes ermee,

Later,

Loek
 
Cool project ga ik volgen.
Succes en veel plezier met bouwen!

Gr. Bas :]
 
Vet project!

Ik hou wel van die instelling.... lekker onderdelen mixen met een relatief beperkt budget. Zeker omdat ik idd. Ook het sleutelen en uitzoeken minstens net zo leuk is dan het rijden.

Ik ga het goed in de gaten houden hier 😊

Succes ermee,

Later,

Loek


Cool project ga ik volgen.
Succes en veel plezier met bouwen!

Gr. Bas :]
Bedankt :t

@ Loek: jij hebt ook een mooi project :Y

heb een gloednieuwe alu puntradiator liggen van een rj15 r6
kan je daar wat mee?
Bedankt voor het aanbod.
Maar ik wacht even af hoe het kuipwerk gaat zitten.
 
Deze ga ik even volgen.
Ben momenteel een FZR 1000 Exup aan het opbouwen. Dus ik kan best wat inspiratie gebruiken:-)

Ziet er dik uit al zo :9~
 
heb een gloednieuwe alu puntradiator liggen van een rj15 r6
kan je daar wat mee?

Mocht de TS hem niet willen hebben ben ik erg geïnteresseerd. Ik ben een FZR als naked/ fighter aan het opbouwen dus een mooie alu radiator ipv de originele kan ik goed gebruiken.

Grt Ulleke aka Dré
 
Thnx,

Ik heb de mijne net op zijn wielen staan (SC33 vork en wielen) en moet zeggen hij zit erg laag. Ik vermoed dat de veer ver op is, wat is jou ervaring?

Ik heb zelf als eerste motor een YZF 750 gehad die aangepast was met een M1 kont en kleur stelling dus dit project vind ik echt :9~ :}
 
Veer is niet zomaar op.
Check de lengte van de originele vork t.o.v. de SC33 vork. Let ook op de doorsteek in de kroonplaat etc.

Moeilijk te zeggen zonder glazenbol :+
 
Laatst bewerkt:
Help die vent nou even. Een kleine bol heb je al voor maar € 6,50. Toegeven, als je wat details wilt zien is een wat grotere bol fijner. Helaas ben je voor een 20 cm bol ook al weer 175 euro verder...



bron
 
Volgmodus aan, alleen krijg ik de indruk dat je met Ducati's aan het racen geweest ben? Waarom niet een oude Duc ipv Yamaha? Ik rij zelf met een 20 jaar oude 996SPS op het circuit and never a dull moment, elke week kan ik daar wel wat aan sleutelen!
 
Help die vent nou even. Een kleine bol heb je al voor maar € 6,50. Toegeven, als je wat details wilt zien is een wat grotere bol fijner. Helaas ben je voor een 20 cm bol ook al weer 175 euro verder...



bron
Direct gekocht :t _O-

Volgmodus aan, alleen krijg ik de indruk dat je met Ducati's aan het racen geweest ben? Waarom niet een oude Duc ipv Yamaha? Ik rij zelf met een 20 jaar oude 996SPS op het circuit and never a dull moment, elke week kan ik daar wel wat aan sleutelen!
Klopt, heb een 848 en 916 op het circuit gehad. De 848 was al na 30min Spa naar de eeuwige jachtvelden (klep afgebroken -> raakt zuiger -> klep door zuiger). Heel stabiel maar log qua sturen en korte powerband. Kon er niet aan wennen. Vooral toen ik de mededeling kreeg dat ik een stuk voor de toerenbegrenzer moest schakelen, omdat het anders kapot loopt... Die heb ik dan ook redelijk snel weer verkocht.

E8hbVgch.jpg


Hierna heb ik een 916 gehad omdat het coole fietsen zijn. Gekocht als straatfiets om er vervolgens veel te veel geld in te stoppen _O- Ik was een 2e 996 blok aan het opbouwen met close ratio versnellingsbak, hoge compressie zuigers, en dat soort gebeuren. Zaten ook wat leuke dingen op zoals carbon tank. Maarja kon ook niet wennen aan een 2cil op circuit helaas. Hierna een R6 2008 gekocht, en 6sec sneller zonder moeite te doen _O- En nu heb ik alleen nog maar een 996R, maar die staat stil in de woonkamer.
Mijn voorkeur ligt 'helaas' bij 3 of 4 cilinders.

3Hr7uTyh.jpg


HYbkZqTh.jpg
 
Laatst bewerkt:
Veer is niet zomaar op.
Check de lengte van de originele vork t.o.v. de SC33 vork. Let ook op de doorsteek in de kroonplaat etc.

Moeilijk te zeggen zonder glazenbol :+

:-) Kost niet veel heb ik me laten vertellen zo ene glazen bol. Bedoelde eigenlijk de achter schokbreker, had iets duidelijker moeten zijn. Die voelt erg slap aan vandaar, hij hangt van achter erg laag. Met de sc33 vork zou hij net iets meer moeten duiken van voor omdat die korter is.

Maar wat een gruwelijk mooie fietsen blijven die Ducati 's.... :9~
 
Mocht de TS hem niet willen hebben ben ik erg geïnteresseerd. Ik ben een FZR als naked/ fighter aan het opbouwen dus een mooie alu radiator ipv de originele kan ik goed gebruiken.

Grt Ulleke aka Dré

tis alleen de punt onder de normale radiator he! geen complete radiator
als je nog steeds interesse hebt stuur maar ff pB
 
@tim: welk modeljaar R1 zuigers passen?
wil ook yzf750/fzr1000 circuitbike project starten en ben me aan het verdiepen.
Alleen de optie R1 zuigers ben ik nog niet tegen gekomen
 
:-) Kost niet veel heb ik me laten vertellen zo ene glazen bol. Bedoelde eigenlijk de achter schokbreker, had iets duidelijker moeten zijn. Die voelt erg slap aan vandaar, hij hangt van achter erg laag. Met de sc33 vork zou hij net iets meer moeten duiken van voor omdat die korter is.

Maar wat een gruwelijk mooie fietsen blijven die Ducati 's.... :9~~
Controleren of de lengte identiek is aan de originele shock. Maar volgens mij zijn die Honda SC33 shocks sowieso 'standje bankstel' als ik mij niet vergis.

@tim: welk modeljaar R1 zuigers passen?
wil ook yzf750/fzr1000 circuitbike project starten en ben me aan het verdiepen.
Alleen de optie R1 zuigers ben ik nog niet tegen gekomen

Passen is een groot woord. Het is niet echt plug en play (bus maken voor drijfstang, klep uitsparing op de zuiger uitfrezen). En natuurlijk de cilinderbussen omwisselen, en volgens mij moeten ze ook nog worden ingekort.
Er is wel het e.a. te vinden over FZR bussen in een YZF

Bereid je wel maar voor op 20 ingeslagen kleppen (ik ben niet de enige). Originele Yamaha kleppen zit je +/- 600,- euro. Ik heb er van G&S ingezet (uit de UK), die zijn een stuk sterker.
 
Laatst bewerkt:
ik zat meer te denken in de richting van een fzr1000 blok met een yzf750 versnellingsbak en kop.
dit in een yzf750 hangen met de 750 carbs, 750 rad, 750 dynamo, 750 startmotor en 750 luchtfilter
dan andere vork/brug/wielen/remmen erin en andere kuipwerk
 
Kan ook ja. FZR blok is wel 10mm hoger.
Dus dan moet je een beugel voor maken of het frame aanpassen.
Is inderdaad een 5 bak. Meeste gooien er dan de bak van een 750 onder.
En dan de 750 nokkenassen erin.
Makkelijkste manier voor meer PK :Y
 
Laatst bewerkt:
OK duidelijk waarom je afgestapt bent van de italiaanse bella's! Ik zelf ben niet zo fanatiek (meer) het gaat mij om de beleving en ach als ik daarmee een paar seconden langzamer ben, rij toch regelmatig 4 cilinders sakeracers eruit........

Maar als het je om de 4 cilinders te doen was, desmosedici!
 
Bedoelde eigenlijk de achter schokbreker, had iets duidelijker moeten zijn. Die voelt erg slap aan vandaar, hij hangt van achter erg laag.
Hoe sterk een schokdemper moet zijn hangt sterk af van de overbrenging in het linksysteem. Als ik het zo hoor kon de YZF schokdemper onder een Blade wel eens knetterstug zijn.

Om het even simpel te zeggen: een schokdemper die halverwege draaipunt en achteras zit moet 4x zo sterk zijn als een demper die recht boven de as staat. En dan heeft ook de mate van schuin staan nog flink invloed ...
 
En een litertje extra olie in het blok tegen het lucht aanzuigen van de oliepomp aanzuig.
Deze zit namelijk voor in het blok en de olie tijdens het accelereren achter in het blok.
Oja en een oliedruk schakeling met lamp er op bouwen want standaard heeft de yzf alleen een olie nivo sensor.

Ben ik door schade en schande achter gekomen. :(
 
OK duidelijk waarom je afgestapt bent van de italiaanse bella's! Ik zelf ben niet zo fanatiek (meer) het gaat mij om de beleving en ach als ik daarmee een paar seconden langzamer ben, rij toch regelmatig 4 cilinders sakeracers eruit........

Maar als het je om de 4 cilinders te doen was, desmosedici!
Desmosecidi ja... net iets boven budget :+

Zeker coole fietsen voor de beleving :Y 848 was mijn eerste Duc. Dat geluid (open uitlaten dag) op Spa :9~ Jammer dat het paar minuten later werd gevolgd door geratel en een wolk rook ;(
Opgehaald door het busje van het circuit. Even later wordt nog een MV ingeladen. Hij kon niet echt lachen toen ik begon over de Italiaanse meuk :+

Vermogen van de Duc ligt mij (voor circuit) niet helaas. Beste fiets die ik heb gehad was de Daytona 675. Nog steeds spijt dat ik die fiets heb verkocht :/

Maarja...volgend jaar op een YZF750 (of 860 :+ )

Deze week wil ik de achterbrug voorzien van versteviging.
YEC achterbrug is iets te prijzig (als je ze al vindt). Maar de standaard achterbrug wordt ook vaak aangepast. Aan de binnenkant waar de band zit en de 'dwarsbalk'.

95_BOL_DOR.jpg
 
En een litertje extra olie in het blok tegen het lucht aanzuigen van de oliepomp aanzuig.
Deze zit namelijk voor in het blok en de olie tijdens het accelereren achter in het blok.
Oja en een oliedruk schakeling met lamp er op bouwen want standaard heeft de yzf alleen een olie nivo sensor.

Ben ik door schade en schande achter gekomen. :(
:t
Extra olie in het blok gooien had ik in de YEC Race manual gelezen

Oliedruk lamp komt er ook op.
Heb begrepen dat de 'oil blow off valve' van een R6 trouwens beter functioneert.
 
Laatst bewerkt:
Terug
Bovenaan Onderaan