testbank met carbon eindempers

Vinn

Die hard MF'er
9 mei 2015
477
0
Velserbroek
Ik heb 2 einddempers van two bro's vorige maand zelf gemonteerd toen kwam ik een sticker tegen met een verhaaltje dat omdat ze van carbon zijn niet op een testbank kunnen.

Motor moet binnenkort (ivm set-up verandering) op de testbank.

Hoe kan ik dit nou oplossen?
 
Mooie setup, ben benieuwd. Heb je al een "nulmeting", dwz een run met de standaard setup?

Waar laat je het doen?

Nee helaas niet heb er wel spijt van maar niks aan te doen heb wel nog mn hele standaard set-up liggen maar om dat daar nou voor terug te monteren :P

Zeer waarschijnlijk bij Bikes And Solutions in Haarlem
 
Een uitlatenfabrikant die uitlaten maakt die niet op een testbank mogen _O- _O- . Omdat ze te warm zounde. Worden.
De meest slechte marketing die er is....

Two brothers is toch die usa prut. Daar worden de meest gekkke disclaimers gebruikt alleen maar om geen claims te krijgen.
Dus vreemd is dat niet. Kan me goed voorstellen dat er zelfs een stikker op zit die vermeldt dat je je leuter niet in het gat mag steken als de uitlaat nog warm is. Niets is die amerikanen vreemd.


Had je dit niet op 07 oktober 2016 kunnen melden :+
 
Mijn vermoeden,

Mijn Guzzi is een paar jaar geleden ook intensief op de testbank geweest om de 'milieudip' er uit te halen. Hij was al voorzien van 2 carbon Gianelli pijpen. Dit is een redelijk intensieve sessie geweest waar een Powercommander is gebruikt.

Carbonpijpen hebben het overleefd, maar de warmte heeft lokaal wat verkleuring opgeleverd. Ik verwacht dat de twee broers om gezeik daarover voor te zijn maar een stikkertje hebben geplakt.

Freez
 
Ja ik snapte het ook al niet helemaal, kerel van de testbank zei dat ie goed liep en goed vermogen uitkwam. Dus zal wel goed zijn.

Dat zei hij over een run voordat hij iets aan de motor had gedaan of terwijl hij er aan gesleuteld had met dit als resultaat ?

Er zijn bv maar weinig bakkers die over hun eigen krentenbollen durven zeggen dat ze mislukt zijn en niet goed smaken.
 
Het koppel hierboven gaat van 102Nm@9000tpm naar ruim 205Nm@5500tpm, vreemde meting...

Meting op zich is zo vreemd niet, fout zit in de "omrekening"/uitlezing. In de laatste, all-gear run, zit een piek van 160 pk meteen na het schakelen en volgens ingestelde parameters bij 5600 rpm. :X
Reken je dat om, vermogen is koppelXtoerental kom je op zo'n hoog koppel.
Laatste meting mag dus in de prullenbak. :P
Piekjes in A/F zitten ook meteen na het schakelen met gas vol open, zal er ook mee te maken hebben.

+/- 150 paardjes aan het wiel is wel wat magertjes gezien de Akra's. :X
 
Meting op zich is zo vreemd niet, fout zit in de "omrekening"/uitlezing. In de laatste, all-gear run, zit een piek van 160 pk meteen na het schakelen en volgens ingestelde parameters bij 5600 rpm. :X
Reken je dat om, vermogen is koppelXtoerental kom je op zo'n hoog koppel.
Laatste meting mag dus in de prullenbak. :P
Piekjes in A/F zitten ook meteen na het schakelen met gas vol open, zal er ook mee te maken hebben.

+/- 150 paardjes aan het wiel is wel wat magertjes gezien de Akra's. :X

Je denkt dat je door enkel Akra's extra PK krijgt?

als je hem niet of slecht afstelt is de kans groter dat het er minder worden
 
Als het weer slecht weer word ga ik groot onderhoud aan de motor doen incl. kleppen controleren/stellen. Als dat allemaal klaar is ga ik hem denk ik ook nog echt laten afstellen. Nu zit er gewoon zo'n standaard mapje in de PC.
 
Terug
Bovenaan Onderaan