Haperen en knallen bij afremmen op motor

kawasakileon

Rookie
28 sep 2016
9
0
Kerkrade
Hallo,

om de motor maar meteen bij het stuur te pakken lees: ( de koe bij de horens ): Ik zit met een probleempje waar ik niet uit kom. nadat ik van mijn kawasaki gtr 1000 de ringen om de carb rubbers heb aangetrokken :Y (de oude ringen lekten dus 2de hands bij Roukema) sputtert mijn motor als ik het gas los laat of een berg afrijd zonder gas. Het zijn best aardige knallen. Ik heb de CDI vervangen en de bougies maar hij blijft knallen. Nou merk ik dat hij hapert bij het optrekken. Ik weet het kan van alles zijn maar wat is het waarschijnlijkste. Ikzelf denk dat de algehele stroom soms wegvalt en hij hierdoor knalt. hetzelfde effect krijg ik als ik bergaf de noodknop uit en aan zet. iemand een schitterend idee?? :?
 
Laatst bewerkt:
dus je bent begonnen met het vervangen met de spruitstukrubbers, waarna er problemen ontstonden. Vervolgens ga je ergens compleet anders in zitten zoeken? :+
 
heb je al eens gehoord van toeval Royal club? Ik had ook eens een verstopte sproeier en bobine fout tegelijk? dus waarom niet? Kijk als ik de nood knop uitzet en weer aan knalt hij vanwege onvolledige verbranding toch? of vergis ik mij hierin? Dus waarom kan dan ook geen algehele stroomstoring zijn? toeval kan best. ;)
 
een goed idee ga ik meteen checken morgen.
BTW Voor als iemand nog interesse heeft: ik heb een kist vol onderdelen van een kawasaki gtr1000 staan dus als iemand iets nodig heeft misschien zit het erbij ( als ik het niet al gebruikt heb).
 
En hoe heb je de rubbers vervangen? Ik neem aan dat de carbs er dan vanaf moeten.
Weet je zeker dat je nergens aan hebt zitten draaien? Bijv de CO-schroeven?

Ik geloof niet zo in toevallige euvels. Kan wel maar de kans is klein dat dat zo is, of je moet zelf wat verneukt hebben met sleutelen.
 
Nou kijk ik heb de carbs vervangen zoals op de video van die kawa monteur uit amerika (steven heet ie) dacht ik. het kan inderdaad zo zijn dat ik in ieder geval een beetje teveel gewurgd heb aan de carb bij het terugzetten. Ik zal hier morgen ook eens naar kijken Thnks voor de tip
 
OK dus heb ik nu 5 punten voor morgen

1. Nieuwe inlaatrubbers ( texoot)
2. Carbs controleren voor leiding (zot) leuke website trouwens.
3. Check naar CO gehalte (boevie)
4. Check uitlaat en verbindingen. (midlifecrisis)
5 Check lucht toevoer. (Paul4all )

ik laat het jullie morge weten.

Leon
 
Je bent gewend met een veel te arm mengsel te rijden.
Dit aangezien je inlaat rubbers kapot waren, werd er valse lucht aangezogen.

Nu heb je goede rubbers erop en is je mengsel te rijk.

Ploffen kunnen komen van veel te arm (vaak icm valse lucht uitlaat) en te rijk.
 
Roukama verkoopt ook nieuwe onderdelen.

In de OP lees ik dat enkel de ringen om de ouder inlaatrubbers vervangen zijn.

Wat is er vervangen, welke zijn er gebruikt?

Andere tip: stoppen met inschatten en gokken. Dat is voor een ervaren monteur al lastig, laat staan voor een niet ervaren niet monteur :)

Controleren en uitsluiten :Y

Doe de deoproefwillem1940.
Doe dat met beleid, zodat je een goed beeld krijgt of en waar er een lekje zit.
Krijg je geen resultaat, dan lijkt het er op dat er in het inlaatsysteem geen lekje zit.

Maar eerste gedachte is: er is iets aan de inlaat gedaan (aandraaien klemringen), en sindsdien probleem. Dus daar controleren.

Vanaf dit resultaat ga je verder met de tocht richting diagnose.
 
Ik had zo'n beetje hetzelfde, en i bij mij weg gegaan door;

- inlaatrubbers goed aan te drukken en de carbs.
- uitlaat goed na te lopen / vastmaken
- Forté is tank
- v-power

Motor loopt nu weer als een zonnetje, al denk ik dat het vasle lucht was ergens.
 
Ok Ok OK, Ik heb geprobeerd te checken maar ik heb de kennis niet hiervoor geef ik eerlijk toe. :? Alhoewel ik via dit forum mijn keerringen met succes heb vervangen door de zeer goede tips,
en mijn koppelingsplaten. *D
Ik heb hem maar naar een garage gebracht en ze gaan in de eerste plaats mijn carbs afstellen dan lopen ze de rubbers na (anders nieuwe ) kijken de tank en de benzine na en meten alles door. Hij kon ook niet meteen zeggen wat er aan de hand was. Dat heb ik nu altijd. Straks blijkt het weer een of ander klein dingetje te zijn. Ik ben benieuwd. Gelukkig heb ik een vervangexemplaar gekregen. Ik hou jullie op de hoogte. :]

MVG
 
Laatst bewerkt:
NO ja hehe hier ben ik dan weer. Was effe voor mijn werk in het buitenland. sorry hiervoor maar de motor loopt weer. het probleem?
Nou ik moet zeggen iedereen had wel een stukje waarheid.
Punt is in ieder geval dat ik nalatig ben geweest met onderhoud.
De garage heeft alle handelingen verricht die jullie beschreven hadden en nu loopt hij wel soms een knalletje maar ach het is een oud beestje. ( net zoals die leuke oma haha).
m,aar hij kon niet aangeven waar het nu precies aan lag. Voor mij mag dit topic gesloten worden. en mijn dank gaat uit naar iedereen die aan een oplossing heeft gedacht. Als iemand nu een onderdelen van een kawasaki GTR1000 nodig heeft en ik heb ze? stuur ik ze je op.

MVG

Kawasakileon *O* :]
 
Terug
Bovenaan Onderaan