BMW R1100R '99 olie vraagje (cardan en bak)

Wss staat er in je boekje 80W90 en GL5.
Het kan er iig in, en zal ook z'n werk doen.

Let wel op: tis spul voor advanced racing. Levert dus zomaar een pk of 20~30 extra op (afhankelijk van kleur van je motor) ;)
 
GL5 is niet automatisch beter als GL3. Bij een bak met bronzen lagers mag je zelfs geen GL5 gebruiken. De BMW R1100 heeft alleen kogellagers. Hier kan je dus prima deze olie in doen.
 
Zolang de fles geseald is is ie tientallen jaren houdbaar, geopend een jaar.

Een gesealde fles tientallen jaren bewaren in een winters vochtig schuurtje in de zomer met fikkende temperaturen. Zou het je niet aanraden.

In een donkere kast in huis waar de temp vrijwel constant is. Ja, dan kun je na 10 jaar dit nog wel gebruiken.

Geopend geldt hetzelfde. Binnenshuis kan dit wel langer zijn dan 1 jaar.
 
Laatst bewerkt:
Misschien is die olie al meer dan vijf jaar oud?
En hoe het bewaard is, dat is onzeker..

Nu met verzenden komt'ie in ieder geval bij de vervoerder -tegen- of onder het nulpunt. :+

Maar ik zou mij niet druk maken.

Als je de motor met 1-2 jaar weer verkoopt ben je trouwens goedkoper uit in de winkel.
Dan heb je ook geen hele olievoorraad.. (WB heeft een kast vol met spullen voor specifieke motoren :X )
 
Laatst bewerkt:
Ik kan 6 x 1 ltr overnemen van iemand voor € 38,-- incl. verzenden.
Dat komt op € 6,33 per liter.
Echter heb je maar ( 230ml ( cardan ) + 800ml ( versnellingsbak )) nodig per beurt.
Hoe lang zou die olie houdbaar zijn ?

Daar heb je nog heel lang wat aan, want als het niet meer in de cardan hoeft, kun je er op de volgende fiets de ketting mee smeren :)

Het spul wat ik over heb van de BMW gaat nu in de OSCO op de Tiger.
 
Terug
Bovenaan Onderaan