Kwastert aan de TRX 850!

als je nu een tijdschakelaartje gebruikt om de pomp in te schakelen als je het contact aanzet. en na het starten van de motor via een relais dat geschakeld wordt door de oliedrukschakelaar de pomp de druk laat onderhouden. motor uit stopt de pomp ondanks dat er spanning op staat. wat niet te voorkomen is dat als er een leiding kapot is de pomp ook stopt. dan zou je een drukschakelaar in het benzine circuit moeten zetten. ik geloof dat de alle eerste serie van de diversion 600 er een had.

De TRX ontbeert helaaseen oliedruklampje :X .
 
De TRX ontbeert helaaseen oliedruklampje :X .
Die kun je er wel zelf op maken. Een Duitser dacht ik, heeft dat ooit als setje verkocht. Een banjo verloop en een druksensor met schroefdraad die in die verloop gaat. Montage op de olieleiding naar de kop. Mocht je meer willen weten, dan kan ik wel wat foto's maken.
 
als je nu een tijdschakelaartje gebruikt om de pomp in te schakelen als je het contact aanzet. en na het starten van de motor via een relais dat geschakeld wordt door de oliedrukschakelaar de pomp de druk laat onderhouden. motor uit stopt de pomp ondanks dat er spanning op staat. wat niet te voorkomen is dat als er een leiding kapot is de pomp ook stopt. dan zou je een drukschakelaar in het benzine circuit moeten zetten. ik geloof dat de alle eerste serie van de diversion 600 er een had.

Ik heb laatst een regel systeempje gemaakt voor luchtdruk.
Met de juiste componenten is er best wat leuks te maken. En je kunt er een gewone schakelaar langs zetten als bypass zodat je ook kunt blijven rijden als een sensor even in de war is. O-)

Oftewel heel slim is vaak niet het slimste. :N
Ik denk kwestie van wachten tot kwastert weer iets simpels bedenkt wat meer slim is. *D
 
Die kun je er wel zelf op maken. Een Duitser dacht ik, heeft dat ooit als setje verkocht. Een banjo verloop en een druksensor met schroefdraad die in die verloop gaat. Montage op de olieleiding naar de kop. Mocht je meer willen weten, dan kan ik wel wat foto's maken.

Dat is wellicht wel een nuttige accessoire. Zeker gezien de reputatie van de TRX. Nu is het natuurlijk wel zo dat wanneer de olie druk wegvalt en er een lampje gaat branden, je eigenlijk al te laat bent......
Een lampje heb ik wel over in m'n Koso tellertje, dus dat is het probleem niet.
Als je die foto'd wilt mailen, :} Het adres staat in mn profiel. Ik heb je een PB gestuurd
 
Laatst bewerkt:
Die kun je er wel zelf op maken. Een Duitser dacht ik, heeft dat ooit als setje verkocht. Een banjo verloop en een druksensor met schroefdraad die in die verloop gaat. Montage op de olieleiding naar de kop. Mocht je meer willen weten, dan kan ik wel wat foto's maken.

In principe zou het met een ingebouwde remlichtschakelaar in een banjobout al kunnen.
 
In principe zou het met een ingebouwde remlichtschakelaar in een banjobout al kunnen.
Hm ja, maar ik weet niet met wat voor druk die schakelen. Oliedruk is warm gedraaid, bij laag toerental gerust maar 2 bar. Heb wel eens zo'n schakelaar gebruikt, voor de rem, en vond 'm vrij laat aan gaan.
Ik zal je wat info sturen.
 
Ik denk kwestie van wachten tot kwastert weer iets simpels bedenkt wat meer slim is. *D

Ik sluit dat timertje aan op de startknop. Alsie dan niet direct aanslaat, even 10 seconden wachten totdat er benzine in de vlottetbak gepompt is. En dan opnieuw staten. De startknop is een drukknop....
 
Laatst bewerkt:
Het hoeft volgens mij niet perse een drukknop te zijn om de timer te starten.
Een opgaande flank ontstaat ook bij het aanzetten van het contact.
Blijft de vraag hoe detecteer je betrouwbaar het afslaan van de motor zonder inductierelais
 
Het hoeft volgens mij niet perse een drukknop te zijn om de timer te starten.
Een opgaande flank ontstaat ook bij het aanzetten van het contact.
Blijft de vraag hoe detecteer je betrouwbaar het afslaan van de motor zonder inductierelais

Op het signaal van een oliedruklampje, zoals een paar posts terug door Tarwetijger omschreven.
 
Het tijdrelais zat vandaag in de brievenbus. Het heeft een maak contact van maximaal 3A. Is dat voldoende voor een benzinepomp? Op de pomp staat namelijk niks. Het is gewoon zo'n 13 in dozijn carburateurpomp uit de jaren '90

full
 
En deze. Voor de werking is er geen puls nodig. Als ik de startcontacten met elkaar verbind schakelt het relais in. En het schakelt op de tijd weer uit, of ik de verbinding tussen de contacten nou verbroken heb of niet. Dus volgens mij kan ik 'm gewoon op contact schakelen
full
 
En deze. Voor de werking is er geen puls nodig. Als ik de startcontacten met elkaar verbind schakelt het relais in. En het schakelt op de tijd weer uit, of ik de verbinding tussen de contacten nou verbroken heb of niet. Dus volgens mij kan ik 'm gewoon op contact schakelen

Het kastje zelf zal ook spanning over de open staande schakelaar zetten. En je motor accu zet ook een spanning over je open staande contact.

Dus als je dat zomaar aan elkaar knoopt kan er wel eens stroom gaan lopen waar je het niet wilt.
 
Wacht maar, over een jaar of vijftien. Het zal bij jou nog vlotter gaan met dat gesnuffel aan die blikken de hele dag! Dan kom ik jou ingewikkelde concepten voorleggen!
HAHA, mijn wraak zal zoet zijn! :9
 
Terug
Bovenaan Onderaan