Tweetakt cylinders zandstralen

sammie

MF veteraan
10 nov 2003
31.088
8.233
Assen
Dag mensen, ik heb een setje erg smerige en roestige jawa-cylinders die ik wil stralen voordat ik ze naar de opboor/hohn boer stuur.

Moet ik voor het stralen nog beschermende maatregelen nemen voor het pasvlak van de voetpakking en kop? vb. ducttape er op?
Wellicht nog meer?>

Alvast dank voor de tips!
 
zandstralen is nergens voor nodig en te agressief voor wat je wil, kunt veel beter laten "aqua blasten" (nat stralen ? water stralen in het nederlands ?)

hier wat voorbeelden (ene op het KR1 forum die dat doet : Welcome )
 
Ik heb zelf diverse cilinders en carterdelen geglaspareld , ook de pasvlakken en heb daar nooit problemen mee ondervonden.
Sterker nog, zo mooi kreeg ik het op geen andere manier.
Je moet je spullen daarna wel zeer goed schoonmaken.
Bijv. In de vaatwasser.
Ik heb evt. Wel een adres waar je dit zelf kunt doen ( is leuk )
 
Zandstralen met glasparel kan prima, druk laag zetten.
En pasvlakken afplakken met 1 of 2 lagen schilderstape ( van die gele )
Blijft ECHT zitten, beetje de randjes vermijden omdat je anders onder de tape doorblaast.

Om alles precies goed af te plakken doe ik op de af te plakken vlakken tape, die laat ik oversteken tot over het pasvlak.
Daarna met een kleine hamer met ijzeren kop zachtjes ( echt zachtjes ) op de rand van het pasvlak tikken, dat doe je rondom het pasvlak en dan met een beetje voorzichtigheid scheurt de tape PRECIES op de rand van het pasvlak af waar je met je hamer hebt zitten tikken.

Als ik ooit rempompen ofzo straal doe ik ook altijd papieren poestdoeken onder de afplaktap, voor de zekerheid.

Groeten en succes ermee.
 
Dag mensen, ik heb een setje erg smerige en roestige jawa-cylinders die ik wil stralen voordat ik ze naar de opboor/hohn boer stuur.

Moet ik voor het stralen nog beschermende maatregelen nemen voor het pasvlak van de voetpakking en kop? vb. ducttape er op?
Wellicht nog meer?>

Alvast dank voor de tips!
Niet op de pasvlakken mikken.
 
Dag mensen, ik heb een setje erg smerige en roestige jawa-cylinders die ik wil stralen voordat ik ze naar de opboor/hohn boer stuur.

Moet ik voor het stralen nog beschermende maatregelen nemen voor het pasvlak van de voetpakking en kop? vb. ducttape er op?
Wellicht nog meer?>

Alvast dank voor de tips!

Zijn dit de cilinders van het blokje dat toen zo muurvast zat?

Kan het bewuste topic niet zo snel vinden. :(


EDIT: Dit topic. Zuigers/cylinders losweken.. :Y
 
Laatst bewerkt:
Zijn dit de cilinders van het blokje dat toen zo muurvast zat?

Kan het bewuste topic niet zo snel vinden. :(


EDIT: Dit topic. Zuigers/cylinders losweken.. :Y

Onder andere, ik heb 2 paar, ik ga morgen meten welke/of de diameter verschilt, en dan welke ik dus ga schoonmaken..
Meteen in een vaatwasser mikken is wellicht ook wel een idee..maar heb geen vaatwasser.. -O-
 
Natstralen is naar mijn idee de beste behandeling als je het daarna blank wilt laten. Het geeft wel het mooiste resultaat. Als je het wilt spuiten dan zou ik sodastralen of glasparelen
 
Ik prop altijd wat poetsdoeken in de cilinder en met twee houten dekseltjes dmv een draad stang sluit ik de boel af. De uitlaat en inlaat prop eveneens ook nog weer poetsdoeken en plak deze af met schilders tape.
 
Terug
Bovenaan Onderaan