suzuki ls650 Bobber geen spanning

genex

MF'er
19 jul 2013
32
0
Dirksland
Goedemorgen allemaal.

Afgelopen zaterdag ochtend ben ik een stuk gaan rijden op de motor.
Het betreft een suzuki ls650 bobber. Deze is redelijk kaal geplukt qua elektra, alleen het hoognodige.
De motor heeft altijd perfect gelopen, dusver nooit problemen mee gehad.

Na het stuk rijden zaterdag heb ik de motor voor een minuut stil gezet om boodschappen te doen. Dit doe ik door de lichtschakelaar uit te zetten. Hier zit tevens mijn contact.

- Lichtschakelaar aan, contact aan.
- Lichtschakelaar uit, contact uit

Nu mocht het zo zijn dat ik de motor opnieuw wilde aanzetten maar hij gaf geen sjoegen, zo dood als een pier. Geen licht, geen contact, geen stroom, niets! Ik ben naar huis gelopen met de motor en aan de druppellader gezet. De druppellader gaf een geladen accu aan. Ik heb de accu doorgemeten en gaf netjes 13.4 V aan. Ook de 2 zekeringen van 20A zijn gewoon goed. Ik heb ze vervangen voor nieuwe maar ook dat heeft geen zin gehad. De schakelaar op het stuur nagekeken, ziet er allemaal prima uit. De massa is ook netjes aangesloten. Geen losse draden van en naar de accu. Stekkertjes zijn nagekeken en schoongemaakt, ook niets!
De motor als laatste test nog aan de auto gehangen maar ook helemaal niets.

Nu verwacht ik dat het iets simpels is en ik misschien iets over het hoofd zie?

Wie weet raad? |(
 
Doorgemeten? Ook de bedrading van en naar de schakelaar uiteraard...

Als de accu goed is dan kan het alleen een onderbreking ergens in de stroomkring zijn. Door stapsgewijs alles door te meten kun je die wel vinden.



Ik heb het hele circuit nog niet doorgemeten. De schakelaar wel maar lijk daar geen spanning te hebben. Vanmiddag de draden van het contact 1 op 1 met elkaar verbinden, kan ik deze los halen zonder de draden van de accu te halen?

SuzukiSavage.com - Electric Mysteries Investigated
 
Laatst bewerkt:
Afgelopen zaterdag ochtend ben ik een stuk gaan rijden op de motor.
Het betreft een suzuki ls650 bobber. Deze is redelijk kaal geplukt qua elektra, alleen het hoognodige.
De motor heeft altijd perfect gelopen, dusver nooit problemen mee gehad.

Na het stuk rijden zaterdag heb ik de motor voor een minuut stil gezet om boodschappen te doen. Dit doe ik door de lichtschakelaar uit te zetten. Hier zit tevens mijn contact.

1- Je koopt een motor waarvan de elektra veranderd is en je vraagt mensen via een forum om advies over deze veranderde spaghetti?
2- Wat heb je gemeten? Ik zou beginnen bij de accu en vanaf dat punt de bedrading nalopen tot het punt waar de spanning ineens nul is. Mijn gok is dat het de connector is die de stuurschakelaar met de rest van de kabelboom verbindt maar dat is niet meer dan een gok.
 
1- Je koopt een motor waarvan de elektra veranderd is en je vraagt mensen via een forum om advies over deze veranderde spaghetti?
2- Wat heb je gemeten? Ik zou beginnen bij de accu en vanaf dat punt de bedrading nalopen tot het punt waar de spanning ineens nul is. Mijn gok is dat het de connector is die de stuurschakelaar met de rest van de kabelboom verbindt maar dat is niet meer dan een gok.

Ik koop geen motor waarvan de elektra veranderd is en waarvan ik spaghetti heb gemaakt, bedankt voor de aanname.
Wellicht zijn er mensen met een soort gelijke ervaring en konden mij zeggen wat het euvel kon zijn.

Gisteren de motor door gemeten vanaf de stuurschakelaar. Deze gaf geen spanning.
De connector bij het stuur los gekoppeld en deze doorgemeten en gaf wel spanning. Ook direct sluiting waardoor de startmotor aan slingerde.

Dus het is opgelost :) Bedankt allen voor het meedenken! :}
 
Terug
Bovenaan Onderaan