Ten einde raad... Verwijderen stuur gewichten

lv0ll9

Die hard MF'er
5 aug 2014
570
63
Groningen en omstreek
Hoi allemaal,

Zoals we allemaal weten begint het weer vrisjes te worden s'ochtens, dus was het tijd om handvat verwarming te kopen voor mijn CBR125R(2006)...

Nu heb ik het volgende probleem... De schroef die de stuurgewichten aan het uiteinde van elk handvat bevestigen, zitten, muur, maar dan ook echt MUUR vast... Het feit dat als ik de schroef draai, dit gewicht dan mee draait helpt niet bepaald... Ik heb alle middelen al geprobeerd...
- Tangen om het stuur gewicht plaatsen, maar de tang slipt eerder dan de schroef zou draaien
- Schroef en stuurgewicht heet stoken
- Laten schrikken door met een schroevendraaier en hamer er op te meppen
en alle andere creatieve manieren om deze schroef los te krijgen...
Maar alles te vergeefs, ik heb nog geen 1/100ste slag kunnen maken, en dus ten einde raad...
Hoe krijg ik dit ooit los?! Over de verf op het gewicht maak ik me alang niet meer druk... Deze schuur en spuit ik later wel...

Foto: De schroef en "dop" draaien samen vrij, als ik de schroef of dop vast/tegen houd draait het hele zootje niet meer.
WTAvFCu.jpg
 
Zaag af en 2 nieuwe kopen,

Dit zijn eigenlijk de einddoppen van het stuurgewicht zelf, die zitten in de clip-on.
deze verwijder je door het handvat eraf te halen daaronder zit een gaatje waardoor een piepeltje naar buiten steekt, dat druk je in en dan kan je het stuurgewicht eruit trekken.
 
Laatst bewerkt:
Een klein ondiep stukje in de kop van een schroef boren (klein boortje) en dan hard een torx 20 of 25 bitje er in slaan, misschien kun je m dan met boormachine loskrijgen , anders slagschroevendraaier proberen.
 
Kruipolie geen wd40 maar imal

En koop dan gelijk als je toch bij de gamma bent een slagschroevendraaier voor wen tientje, komt in een allu doosje met daarin 4 bitjes.

Goedkoper dan nieuwe stuurgewichten en je kan je nieuwe gereedschap vaker gebruiken dan je denkt.
 
Ik zou de kop wegboren.
Als de gewichtjes door de bout worden klem getrokken, dan kan je de rest vh boutje terug tikken en komt het los.
Als er schroefdraad in je stuur zelf zit, dan komen de gewichtjes al direct los.
 
Kruipolie geen wd40 maar imal

En koop dan gelijk als je toch bij de gamma bent een slagschroevendraaier voor wen tientje, komt in een allu doosje met daarin 4 bitjes.

Goedkoper dan nieuwe stuurgewichten en je kan je nieuwe gereedschap vaker gebruiken dan je denkt.
Heb ze al een tijdje in kruip olie staan, maar ze zijn afgesloten(de schroef sluit de hele opening af), zal zeker eens naar een slagschroevendraaier kijken.
 
Een klein ondiep stukje in de kop van een schroef boren (klein boortje) en dan hard een torx 20 of 25 bitje er in slaan, misschien kun je m dan met boormachine loskrijgen , anders slagschroevendraaier proberen.
Hele probleem is niet dat ik geen vat krijg op de schroef. maar dat de gewichten mee draaien. Hierdoor kan ik nog zoveel kracht op de schroef zetten, maar het draad waar hij in vast zit, draait gewoon mee. Het hele probleem is het gewicht te stoppen, zodat deze niet mee draait. Maar krijg het niet voor elkaar.

@ alle andere, denk niet dat een slag schroevendraaier veel zal doen, sinds het probleem is vat te krijgen op het gewichtje en niet de schroef.. Weet inmidels ook al hoe het zit. de twee foto's:
Een slimmerik snapt hem wel :P (het hele mechanisme in het handvat draait dus gewoon mee, en is te stoppen van draaien door het gewichtje te stoppen (wat het hele probleem is) :X
Schroefdraad IN het handvat
weight-b-handle_big53104KPP900-01_87ac.jpg

Stuur eind:
weight-astrg-hnd_big53105KPP860-01_c360.jpg
 
Hele probleem is niet dat ik geen vat krijg op de schroef. maar dat de gewichten mee draaien. Hierdoor kan ik nog zoveel kracht op de schroef zetten, maar het draad waar hij in vast zit, draait gewoon mee. Het hele probleem is het gewicht te stoppen, zodat deze niet mee draait. Maar krijg het niet voor elkaar.

@ alle andere, denk niet dat een slag schroevendraaier veel zal doen, sinds het probleem is vat te krijgen op het gewichtje en niet de schroef.. Weet inmidels ook al hoe het zit. de twee foto's:
Een slimmerik snapt hem wel :P (het hele mechanisme in het handvat draait dus gewoon mee, en is te stoppen van draaien door het gewichtje te stoppen (wat het hele probleem is) :X
Schroefdraad IN het handvat
[afbeelding]
Stuur eind:
[afbeelding]
Maar zelfs dat kun je nog wel eens met een slagmoersleutel oplossen, door het momentum van de klap (massa traagheid blabla :) )
 
Dan zit de schroefdraad dus niet aan je stuur vast.
In dat geval blijft mijn advies: wegboren vd boutkop
En daarbij dan het gewicht met een griptang tegen te houden.
En dan de rest vd bout terug tikken...
 
Tjonge jonge, boren, rammen met een hamer... Rustig aan jongens! Dat gewichtje kun je toch prima beet pakken, met zoiets:
Oil-Filter-Wrench-Belt-strap-wrench-pipe.jpg


Of verzin iets anders creatiefs. In de bankschroef of zo. Desnoods vijl je er twee vlakken kanten aan zodat je er een steeksleutel op kunt zetten.
 
Laatst bewerkt:
Tjonge jonge, boren, rammen met een hamer... Rustig aan jongens! Dat gewichtje kun je toch prima beet pakken, met zoiets:
[afbeelding]

Of verzin iets anders creatiefs. In de bankschroef of zo. Desnoods vijl je er twee vlakken kanten aan zodat je er een steeksleutel op kunt zetten.


Waarschijnlijk is de boel nu al zo verneukt binnenin dat je ze er met een tang zo uit de clip-on kunt rukken.
Ze dragen n.l. alleen op het piepeltje waar ik al over sprak, en dat draait nu mee.(zo begrijp ik)
 
Heb ondertussen geweldig nieuws :} Het schijnt dat de binnenste buis(waar deze gewichten ook aan zitten) er uit geschoven kan worden... Er schijnt onder de handvaten twee kleine gaatjes te zitten waar een metalen pinnetje(ring) door drukt zodat de binnenste buis nooit uit zichzelf er uit kan komen, nu kan je deze met wat gepriegel naar beneden drukken en het hele binnenste geheel er uit schuiven. Dit is me nu gelukt, nu kan ik het geheel in de bankschroef zetten en draait er ook niks meer mee, en is het een kwestie van slagschroevendraaier halen en de schroef los maken! :}

De schroef schijnt ook met rode loctite vast te zitten... |(

Hoop gedoe voor zo iets 'simpels'... Maar schijnt bij veel honda motoren zo te werken... De meeste kunnen gewoon de schroef er uit draaien, maar bij sommige anderen zit deze ook zo extreem vast dat dit maar moet. :z Zou de schroef ook niet los kunnen maken, maar mocht het dan nog eens moeten dan zit ik weer met dit gekl**t. Dus de schroef bij hermontage uitbundig invetten. :]



f1un8N7.jpg
 
Laatst bewerkt:
Heb ondertussen geweldig nieuws :} Het schijnt dat de binnenste buis(waar deze gewichten ook aan zitten) er uit geschoven kan worden... Er schijnt onder de handvaten twee kleine gaatjes te zitten waar een metalen pinnetje(ring) door drukt zodat de binnenste buis nooit uit zichzelf er uit kan komen, nu kan je deze met wat gepriegel naar beneden drukken en het hele binnenste geheel er uit schuiven. Dit is me nu gelukt, nu kan ik het geheel in de bankschroef zetten en draait er ook niks meer mee, en is het een kwestie van slagschroevendraaier halen en de schroef los maken! :}

De schroef schijnt ook met rode loctite vast te zitten... |(

Hoop gedoe voor zo iets 'simpels'... Maar schijnt bij veel honda motoren zo te werken... De meeste kunnen gewoon de schroef er uit draaien, maar bij sommige anderen zit deze ook zo extreem vast dat dit maar moet. :z Zou de schroef ook niet los kunnen maken, maar mocht het dan nog eens moeten dan zit ik weer met dit gekl**t. Dus de schroef bij hermontage uitbundig invetten. :]



[afbeelding]

Kijk eens naar de 4e post in dit topic welke door Midlifecrisis geplaatst is! ;)
 
Terug
Bovenaan Onderaan