Triumph Speed Triple topic deel 51

Status
Niet open voor verdere reacties.
:9
Mijn clipons verhaal is nog niet ten einde ;( . Gisteren komt hier een pakje toe en ik dacht " yes, morgen gaan we ze monteren " . Deze morgen haal ik een clipon uit de verpakking en ik dacht " toch maar even meten en jawel hoor , 52mm :-) " ik blij dus en alweer alles gedemonteerd .Ik monteer de linker clipon en monteer hem op de vork . Dan neem ik de rechter clipon uit de verpakking en neeeeee !!! het kan niet waar zijn , maar het is toch waar :( De rechter is een 48mm die in de doos zit . Dus , een telefoontje naar Engeland gedaan en de brave meneer aan de andere kant uitgelegd wat er gebeurd was . Hij vroeg of ik enkele foto's kon nemen en ze hem doormailen . Nadien zou hij me weer opbellen . 10 min . later weer telefoon en hij heeft de goeie al op de post gedaan . dus hopelijk staat maandag mijn speedje terug met 2 stuurhelften in de garage :) We blijven zo wel van de straat, dus de buren zijn ok gelukkig :+

afbeelding]

[afbeelding]

[afbeelding]

Vind de clip-ons super vet, sowieso een hele mooie fiets met die blauwe accenten :Y
 
Hier het gevolg van een proefrit op een speed triple
zENAUwH.jpg

Het is een slechte foto maar als het weer lekker weer wordt dan komen er wel mooiere.

De motor had echt (nog) meer vermogen dan ik had verwacht. Nu mag die nog even binnenstaan voordat het weer lekker weer wordt. Was best koud 2 uur rijden met dit weer.
 
Laatst bewerkt:
Hier het gevolg van een proefrit op een speed triple [afbeelding]
Het is een slechte foto maar als het weer lekker weer wordt dan komen er wel mooiere.

De motor had echt (nog) meer vermogen dan ik had verwacht. Nu mag die nog even binnenstaan voordat het weer lekker weer wordt. Was best koud 2 uur rijden met dit weer.
Gefeliciteerd, mooie brommert. Was ook mijn kleur.😜😜😜
 
Hier het gevolg van een proefrit op een speed triple [afbeelding]
Het is een slechte foto maar als het weer lekker weer wordt dan komen er wel mooiere.

De motor had echt (nog) meer vermogen dan ik had verwacht. Nu mag die nog even binnenstaan voordat het weer lekker weer wordt. Was best koud 2 uur rijden met dit weer.

Wow, gefeliciteerd! Prachtig zeg!
Hoeveel zijn die latere modellen? Ook 1050 toch? Je komt van een SF848 zie ik. Hoe vind je dat?

Ik vraag het eigenlijk omdat mijn speed2050 prima bevalt. Ik vind hem erg mooi en stuurt echt gewoon heerlijk, maar het blok valt me als ik heel eerlijk ben nog steeds flink tegen... :( Hij mag echt niet in de schaduw staan van mijn 848 qua kracht, bruutheid en beleving. Nou ja, alles eigenlijk wtb het blok. Komt niet eens in de buurt, echt. Het is helemaal niet dat ik negatief erover wil doen, maar het valt me echt tegen en overweeg af en toe serieus om naar een SF te kijken. Eigenlijk dat motorkarakter in mijn speed, dat is wat ik zou willen.

Dus ik vraag me een beetje af, hoe jij deze overstap beleeft :]
 
Wow, gefeliciteerd! Prachtig zeg!
Hoeveel zijn die latere modellen? Ook 1050 toch? Je komt van een SF848 zie ik. Hoe vind je dat?

Ik vraag het eigenlijk omdat mijn speed2050 prima bevalt. Ik vind hem erg mooi en stuurt echt gewoon heerlijk, maar het blok valt me als ik heel eerlijk ben nog steeds flink tegen... :( Hij mag echt niet in de schaduw staan van mijn 848 qua kracht, bruutheid en beleving. Nou ja, alles eigenlijk wtb het blok. Komt niet eens in de buurt, echt. Het is helemaal niet dat ik negatief erover wil doen, maar het valt me echt tegen en overweeg af en toe serieus om naar een SF te kijken. Eigenlijk dat motorkarakter in mijn speed, dat is wat ik zou willen.

Dus ik vraag me een beetje af, hoe jij deze overstap beleeft :]

Dat komt gewoon omdat het blok karakter van een 3 cilinder niet te vergelijken valt met een 2 cilinder. Dat is veel rauwer en trekt onderin harder, daarintegen is bovenin het toeren gebied de puf er zo uit.
 
Wow, gefeliciteerd! Prachtig zeg!
Hoeveel zijn die latere modellen? Ook 1050 toch? Je komt van een SF848 zie ik. Hoe vind je dat?

Ik vraag het eigenlijk omdat mijn speed2050 prima bevalt. Ik vind hem erg mooi en stuurt echt gewoon heerlijk, maar het blok valt me als ik heel eerlijk ben nog steeds flink tegen... :( Hij mag echt niet in de schaduw staan van mijn 848 qua kracht, bruutheid en beleving. Nou ja, alles eigenlijk wtb het blok. Komt niet eens in de buurt, echt. Het is helemaal niet dat ik negatief erover wil doen, maar het valt me echt tegen en overweeg af en toe serieus om naar een SF te kijken. Eigenlijk dat motorkarakter in mijn speed, dat is wat ik zou willen.

Dus ik vraag me een beetje af, hoe jij deze overstap beleeft :]

Ik heb een jaartje geen motor gereden dus heb geen 1 op 1 vergelijk, maar hiervoor had ik inderdaad de sf 848. Dat is veel bruter en rauwer inderdaad, vooral onderin, maar ik vind de kracht die de S3 heeft zeker niet onderdoen voor de SF848 hoe ik het me herinner. Ducati geeft voor me gevoel wat meer dat rauwere en zit (mijn inziens) toch wat meer passie in, maar ik vind Triumph ook een heel fijn merk (heb eerder ook een daytona 675R gehad) en ik vind die triples toch ook wel heel fijn. Geluid is ook best goed met deze uitlaten :) Kortom, ik vind het S3 blok helemaal niet onderdoen voor de SF848, ze zijn echter wel heel verschillend. Ik vind het ook gewoon leuk om weer eens wat anders te rijden, ik zie dit niet per sé als een upgrade van de SF 848 maar ook niet als minder. Gewoon wat anders :) En bruut is het toch wel, de SF of de S3
 
Laatst bewerkt:
Ik heb een jaartje geen motor gereden dus heb geen 1 op 1 vergelijk, maar hiervoor had ik inderdaad de sf 848. Dat is veel bruter en rauwer inderdaad, vooral onderin, maar ik vind de kracht die de S3 heeft zeker niet onderdoen voor de SF848 hoe ik het me herinner. Ducati geeft voor me gevoel wat meer dat rauwere en zit (mijn inziens) toch wat meer passie in, maar ik vind Triumph ook een heel fijn merk (heb eerder ook een daytona 675R gehad) en ik vind die triples toch ook wel heel fijn. Geluid is ook best goed met deze uitlaten :) Kortom, ik vind het S3 blok helemaal niet onderdoen voor de SF848, ze zijn echter wel heel verschillend. Ik vind het ook gewoon leuk om weer eens wat anders te rijden, ik zie dit niet per sé als een upgrade van de SF 848 maar ook niet als minder. Gewoon wat anders :) En bruut is het toch wel, de SF of de S3

Okee, duidelijk. Dank je.
Ik vind de triumph ook echt heel fijn hoor, dus het zal echt wel loslopen. Tis eigenlijk net die beleving van de kracht die ik zo gewend ben, maar goed ik heb ze beiden dus waarom de speed weg doen. Komt wel goed :)
 
Wow, gefeliciteerd! Prachtig zeg!
Hoeveel zijn die latere modellen? Ook 1050 toch? Je komt van een SF848 zie ik. Hoe vind je dat?

Ik vraag het eigenlijk omdat mijn speed2050 prima bevalt. Ik vind hem erg mooi en stuurt echt gewoon heerlijk, maar het blok valt me als ik heel eerlijk ben nog steeds flink tegen... :( Hij mag echt niet in de schaduw staan van mijn 848 qua kracht, bruutheid en beleving. Nou ja, alles eigenlijk wtb het blok. Komt niet eens in de buurt, echt. Het is helemaal niet dat ik negatief erover wil doen, maar het valt me echt tegen en overweeg af en toe serieus om naar een SF te kijken. Eigenlijk dat motorkarakter in mijn speed, dat is wat ik zou willen.

Dus ik vraag me een beetje af, hoe jij deze overstap beleeft :]
Zal idd het verschil zijn tussen een 2 en 3 cilinder.

Ik heb weleens een proefrit gemaakt op een SF 848 en vond die juist onwijs tam, juist vergeleken met m'n Speed. Daarentegen vond ik de wegligging van de Duc mijlenver beter dan de standaard wegligging van de Speed. Dat gevoel van de Duc qua wegligging heb ik nu pas weer terug op m'n Speed door de vering voor en achter te vervangen.

Moet er wel bijzeggen dat mijn Triumphs altijd met open uitlaat en een andere mapping zijn (geweest) , wat ook met name de gasrespons ten goede komt.
 
Laatst bewerkt:
Hier het gevolg van een proefrit op een speed triple [afbeelding]
Het is een slechte foto maar als het weer lekker weer wordt dan komen er wel mooiere.

De motor had echt (nog) meer vermogen dan ik had verwacht. Nu mag die nog even binnenstaan voordat het weer lekker weer wordt. Was best koud 2 uur rijden met dit weer.
Godsakkers! Altijd weer die proefritjes! :(

Veel plezier met je nieuwe gave bike! :]
 
Wanneer wordt het weer een keer warm. Ben het zat verkleumd aan te komen op m'n werk!! :(

Helemaal na een paar dagen Lanzarote is deze temperatuur niet te harden.
Ken me een beetje voorstellen hoe je je voelt na 5 weken Brazilië (gem. 35 graden) terugkomen een weekje geleden 's nachts en erachter komen dat het -6 graden is -O- -O-
 
Hier het gevolg van een proefrit op een speed triple [afbeelding]
Het is een slechte foto maar als het weer lekker weer wordt dan komen er wel mooiere.

De motor had echt (nog) meer vermogen dan ik had verwacht. Nu mag die nog even binnenstaan voordat het weer lekker weer wordt. Was best koud 2 uur rijden met dit weer.

Gefeliciteerd btw, mooie Speed! :)
 
Heb vorige week ff bij Gebben op een MT10 gezeten en hij zit iig fantastisch, heb afgesproken om dit voorjaar met mooi weer ff proef te rijden en dan moet het al heel raar lopen als deze fiets er dit najaar niet komt. :)
 
Ook maar even ingelezen hier. Zit er namelijk aan te denken mijn falco weg te doen en dan voor een speed triple te gaan. Waar moet je zoal op Letten. Oja mijn budget is niet al te groot. Maximaal 5000 euro. Mmmmmm misschien is daar niet eens een goede triple voor te krijgen.
 
Laatst bewerkt:
Ook maar even ingelezen hier. Zit er namelijk aan te denken mijn falco weg te doen en dan voor een street tripple te gaan. Waar moet je zoal op Letten. Oja mijn budget is niet al te groot. Maximaal 5000 euro. Mmmmmm misschien is daar niet eens een goede tripple voor te krijgen.


Als je een street wil kan je misschien beter in het street triple topic kijken...
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan