Help! Zundapp ks50 1984

Ducati851

MF'er
21 sep 2005
44
0
Delft
Goedemorgen,

Ik weet het geen motor, maar goed.
Misschien dat iemand mij kan helpen met het volgende:

Zundapp KS 50 overgenomen, start direct met kickstart en rijd perfect, loopt mooi stationair (bougie mooi bruin)
Echter na 10 min rijden,bij stoppen loopt hij 2 sec stationair en slaat af waarna hij niet meer te kick starten is. na een redelijk stuk aanlopen slaat hij weer aan. Rijd dan ook gewoon nog perfect. zo lang je hem bij stilstand al spelend met het gas aan de praat houd is er niks aan de hand.

Wat heb ik gecheckt:

-bougie.
-cilinder + zuiger.
-uitlaat schoon gebrand.
-carburateur schoongemaakt.
-gasnaald verschillende standen.

Ik weet het niet meer, zo lang je blijft rijden loopt hij perfect.
Nou zie ik op de carburateur geen merk naam staan, terwijl hij eruit ziet als een bing.
Misschien een imitatie? maar kan dat verschil maken met stationair lopen en slecht starten als hij warm is? :/

Dank alvast!
 
Stel m maar eens fiijn lopend af met warme motor, check ook ff je vlotterniveau.
Als je een luchtsproeier hebt niet te ver uitdraaien om naijlen te voorkomen, dwz dan valt ie niet goed terug in zn stat. toerental.

En idd bij een ori bing staat t erop, imitatie kan wel maar gebruik dan wel ori bing naalden en sproeiers. Te verkrijgen bij Faak Tillmans.de.
 
Laatst bewerkt:
Wanneer je een nieuwe bougie monteert direct na het uitvallen en start dan wel meteen dan kan het zijn dat je warme bougie onder compressie niet meer vonkt. Dat ligt niet aan je bougie want je zult zien dat je nieuwe bougie het zelfde zal gaan doen als de oude, warme bougie. Buiten de cilinder zal hij dan ook gewoon vonken maar in de cilinder doet hij het niet. Onder je vliegwiel zit naast de boubine, contactpunten en de lichtspoel ook een condensator. Die kan bij de symptomen die jij noemt ook stuk zijn.

Waarom ik dit weet is dat ik om deze reden ook als zestienjarige de nodige meters naast m'n brommer heb lopen rennen, had niet gehoeven, als ik er meer verstand van had gehad. De buurman die heeft eerst hard gelachen en daarna die info pas gegeven.
 
Wanneer je een nieuwe bougie monteert direct na het uitvallen en start dan wel meteen dan kan het zijn dat je warme bougie onder compressie niet meer vonkt. Dat ligt niet aan je bougie want je zult zien dat je nieuwe bougie het zelfde zal gaan doen als de oude, warme bougie. Buiten de cilinder zal hij dan ook gewoon vonken maar in de cilinder doet hij het niet. Onder je vliegwiel zit naast de boubine, contactpunten en de lichtspoel ook een condensator. Die kan bij de symptomen die jij noemt ook stuk zijn.

Waarom ik dit weet is dat ik om deze reden ook als zestienjarige de nodige meters naast m'n brommer heb lopen rennen, had niet gehoeven, als ik er meer verstand van had gehad. De buurman die heeft eerst hard gelachen en daarna die info pas gegeven.

Een herkenbaar probleem, het is zeker een optie om dit te onderzoeken. Maar ook het vacuüm trekken van de tank heb ik aan de hand gehad.

Misschien ook nog even opzoek naar een ori carburateur.
 
:^ Probeer een orginele lange condensator te vinden. De immi's zijn niet altijd even goed. Deze dan voorzichtig in de grondplaat persen (tip: leg er een moertje op). Zorg dat de condensator niet te heet wordt bij solderen.
Originele bosch condensator, niet zo'n chinees imitatie ding, zelfde met de contactpunten.
Als je zelf niet handig bent met solderen kun je er ook een met een moertje kopen.

Kokusan ontsteking, heb er zelf ook een, maar vind het niet ideaal.
Afstellen vind ik een stuk lastiger, moet eigenlijk met een stroboscoop.
Ook is een kokusan vliegwiel iets lichter dan origineel
 
Laatst bewerkt:
Terug
Bovenaan Onderaan