YZF750 Racer projectje

je zegt: klepzittinfen gefreesd/geslepen en nieuwe kleppen
heb je die kleppen zelf aangeleverd of hebben zij die ook aangeleverd voor die paar euro per klep?
De kleppen heb ik zelf aangeleverd (nieuwe).
Nieuwe kleppen, zittingen frezen en seals kosten al iets meer dan de complete motor :+
 
Laatst bewerkt:
Nee eigenlijk niets meer aan gedaan (behalve vorkje in elkaar gezet). Ben aan het wachten op nieuwe pakkingen.
 
Met origineel kan ik niets. Heb al mijn origineel spul te koop (op frame en blok na) ;)

Verder wat geknutseld om een t-stuk en kroonplaat te maken.
Binnenkort eens frezen. Offset is verstelbaar. Haga reed met 26mm offset op de 750. Die van mij wordt van standaard offset tot 28mm verstelbaar.

uEjCZWkl.png


QaNS1vrl.png



Qua uitlaat mogelijkheden is er zo goed als niets te vinden.
Er worden wel nog 'Akrapovic' volledige systemen verkocht op Ebay UK.
Hij adverteert als YZF750 systemen, maar ze zijn voor de exup 1000 (en die bochten zijn langer en lopen anders). Daarbij heb ik het idee dat de uitlaatbochten zelf niet van Akrapovic zijn.
Ik heb al een aantal mensen gesproken die bevestigen dat het inderdaad niet de juiste uitlaat is.
Fijne kerel die verkoper :N

Dus heb ik er maar een van BlackWidow gekocht. Prijs is prima, doet zijn werk, maar mooi is anders.
Lasnaadjes zijn niet mooi en achteraf weer half eraf geschuurd. Maar misschien ben ik daar wel beetje een zeikerd in. Ik tik t.z.t. wel een ander systeem op de kop die ik ga aanpassen zodat het onder de 750 past. Voor nu voldoet deze uitlaat prima, hoewel ik deze ook nog een beetje moet aanpassen.

AJM4p2Gl.jpg
 
Laatst bewerkt:
De akrapovic op E-bay is wel origineel. Ik heb ook zo'n bochtenset op mijn FZ.
Het is een 1000 sysyteem maar goed te gebruiken op een 750.
De Blackwidow bochten die je nu hebt is troep heb ze zelf ook maar scheuren na de eerste rit en pk verlies. Deze had ik voor de Akra bochten maar gauw eraf gehaald.
 
De akrapovic op E-bay is wel origineel. Ik heb ook zo'n bochtenset op mijn FZ.
Het is een 1000 sysyteem maar goed te gebruiken op een 750.
De Blackwidow bochten die je nu hebt is troep heb ze zelf ook maar scheuren na de eerste rit en pk verlies. Deze had ik voor de Akra bochten maar gauw eraf gehaald.
Had al besloten dat de blackwidow retour gaat. Uitlaat is geen porem.
Maar mooi dat jij het bevestigd.

m.b.t. Akra, ja dat past. Maar de bochten zijn langer, en komt tegen de kuipen aan. Of je moet er een stuk uitzagen maar dat vind ik niet mooi. En 1000 uitlaten verkopen als zogenaamd 750 vind ik niet netjes. Ik weiger om er een te bestellen gewoon uit principe. Hij wil ook niet business to business verkopen, zegt genoeg.
 
Had al besloten dat de blackwidow retour gaat. Uitlaat is geen porem.
Maar mooi dat jij het bevestigd.

m.b.t. Akra, ja dat past. Maar de bochten zijn langer, en komt tegen de kuipen aan. Of je moet er een stuk uitzagen maar dat vind ik niet mooi. En 1000 uitlaten verkopen als zogenaamd 750 vind ik niet netjes. Ik weiger om er een te bestellen gewoon uit principe. Hij wil ook niet business to business verkopen, zegt genoeg.

Heb je ook al eens geinformeerd bij Jos van Maxtreme? Ik weet bijv dat een complete uitlaat voor een R6 bij hem stukken goedkoper is dan een Akra. Ok zo'n R6 uitlaat verkoopt hij vrij regelmatig en dat zal de prijs drukken, en heeft hij al een mal voor. Maar wie weet heeft hij dat voor een YZF750 ook wel of heeft hij er wel belang bij om er een te maken voor een mal.
Wat hij maakt is erg netjes en degelijk werk, en zeer veel kennis.
 
soms ontdek je een interessant topic wat laat...maar bij deze alsnog..ik ga t volgen
 
Ik heb zonder problemen de Akra besteld. Ik heb ook gewoon een motorzaakje en het was
allemaal geen probleem.

Zoek anders eens via Facebook naar Max engine dat is een fransman met hele bakken met kit en race delen voor de YZF.
Hij heeft ook diverse uitlaten te koop.
 
Heb je ook al eens geinformeerd bij Jos van Maxtreme? Ik weet bijv dat een complete uitlaat voor een R6 bij hem stukken goedkoper is dan een Akra. Ok zo'n R6 uitlaat verkoopt hij vrij regelmatig en dat zal de prijs drukken, en heeft hij al een mal voor. Maar wie weet heeft hij dat voor een YZF750 ook wel of heeft hij er wel belang bij om er een te maken voor een mal.
Wat hij maakt is erg netjes en degelijk werk, en zeer veel kennis.
:t
Zal het in mijn achterhoofd houden.

soms ontdek je een interessant topic wat laat...maar bij deze alsnog..ik ga t volgen
:t

Ik heb zonder problemen de Akra besteld. Ik heb ook gewoon een motorzaakje en het was
allemaal geen probleem.

Zoek anders eens via Facebook naar Max engine dat is een fransman met hele bakken met kit en race delen voor de YZF.
Hij heeft ook diverse uitlaten te koop.
:t Heb eens contact opgenomen, ben benieuwd

En de kerel van de Akra gaat nogmaals checken of het 750 bochten zijn.
 
Deze kwam trouwens zojuist binnen.
Over snelle verzending gesproken :o

7MlwdCRl.jpg
 
Ah Ignitech! Goeie gasten inderdaad :Y en leuk spul: je ouwe brommer aan een laptop hangen om even wat instellingen te veranderen. :9
 
gaat er TC opkomen tim?
zou wel bruut zijn

:Y
Deze :+

throttle.jpg


Morgen eens met JB weld aan de gang.
Zitten tussen klepzitting en het aluminium een aardig drempel. Niet goed voor de doorstroming.
Dus daar komt jb weld tussen zodat het netjes overloopt. Verder blijven de in- en uitlaat kanalen standaard.
 
Laatst bewerkt:
Vond het nog meevallen.
Je kunt makkelijk overal bij.
Alleen de achterste blok as had wat overtuiging nodig, want die was een beetje vast gaan zitten in de loop der jaren.

Ga je 1000 blok erin lepelen?
 
ja idd 1000 blok erin na wat werkzaamheden aan het blok en wisselen van wat parts.
onder de tank/luchtfilter was een bende met kabels en die mat erop.
heb ander rijwielgedeelte liggen. scheelt een bak in gewicht, het originele is echt loodzwaar!
 
ja idd 1000 blok erin na wat werkzaamheden aan het blok en wisselen van wat parts.
onder de tank/luchtfilter was een bende met kabels en die mat erop.
heb ander rijwielgedeelte liggen. scheelt een bak in gewicht, het originele is echt loodzwaar!
:t
Die mat is klote ja
 
Die mat moet je wel erin laten. Kost je 10 pk omdat de carbs veel te warm worden. Ja dat is echt old school.
 
Terug
Bovenaan Onderaan