Slippende koppeling Honda cbr 954rr (wat is oorzaak?)

DutchieDoes

Rookie
5 okt 2016
11
0
Hallo,

Vandaag een stuk gereden en 'ineens' doet zich het volgende voor:
Bij (sportief) accelereren stijgt mijn toerental wel, maar vindt er relatief weinig versnelling van de motor plaats. Mij komt dit over als een slippende koppeling.... Hier heb ik bij de laatste rit ervoor, geen last van gehad.

Iemand enig idee waar dit aan kan liggen :?

Alvast bedankt!
 
Ok. Het viel mij echter op dat de stalen platen erg glad waren (noem het gepolijst). Werkt dit het slippen van de koppeling dan ook niet in de hand? Miss ben ik helemaal mis hoor... :N

de metalen platen kunnen niet verglazen, dat zijn de frictieplaten. Daar wordt door de warmte bij het slippen het materiaal zo hard dat het slippen veroorzaakt. Dat blauwe op de metalen platen komt ook door de warmte maar zal door het normaal gebruiken van de koppeling er af "gepolijst" worden.
 
Je zou denken dat iemand in dat segment weet waarover hij het heeft. Ter illustratie. In mijn 954rr zitten 8 stalen platen. Laat die tussen de EUR 50-60 kosten (?). Het werkt nu allemaal goed, maar miss op termijn toch de moeite van het proberen waard.... ;)

Ik heb maandag een bandje laten omleggen (interessant :+ ) bij een klussende (serieuze) circuitrijder. (talent cup, ONK)
Die vertelde bij het slippen van de koppeling (ook) dat je de stalen platen iets kan opschuren.
Even buiten het feit of dit nodig is voor de kleur. :)
 
Terug
Bovenaan Onderaan