Remschijven ontroesten en invetten?

Ralfie

MF veteraan
10 jan 2002
13.804
513
Bij de zijspanners is iemand die last had van roestige remschijven, nu heeft ie ze ingevet tegen het roesten, is dat wel handig?

en dan maar eens aan de remschijven beginnen..... die moeten namelijk uiteindelijk weer op de nieuwe wielen komen.

[afbeelding]

[afbeelding]

[afbeelding]

bouten zijn vreselijk hard en de engineer die verzonnen heeft dat een m8 bout voor een remschijf losgedraaid moet worden met een imbusje 5 die mag dat fijn zelf een keer komen proberen........ want het enige wat je daar na een paar jaar nog mee kunt is de koppen afboren.

dan de andere kant nog.....

[afbeelding]

en een beetje schoonmaken........

[afbeelding]

Heb ze al een beetje opgeschuurd en daarna in het vet gezet zodat ze niet verder gaan roesten......
 
Bij de zijspanners is iemand die last had van roestige remschijven, nu heeft ie ze ingevet tegen het roesten, is dat wel handig?
Voor het geval dat:

Vet en smeer en olie (of welke andere troep dan ook), hoort niet op een remschijf of remblokken.

Alleen, en enkel alleen dan, wanneer het een showmodel betreft, dat 10 jaar weggezet wordt, kan ik me voorstellen dat onderdelen geconserveerd moeten worden.

Als je gaat rijden met een motor, is de meeste roest er binnen 1 meter remmen af. Nutteloos eigenlijk om daar iets anders tegen te doen.
 
Als ik mijn motor wegzet en het is wat vochtig dan zijn de schijven binnen no time voorzien van roest. geld ook voor je auto.

Is het erg even een scotch bright erover heen en dan voorzichtig weer gaan rijden. je remt ze vanzelf weer mooi schoon.

Grt Dré
 
Inderdaad dat is een goed idee gelijk Brembo rood doen

5memp4.jpg


*O* _O- :+
 
Terug
Bovenaan Onderaan