Buggy project met kawasaki motor

2345678976543

Rookie
15 okt 2016
10
0
Minnertsga
Na vele projecten te hebben gevolgd, heb ik altijd in het hoofd gehad om zelf ook ooit eens een buggy te maken. Ik beschikte over alle benodigde middelen, lasapparatuur, draaibank, freesbank, spuitcabine en een werkplaats, maar ik wist niet precies wat ik wilde maken en hoe ik moest beginnen. Uiteindelijk ontstond er een idee en dit ben ik steeds verder uit gaan werken. Ik wilde een soort van eenpersoons racer met strakke veren en voorzien van differentieel. Verder had ik nog een oud Kawasaki blok met kabelboom liggen, welke ik hier wel voor gebruiken kon. Eerst ben ik begonnen met schetsen en dat idee verder uitgewerkt met Solidworks. De Buggy is nog niet af, maar ik ben er al redelijk ver mee. Wat het uiteindelijke doel met de buggy is; geen idee, eerst moet het ding maar eens gaan rijden.
full
 
ik wou net zeggen, Degene die over het motorblok klagen/reageren, Kunnen wellicht dan beter linkjes sturen van goede opties.

Ik kan me echter wel voorstellen dat T.S. wel een WERKENDE blok wilt hebben vooral als hij hem moet kopen. En een blok in een krat is altijd lastig te controleren of hij ook nog daadwerkelijk loopt.
Dus ik kan me ergens wel wat inzien dat TS weinig zin heeft in een 'vreemd' blok te kopen met een enigzins risico deze alsnog een beurt te moeten geven.

Maar een mooi dik blok met enorm veel vermogen zou idd wel enorm gaaf zijn bij dit soort projecten.
Wellicht staan er schademotoren het en der op het web, Motoren die op papier totall loss zijn. Maar waarvan het blok nog in goede/lopende staat is. Dat zou voor zo'n project ideaal zijn.
 
:}

Laat je de ketting ook door een oliebadje lopen in een afgesloten kast? ( á la Münch)

[afbeelding]

Gaat hij lekker lang mee , scheelt ook smeren en later weer nieuwe tandwielen op maat maken :)

Kettingsetje gaat bij goed gebruik toch zo'n 20.000km mee.. Voor de km's die hij met deze buggy gaat maken, lijkt het me zonde van de tijd, gewicht etc zon oliebad te maken :W
 
Thom,

Nogmaals mijn vraag, waarom neem je zo'n verschrikkelijk lomp autodifferentieel (met kroonwiel) i.p.v. een rechtstreeks kettinggedreven differentieel? Als ik dat hier zo zie ben je handig genoeg om laatstgenoemde zelf te bouwen.

Ik weet mogelijk ook een geschikter motorblok voor je (sterker nog, een complete motor). Ik stuur je wel even ene PBtje.
 
Terug
Bovenaan Onderaan