Keuze motor

11 okt 2016
3
0
Noordlaren
Ik heb inmiddels mijn eerste 8 lessen gehad en ik ben ik het nog veel leuker gaan vinden dan ik had verwacht.

Ik denk er aan om rond december een motor aan te schaffen en tot die tijd mij lekker te verdiepen in type motoren.
Ik wil niet maximaal tussen de €4000 en €5.500 uitgeven en ik ben nieuwsgierig op weke types ik mij moet richten. Ik ben 1.93m en daarom moet het wel een beetje een grote motor zijn. Ik vind bijvoorbeeld de Triumph tiger 1050 een prachtige motor(mits groot genoeg).

Hebben jullie tips maar weke type ik nog meer kan gaan kijken?
 
Ik heb inmiddels mijn eerste 8 lessen gehad en ik ben ik het nog veel leuker gaan vinden dan ik had verwacht.

Ik denk er aan om rond december een motor aan te schaffen en tot die tijd mij lekker te verdiepen in type motoren.
Ik wil niet maximaal tussen de €4000 en €5.500 uitgeven en ik ben nieuwsgierig op weke types ik mij moet richten. Ik ben 1.93m en daarom moet het wel een beetje een grote motor zijn. Ik vind bijvoorbeeld de Triumph tiger 1050 een prachtige motor(mits groot genoeg).
:Y *O*
Hebben jullie tips maar weke type ik nog meer kan gaan kijken?
:N
 
Laatst bewerkt:
Ligt eraan wat je wilt. Ik heb het gevoel dat je een soort adventure bike wilt. Met een Triumph ga je niet snel mis. Die verrassen je niet zo snel door zeer liniare vermogens opbouw. Wil niet zeggen dat je er geen hooligan mee kunt uithangen.
 
Ligt eraan wat je wil doen met je motor. als je wil woon werk rijden/af ten toe een trip naar buitenland en in het weekend in nederland. Kan ik je de Honda nc 700/750 x aan raden. Zit heerlijk, zuinig, voor 5500 koop je er 1 van jaartje of 2 oud. En ik persoonlijk vind ze er heel tof uitzien (op de originele demper na)

Onderhoud iedere 12000km, onderhoud kost nie bizar veel.
 
Wil je lekker en ontspannen rijden?

TDM900 nemen!

goed passend voor jou lengte, zeer lage onderhoudskosten en onverwoestbaar!
wij hebben er eentje in onderhoud die klant rijd 35.000 km per jaar in weer en wind, tellerstand nu ca 210.000 km. Krijgt gewoon zijn onderhoud, eens per 10.000 km olie en oliefilter, iedere 40.000 km kleppenstellen.. en banden/remblokken naar behoefte.
nooit storingen, rijdt altijd!


groet,

Pieter
 
Goeie keuze de Tiger. Ik ben 1.91 en hij past als een handschoen. Dus met jouw lengte zit dat ook wel goed.
De Triumph is betrouwbaar, rijdt schitterend, en de driecilinder is de leukste van alle motoren. Daar kan geen tweecilinder of viercilinder tegenop.
 
Ontzettend bedankt allen. Leuke reacties over de tiger. Tdm 900 ziet er ook interessant uit. KTM is niks voor mij.

De bedoeling is lekker weekenden weg op de motor. Lange afstanden etc
 
Laatst bewerkt:
Dan zijn zowel de Tiger als de TDM prima keuzes, de TDM heeft wat meer 2 cilinder karakter, dus gewoon op beiden proefrijden en dan bepalen wat het best bij je past.
Ik rijd al vanaf 1995 TDM, dus heb een lichte voorkeur....

groet,

Pieter
 
TDM is een erg fijne motor! Wellicht is een Suzuki V-strom iets om hieraan toe te voegen, zeker eentje die in de categorie van bovenstaande motoren valt. Ik vind dit persoonlijk een erg fijne motor, zeker voor de grotere/langere motorrijder.
 
Nogmaals bedankt voor het reageren. Inmiddels een testrit gehad en de keuze is gevallen op een Triumph tiger 1050. Aankomende vrijdag kan ik de motor ophalen😎

Iemand tips voor een verzekeraar?
 
Ja. Let naast de premie ook heel goed op de voorwarden. Sommige verzekeringen hebben bij een WA-plus of all-risks allemaal aanvullende voorwaarden zoals de zogenaamde "nachtclausule" die zegt dat de motor op of in de nabijheid van het woonadres tussen zonsondergang en zonsopgang binnen moet staan, en op andere plaatsen altijd vastzetten aan een " aard- of nagelvast voorwerp". Hiermee wordt bedoeld een paal, hek of ander voorwerp wat stevig aan moeder aarde zit vastgemaakt. Ga je bij de TT niet vinden in het weiland. Bovendien moet je dan altijd een fors kettingslot meeslepen. Daarnaast ook vaak alarmplicht. Inshared heeft bijvoorbeeld dit soort voorwaarden.
 
Terug
Bovenaan Onderaan