Triumph Speed Triple topic deel 51

Status
Niet open voor verdere reacties.
Nou, dat is wel zo, maar ze hebben bijna nooit meetapparatuur bij zich. Dus als je bijvoorbeeld in Deutschland staande gehouden wordt zonder E-keur, dan wordt de kans dat je een probleem hebt ineens een stuk groter ;)


Dat komt omdat je speciaal opgeleid moet zijn voor het bedienen van de meetapparatuur, en daar zijn niet zoveel van ;) heel af en toe zijn er grote verkeerscontroles waarbij geluidsmetingen gedaan worden.. Hier in het noorden is het echt zelden
 
Laatst bewerkt:
vraagje:
Speedy wil niet meer starten. De accu is 1 jaar oud, hangt aan de CTEK druppellader, zover geen probleem denk ik. De startmotor slaat om maar redt het steeds net niet. Soms een knal maar verder niks.

Ik wil het nog eens proberen met een jumpstarter erbij maar kan dat kwaad?
Misschien trekt ie 'm dan net over de streep.
 
vraagje:
Speedy wil niet meer starten. De accu is 1 jaar oud, hangt aan de CTEK druppellader, zover geen probleem denk ik. De startmotor slaat om maar redt het steeds net niet. Soms een knal maar verder niks.

Ik wil het nog eens proberen met een jumpstarter erbij maar kan dat kwaad?
Misschien trekt ie 'm dan net over de streep.


Heb hem ook wel eens gestart met een auto ernaast met daarin een redtop optima accu ... starte als een malle... startmotor ging vlug zat rond
 
Ik woon in Scheemda, en kom regelmatig in de hoek van Veendam en Assen.
Toeristisch naar Rogat en terug😜


Zijn mooie weggetjes om die MT even uit te laten ;) mag ook graag even bij gebben komen, mooie zaak! bevalt hij goed? Op het verbruik na? :+
 
vraagje:
Speedy wil niet meer starten. De accu is 1 jaar oud, hangt aan de CTEK druppellader, zover geen probleem denk ik. De startmotor slaat om maar redt het steeds net niet. Soms een knal maar verder niks.

Ik wil het nog eens proberen met een jumpstarter erbij maar kan dat kwaad?
Misschien trekt ie 'm dan net over de streep.
Kan geen kwaad.
Mocht dat ook niet helpen, haal dan ff de accu uit de motor en probeer het met de accu van de auto (dus zonder startkabels).
Als het met startkabels eerst niet wil, maar met een andere accu wel dan weet je dat je accu kapot is. Dan maakt ie namelijk intern kortsluiting wanneer die veel vermogen moet leveren.

Dat is direct ook waarom ik die tests van (Optimate) druppelladers niet vertrouw. Die testen nml. niet of het ding veel vermogen kan leveren.
 
Laatst bewerkt:
Kan geen kwaad.
Mocht dat ook niet helpen, haal dan ff de accu uit de motor en probeer het met de accu van de auto (dus zonder startkabels).
Als het met startkabels eerst niet wil, maar met een andere accu wel dan weet je dat je accu kapot is. Dan maakt ie namelijk intern kortsluiting wanneer die veel vermogen moet leveren.

Dat is direct ook waarom ik die tests van (Optimate) druppelladers niet vertrouw. Die testen nml. niet of het ding veel vermogen kan leveren.

Thnx, met de startkabels aan de auto en de jumpstarter lukt het niet. Da's mooi k*t. Hij kwam wel iets verder had ik het idee, maar dat kan ook wishful thinking geweest zijn. Het kan toch geen relais zijn lijkt me, anders was ie nog niet zover gekomen. Dan kon ik helemaal niet starten. Wat voor druppelladers gebruiken jullie dan?
 
Zo, vandaag weer lekker gereden. 180km, even langs Molenaar gereden en toen over de lekdijk weer terug. Was niet al te druk op de dijk, dus was lekker sturen daar. :]
 
Ik vind het een geweldige machine. Laatst een quickshifter gemonteerd. Errug gevaarlijk voor het rijbewijs....
verbruik valt nog een beetje mee....1:13,5

Dat valt best mee ja... Ik rijdt met de Speed gemiddeld ook 1 op 13.. Rustig/sportief gebruik.. Moet hem nog een keer laten afstellen, zal wellicht wat helpen
 
Thnx, met de startkabels aan de auto en de jumpstarter lukt het niet. Da's mooi k*t. Hij kwam wel iets verder had ik het idee, maar dat kan ook wishful thinking geweest zijn. Het kan toch geen relais zijn lijkt me, anders was ie nog niet zover gekomen. Dan kon ik helemaal niet starten. Wat voor druppelladers gebruiken jullie dan?


Je moet nog wel eens even pielen voordat je met startkabels goed contact hebt.
Als de accu leeg is een gewone lader gebruiken of je moet een druppellader hebben die ook echt kan laden.
 
Je moet nog wel eens even pielen voordat je met startkabels goed contact hebt.
Als de accu leeg is een gewone lader gebruiken of je moet een druppellader hebben die ook echt kan laden.

Bedankt, ga nog even de accu eruit halen en ouderwets opladen. Wel vreemd dat de druppellader al groen licht geeft wanneer dat (hopelijk) nog niet zo is.
Heb zo'n vermoeden dat het misschien een maandag morgen model is. Maar de accu vervangen is gelukkig niet de hoofdprijs :W
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan