Nieuw: "Nieuws", nieuwsnieuwtjes en (voor Grandia) geruchten

Bananeman

MF veteraan
24 jan 2002
37.148
57
Veldhoven (Noord Brabant)
Beste MFers,

Sommige ideeën zijn zó logisch en voor de hand liggend, dat je je afvraagt waarom het er niet eerder van is gekomen :+

In het kader van "beter laat dan nooit" openen we vandaag een nieuw subforum: Nieuws 8-)

De bedoeling is dat daar de meest interessante motorgerelateerde nieuwtjes bijeen worden gebracht. Deze worden geplaatst door een kleine groep MFers (nieuwsposters), maar in de topics kan wel gewoon door iedereen worden gereageerd. Dit doen we omdat een goed nieuwsbericht schrijven net iets anders is dan het openen van een klaagtopic over je zoveelste boete :+

We zoeken overigens extra nieuwsposters, dus MFers die met regelmaat een topic willen starten en handig zijn met schrijven van korte stukjes. Ook het zoeken naar nieuws hoort daar natuurlijk bij :) Lijkt het je wat, stuur dan ff een mailtje naar crew@motor-forum.nl (met als onderwerp "Nieuws", bvd).

Wij denken dat het een goede aanvulling is op de bestaande subfora op MF.

Have fun,

De MF crew
 
Overigens: we hadden natuurlijk al nieuws op Motormeuk, maar die functionaliteit gaan we daar schrappen. Het zal dus niet dubbelop zijn, bij Motormeuk komt de focus volledig te liggen op media (video en foto).
 
Als er dan maar niet net als op motormeuk reklame wordt toegevoegd.
Ik kijk daar nooit meer vanwege de (met dikke vingers op een tablet) niet te verwijderen, en zeer ongewenste, reklames.
 
Als er dan maar niet net als op motormeuk reklame wordt toegevoegd.
Ik kijk daar nooit meer vanwege de (met dikke vingers op een tablet) niet te verwijderen, en zeer ongewenste, reklames.
Hmm, op Meuk wordt als het goed is nauwelijks reclame getoond en die moet eenvoudig te sluiten zijn. Kun je me eens een screenshots mailen als het weer voorkomt? Bvd.
 
Ik zou graag nieuwtjes willen zien over action olie en het proppen van banden of het nou wel of goed is. Enne wat is de beste beginnermotor.

:+
 
Onlangs een Triumph Thunderbird 900 aangeschaft .
Hele mooie motor. Zijn er ook mensen welke ervaringen hebben met een TB 900.
 
Nee, creatief citeren noemen we dat ;)

Oftewel parafraseren? :Y

Een idee is misschien om een topic te openen voor tips speciaal om MF te optimaliseren? Zo bedacht ik me net dat het wel fijn zou zijn als je de indeling zou kunnen veranderen van Mijn MF. Ik zou topics waarin ik heb gereageerd bijvoorbeeld meer omhoog willen en recensies omlaag. Is dat wat of doen jullie niks met tips? Of is er misschien al een tiptopic? :+
 
Laatst bewerkt:
Leuk!

Maar probeer dan ook echt actueel te zijn.

Dus al uitgebreid discussieren over de nieuwe GSXR1000, Fireblade en ducati supersport....

Als ik het nieuws hier eerder lees dan op Motorcyclenews.com ben ik blij.

Succes uitverkorenen!
:+
 
Oh tof, even over nadenken maar lijkt me wel leuk. Binnenkort misschien maar eens emailtje sturen. Goed bezig MF :Y
 
Na een paar topics gelezen te hebben, vind ik de term 'nieuws en geruchten' de lading beter dekken.

Misschien ook wat spannendere topictitels bedenken:
BMW wilde haar RNineT een avontuurlijker uiterlijk geven en wat er toen gebeurde...
Je gelooft nooit wat MV Agusta met haar driecilinders heeft gedaan...
Foto's van de nieuwste BMW die nooit gemaakt hadden mogen worden...
etc.
 
Na een paar topics gelezen te hebben, vind ik de term 'nieuws en geruchten' de lading beter dekken.

Misschien ook wat spannendere topictitels bedenken:
BMW wilde haar RNineT een avontuurlijker uiterlijk geven en wat er toen gebeurde...
Je gelooft nooit wat MV Agusta met haar driecilinders heeft gedaan...
Foto's van de nieuwste BMW die nooit gemaakt hadden mogen worden...
etc.
Oh, bedenk jij al die Facebook hits?

Maar on topic, nieuws klinkt goed. Het heeft wel het potentiële gevaar in zich dat het net zo'n reclameblaadje wordt als de meeste motorblaadjes.
Worden de spotters uit MF geworven of kan de Nimag ook een spotter aanbrengen?
 
Na een paar topics gelezen te hebben, vind ik de term 'nieuws en geruchten' de lading beter dekken.
Ter verduidelijking toegevoegd aan deze topictitel ;)

Misschien ook wat spannendere topictitels bedenken:
BMW wilde haar RNineT een avontuurlijker uiterlijk geven en wat er toen gebeurde...
Je gelooft nooit wat MV Agusta met haar driecilinders heeft gedaan...
Foto's van de nieuwste BMW die nooit gemaakt hadden mogen worden...
etc.
Jij hebt talent! Nieuwsposter worden?
 
Geen clickbait. Clickbait is kut en ik klik er dan juist NIET op.

Vlotter dan MCN zal vast niet lukken, maar veel succes! Nadeel van nieuws, is dat als je de tekst intikt in Google, je vaak meer dan 10 websites hebt die hetzelfde verkondigen, dus haal ik meestal alles op één plek, de rest heeft hetzelfde. Ik zoek wat unieks, dus een nieuwsbericht in eigen woorden neerplempen vind ik dan wel prettiger dan voorgekauwde marketingtaal. Voordeel hier bij MF is dat je er gegarandeerd reacties op krijgt, dat is bijv. bij Nieuwsmotor wel weer anders.
 
Dat is idd de reden waarom we het hier toevoegen. Waarom naar allerlei andere sites moeten gaan, als je het meest interessante nieuws ook hier kunt vinden én er over kunt ouwehoeren met andere MFers?

Want laten we wel wezen: de reacties, meningen en additionele informatie van andere motorrijders is vaak van toegevoegde waarde bovenop het bericht (dat op veel sites idd gewoon copy-paste werk is).

En anders kun je sowieso lekker lachen om het gezeur over nieuwe modellen door rijders van andere merken :+
 
Reacties, meningen etc is idd altijd interessant.
Daarom snap ik ook nie dat Nu.nl is gestopt met 'NuJij'. Het was altijd zo prachtig om die reacties te lezen. Wat voor idioten er nu weer wat te zeggen hadden. Soms kon je er van leren, soms kon je lachen en soms kon je je echt verbazen. Stoppen ze er mee.. sukkels.
Ik kom dus niet meer op Nu en heb de apps van mijn apparaten afgegooid. Ik reageerde nooit op NuJij, maar wat was dat altijd leuk!

Hoop dat er hier dus flink wat reacties op het nieuws komen, weten importeurs ook direct een beetje of iets hot of not is.
 
Terug
Bovenaan Onderaan