YZF750 Racer projectje

Die van mij is dan geen TTX inderdaad. Was ik vergeten te vermelden.

Trouwens zojuist bezig geweest om de kop in elkaar te zetten.
Eerst de inlaat...huh...middelste shim bucket komt boven het loopvlak van de nokkenas. Dat kan niet goed zijn.
Dus kleppen opgemeten en nu blijkt dat de korte klep (is iets van 1mm) aan de zijkant zit (van de 3 inlaat kleppen per zuiger). De kortste klep hoort in het midden en die zit nu dus fout (dus 4 stuks in totaal, die allemaal fout zitten). Beetje jammer van het revisiebedrijf, want de complete inlaatkleppen zijn dus verkeerd gemonteerd (terwijl ik alles netjes in zakjes had aangeleverd) en ingeslepen. Nu kan ik de kleppen er weer uithalen |( |( |(
 
Die van mij is dan geen TTX inderdaad. Was ik vergeten te vermelden.

Trouwens zojuist bezig geweest om de kop in elkaar te zetten.
Eerst de inlaat...huh...middelste shim bucket komt boven het loopvlak van de nokkenas. Dat kan niet goed zijn.
Dus kleppen opgemeten en nu blijkt dat de korte klep (is iets van 1mm) aan de zijkant zit (van de 3 inlaat kleppen per zuiger). De kortste klep hoort in het midden en die zit nu dus fout (dus 4 stuks in totaal, die allemaal fout zitten). Beetje jammer van het revisiebedrijf, want de complete inlaatkleppen zijn dus verkeerd gemonteerd (terwijl ik alles netjes in zakjes had aangeleverd) en ingeslepen. Nu kan ik de kleppen er weer uithalen |( |( |(
Garantie?
 
Gisteren de nieuwe kleppen ingeslepen en de kop weer in elkaar gezet. Alles fris.

fUjry7w.jpg


Ik moest een takel hebben om binnenkort wat apparatuur te verplaatsen. Blij dat ik hem heb gekocht.
Scheelt toch weer een strip Tramadol :X lomp zwaar dat blok.

rxtdE7k.jpg


En het zit :)
Had nog een t-stuk liggen, dus die maar even gebruikt om de voorkant op te bokken.

ZocnVWZ.jpg


8g69K6V.jpg


Als achterwiel ga ik een wiel gebruiken van een R6 2006+
Past perfect met de as. Maar ik moet wel nieuwe afstandsbussen maken, geen probleem.
Dat scheelt toch weer 1.6kg.

libjSIv.jpg
 
Puzzelen maar...
Bochten zijn van een YZF1000, die lopen iets langer door omdat de kop van de 1000 10mm hoger is.
Ik ben wel een beetje bang dat ik in het kuipwerk moet gaan zagen.

fhJHuu7.jpg


LbzkL1y.jpg


1vhWEzb.jpg


d8K7dzK.jpg


En het geheel staat er nu zo bij.

D13hA9N.jpg


Nokkenassen zitten er nog niet in want de kettingwielen moet ik nog verstelbaar gaan maken, zodat de timing aangepast kan worden.

Reden dat ik het blok al heb ingebouwd is omdat dan kan zien hoeveel ruimte ik over heb voor het nieuwe luchtfilterhuis.

Morgen even de FactoryPro 1.7 Racekit voor de carbs ophalen. Die ligt op het postkantoor te wachten :)
 
Laatst bewerkt:
ziet er gaaf uit!
je zou de bochten iets korter moeten maken misschien (laten lassen pajic ofzo) want ze hangen nu wel erg laag

ps: ander luchtfilter? ga je een scoop naar voren maken voor ram-air effect?
 
Pajic is de andere kant van de wereld voor mij :+ zoek wel even iets in de buurt. Durf er zelf niet aan te lassen.

Hangen wel laag inderdaad.
Verkoper verzekerde mij dat het ging passen. We zullen zien...

Ik ga inderdaad een yec stijl airbox maken.
 
Haha, en dan slopen wij de yZF750 om de voorvork en achtervork in eenTRX 850 te bouwen, TDM900 blok er in en we hebben een racer!
nu goed voor rondjes 2.06, in het eerste seizoen, kan nog wel wat sneller als mijn coureur beter wordt! haha!
 
Laatst bewerkt:
Haha, en dan slopen wij de yZF750 om de voorvork en achtervork in eenTRX 850 te bouwen, TDM900 blok er in en we hebben een racer!
nu goed voor rondjes 2.06, in het eerste seizoen, kan nog wel wat sneller als mijn coureur beter wordt! haha!

dus als je nog delen nodig bent?

groet,

Pieter
 
Is het ding aan de binnenkant koppelingsdeksel extra koeling voor de koppeling? Op het gat onderin is een pijpje aangesloten. Ik vermoed dat het gewoon olie erin pompt en zo via het gat aan de zijkant olie op de korf valt. Nog nooit gezien dit.

DgQsxF2l.jpg
 
Laatst bewerkt:
Laten ziiten anders gooit hij veel olie door de carterontluchting. Pijpje is om de olie in het labyrint terug te laten stromen naar de carterpan. Ze waren toen niet helemaal gek.
 
Ah helder, wel een omslachtige oplossing als het aan mij ligt.
Zou mooi zijn als het weg kon :+ Past de slipperclutch makkelijker.
Maar met moet het ook wel lukken.

Airbox heb ik er even opgezet om te kijken hoeveel ruimte ik heb.
Wat is de standaard inlaat trouwens klein :X

QnOHh5o.jpg


ttJbCgY.jpg


Op deze foto zie je nog net de 'snorkel' van de airbox tussen het frame en kop lopen.

8nzFhVv.jpg


Ik hoop dat ik de originele radiateur kan laten zakken. Waardoor ik meer ruimte heb voor de inlaat.
Of ik moet de originele radiateur aanpassen (als dit mogelijk is). Door er een stuk uit te zagen.
Er komt wel nog een punt radiateur onder voor wat extra koeling.
 
Leuk project! :]
Ik ga deze volgen.
Toevallig pas een "oude" zx6r gekocht voor op het circuit.

de kop word geflowd, uitlaat systeem van een 2003 en een dynojet kitje erin.
De schokdemper van een gsxr 600 past bijna 1 op 1, ik heb er een gescoord van Hyperpro
en de voorpoten worden omgebouwd.

Verder heb ik nog een hoop onderdelen die ik over had van mijn 2005 model erop gezet.
voetsteuntjes, snelgas etc.
 
Leuk project! :]
Ik ga deze volgen.
Toevallig pas een "oude" zx6r gekocht voor op het circuit.

de kop word geflowd, uitlaat systeem van een 2003 en een dynojet kitje erin.
De schokdemper van een gsxr 600 past bijna 1 op 1, ik heb er een gescoord van Hyperpro
en de voorpoten worden omgebouwd.

Verder heb ik nog een hoop onderdelen die ik over had van mijn 2005 model erop gezet.
voetsteuntjes, snelgas etc.
Succes, zoiets is ook leuk :Y
 
Ik zag wel die oude racers hadden een race radiateur met bovenin et midden een stuk eruit om plek te maken voor die snorkel.
Zou dat zoveel vermogenswinst leveren?
 
Klopt, hier een betere foto
Maar eens een nacht over slapen hoe ik dat ga aanpakken :z

ZFVCBlT.jpg
 
Laatst bewerkt:
Ik zag wel die oude racers hadden een race radiateur met bovenin et midden een stuk eruit om plek te maken voor die snorkel.
Zou dat zoveel vermogenswinst leveren?


Ja, je krijgt op hoge snelheid drukvulling, dus een betere luchtdichtheid.
dan wel grotere sproeiers monteren zodat de motor rijker staat bovenin. Op de testbank is dit effect moeilijk te meten omdat de rijwind niet goed na te bootsen is met de koelventilator van de testbank.
Wij hebben op onze race TRX een open schuimfilter (RAMAIR, onder de filters door een plaat gemaakt en de tank aan de voorzijde hoger gezet om maar wind op te happen en wat overdruk onder de tank op te bouwen. daarna de sproeiers vergroot van 195 naar 200. Merkbaar verschil in acceleratie in de 5e en 6e versnelling.
Op de foto kan je de gele rubber plaat zien zitten die we nu als experiment gebruiken:

 
Hey gaaf topic.
Ik ga m volgen.
Zelf heb ik heeeel lang geleden wat geraced met een YZF en die had een YEC airbox.
Met zo'n luchthapper. Die happer zat achter tegen de radiateur aan in de radiateur waren de fijne lamelletjes verwijdert maar de cool-leidinkjes gewoon in stand gelaten.
Aan de voorkaknt zat een kleine losse scoop om de lucht beetje te sturen.
Hoop dat ik het een beetje duidelijk gemaakt heb. Helaas heb ik geen foto's hiervan.
Succes met de verdere bouw..
Grts Jelle "Mats"
 
Ja, je krijgt op hoge snelheid drukvulling, dus een betere luchtdichtheid.
dan wel grotere sproeiers monteren zodat de motor rijker staat bovenin. Op de testbank is dit effect moeilijk te meten omdat de rijwind niet goed na te bootsen is met de koelventilator van de testbank.
Wij hebben op onze race TRX een open schuimfilter (RAMAIR, onder de filters door een plaat gemaakt en de tank aan de voorzijde hoger gezet om maar wind op te happen en wat overdruk onder de tank op te bouwen. daarna de sproeiers vergroot van 195 naar 200. Merkbaar verschil in acceleratie in de 5e en 6e versnelling.
Op de foto kan je de gele rubber plaat zien zitten die we nu als experiment gebruiken:

[~[url="http://i1374.photobucket.com/albums/ag403/hpsmotoren/14650619_1086299111465373_7293218341328494861_n_zpsibt5qsrt.jpg"]afbeelding~][/URL]


Mooie fiets :Y Zie je niet vaak


Ik denk dat ik het beste een stuk uit de radiateur kan zagen, en deze vervolgens dicht lassen/solderen. Waar vervolgens de snorkel precies door past.
En dan een punt radiateur erbij monteren voor wat extra koeling (plus het opvangen van het stuk dat eruit is gezaagd)
 
Laatst bewerkt:
Hey gaaf topic.
Ik ga m volgen.
Zelf heb ik heeeel lang geleden wat geraced met een YZF en die had een YEC airbox.
Met zo'n luchthapper. Die happer zat achter tegen de radiateur aan in de radiateur waren de fijne lamelletjes verwijdert maar de cool-leidinkjes gewoon in stand gelaten.
Aan de voorkaknt zat een kleine losse scoop om de lucht beetje te sturen.
Hoop dat ik het een beetje duidelijk gemaakt heb. Helaas heb ik geen foto's hiervan.
Succes met de verdere bouw..
Grts Jelle "Mats"
Thanks :)

Aaaah dat is een goeie. Ik snap wat je bedoeld :Y
Dan heb je wel de koelleidingen in de weg zitten. Bij voorkeur heb ik de inlaat helemaal vrij. Maar in hoeverre dit merkbaar is is de vraag :P

Dit is de YEC (wellicht replica) airbox
CJ9bybJ.jpg
 
Thanks :)

Aaaah dat is een goeie. Ik snap wat je bedoeld :Y
Dan heb je wel de koelleidingen in de weg zitten. Bij voorkeur heb ik de inlaat helemaal vrij. Maar in hoeverre dit merkbaar is is de vraag :P

Dit is de YEC (wellicht replica) airbox


Dit lijkt idd op de YEC box. Ik denk dat de knappe Japanse koppen wel rekening gehouden hebben met de weerstand van deze pijpjes.
Wat wel een drama was bij onze YZF. De flatslides carb's je kon nooit dezelfde setting aanhouden. Verschrikkelijk gevoelig hierin. Wij zijn toen naar originele constantvacuum's terug gegaan.
scheelde op top wel iets. Maar reed veel prettiger tijdens 4-uursraces.
 
Dit lijkt idd op de YEC box. Ik denk dat de knappe Japanse koppen wel rekening gehouden hebben met de weerstand van deze pijpjes.
Wat wel een drama was bij onze YZF. De flatslides carb's je kon nooit dezelfde setting aanhouden. Verschrikkelijk gevoelig hierin. Wij zijn toen naar originele constantvacuum's terug gegaan.
scheelde op top wel iets. Maar reed veel prettiger tijdens 4-uursraces.
Ik heb getwijfeld om flatslides te kopen. Maar ik ga toch de originele gebruiken met factorypro 1.7 racekit. Dat moet al aardig goed gaan lopen.
O.a. met het idee dat als ik hem 860cc wil maken er toch 41mm carbs opkomen.
 
Laatst bewerkt:
Terug
Bovenaan Onderaan