Triumph Speed Triple topic deel 51

Status
Niet open voor verdere reacties.
vandaag eindelijk de goede clipon ontvangen :) Dus er maar meteen opgegooid . Voelt me wel een beetje raar aan . Als het wat minder koud is eens testrijden en dan beslissen of ze blijven staan of niet . De bar ends zet ik niet op de clipons , vind het gewoon niet mooi . Ik zet er links wel een klein spiegeltje op . Hier alweer wat foto's .

i599ub.jpg


m92hxl.jpg


6byh.jpg


2gtvj8y.jpg
 
Vandaag besloot ik spontaan om die dashboard knopjes maar eens te vervangen die ik van Zahariac had.
Was echt een fluitje van een cent. Half uurtje incl in- en uitbouwen van het dashboardje. (okee ben erg ervaren met electronica reparatie maar das hobbymatig).
In ieder geval: alles werkt weer prima! Dus kan ook van todo lijstje af :)
 
Ik heb afgelopen week een tweedehands flyscreen gekocht. Nadat ik deze had ontvangen en bleek dat deze in orde was, heb ik het het achterpaneel besteld. Vandaag kwam hij binnen en vanmiddag heb ik hem gemonteerd. Aangezien ik, bij beter weer, regelmatig naar mijn werk rij op de motor, zit daar redelijk wat snelweg bij. Dan is zo'n scherm net wat comfortabeler voor de nekspieren.

btw. MGB, mocht je in de buurt zijn, wil ik best eens meerijden.
 
Ja natuurlijk logisch dat het contactslot er niet uit kan |(
Maar die draadjes zijn er dus ook niet los uit te pielen ofzo haha?
Totaal geen ervaring met zoiets, bouw alleen crossautos en dan slijpen we die dingen er zo uit.

Anders wordt het eerst de kabelboom verder doorzoeken in de hoop dat het op een andere plek zit in een stekkerverbinding ofzo.

Is gewoon te repareren Niels :W
Ik weet niet meer precies of ik het contactslot zelf heb open gemaakt of dat ik de draden in het niet bewegende deel heb gesoldeerd.

Hij zit met 2 breekboutjes vast. Die moet je even met een centerpoint los tikken.
Om de stekker te bereiken moet wel even het luchtfilterhuis weg voor het mooie.
Hij zit net onder/achter die frame buizen.

Moet je redden!
 
Ja natuurlijk logisch dat het contactslot er niet uit kan |(
Maar die draadjes zijn er dus ook niet los uit te pielen ofzo haha?
Totaal geen ervaring met zoiets, bouw alleen crossautos en dan slijpen we die dingen er zo uit.

Anders wordt het eerst de kabelboom verder doorzoeken in de hoop dat het op een andere plek zit in een stekkerverbinding ofzo.

Solly ik bedoel dat je een kanjer bent om dat slot uit elkaar te halen en te fiksen. Dat slot eraf halen dat is geen probleem. Je kunt er ook een stukje op de breekbout lassen en daar aan losdraaien. Als je crossautos kunt bouwen moet dit ook geen probleem zijn.

ook wel gaaf zo'n apparaat. Ik heb de budget versie ervan. Een crossmotor. Trouwens budget is wel optimistisch :')
 
Pff omdat de motor vandaag in de huiskamer staat dacht ik, ik haal dat kofferrekje er af dat de vorige eigenaar er op had gezet. Zou toch makkelijk moeten zijn, zelfs voor de man met 2 linkerhanden. :X

Eerst een plaatje onder de buddyseat eraf gehaald. Dat ging nog redelijk makkelijk. Toen met een dopsleutel geprobeerd de vier bouten los te maken die de kentekenplaat en het rekje vast hielden. Met geen mogelijkheid los te krijgen. (iemand tips?) Dus ik wil het plaatje onder de buddyseat weer vastmaken, zodat alles weer vastzit en het dan toch maar door iemand anders laten doen. Maar die schroefjes die willen niet meer vast draaien. Ik weet niet meer 100% zeker wat de onder of bovenkant van het plaatje is, maar beide kanten lukt het niet meer om vast te maken omdat de schroefjes niet meer "vastgrijpen" zeg maar. Toch gelukt O-)

Voel me nu wel een beetje de meest niet-technische persoon ooit. _O-
 
Laatst bewerkt:
Pff omdat de motor vandaag in de huiskamer staat dacht ik, ik haal dat kofferrekje er af dat de vorige eigenaar er op had gezet. Zou toch makkelijk moeten zijn, zelfs voor de man met 2 linkerhanden. :X

Eerst een plaatje onder de buddyseat eraf gehaald. Dat ging nog redelijk makkelijk. Toen met een dopsleutel geprobeerd de vier bouten los te maken die de kentekenplaat en het rekje vast hielden. Met geen mogelijkheid los te krijgen. (iemand tips?) Dus ik wil het plaatje onder de buddyseat weer vastmaken, zodat alles weer vastzit en het dan toch maar door iemand anders laten doen. Maar die schroefjes die willen niet meer vast draaien. Ik weet niet meer 100% zeker wat de onder of bovenkant van het plaatje is, maar beide kanten lukt het niet meer om vast te maken omdat de schroefjes niet meer "vastgrijpen" zeg maar. Toch gelukt O-)

Voel me nu wel een beetje de meest niet-technische persoon ooit. _O-

WD40?
 
Pff omdat de motor vandaag in de huiskamer staat dacht ik, ik haal dat kofferrekje er af dat de vorige eigenaar er op had gezet. Zou toch makkelijk moeten zijn, zelfs voor de man met 2 linkerhanden. :X

Eerst een plaatje onder de buddyseat eraf gehaald. Dat ging nog redelijk makkelijk. Toen met een dopsleutel geprobeerd de vier bouten los te maken die de kentekenplaat en het rekje vast hielden. Met geen mogelijkheid los te krijgen. (iemand tips?) Dus ik wil het plaatje onder de buddyseat weer vastmaken, zodat alles weer vastzit en het dan toch maar door iemand anders laten doen. Maar die schroefjes die willen niet meer vast draaien. Ik weet niet meer 100% zeker wat de onder of bovenkant van het plaatje is, maar beide kanten lukt het niet meer om vast te maken omdat de schroefjes niet meer "vastgrijpen" zeg maar. Toch gelukt O-)

Voel me nu wel een beetje de meest niet-technische persoon ooit. _O-


Soms lukt iets gewoon niet, volgende dag nog eens proberen.
En inderdaad kan kruipolie helpen.
Bouten van onderaf losdraaien moet je opletten welke kant je opdraait, zelf ook wel eens eentje niet 'los' kunnen krijgen...
 
~
vandaag eindelijk de goede clipon ontvangen :) Dus er maar meteen opgegooid . Voelt me wel een beetje raar aan . Als het wat minder koud is eens testrijden en dan beslissen of ze blijven staan of niet . De bar ends zet ik niet op de clipons , vind het gewoon niet mooi . Ik zet er links wel een klein spiegeltje op . Hier alweer wat foto's .



[afbeelding]

/quote]


Leuk!
 
Solly ik bedoel dat je een kanjer bent om dat slot uit elkaar te halen en te fiksen. Dat slot eraf halen dat is geen probleem. Je kunt er ook een stukje op de breekbout lassen en daar aan losdraaien. Als je crossautos kunt bouwen moet dit ook geen probleem zijn.

ook wel gaaf zo'n apparaat. Ik heb de budget versie ervan. Een crossmotor. Trouwens budget is wel optimistisch :')


Haha, halve crossauto, dubbel budget...
 
Zitten er aan de andere kant niet 4 moeren die meedraaien? :+

Nee maar de schroefdraad loopt dacht ik wel door. Je kunt dus vanaf de bovenzijde de kruipolie erinspuiten. Laat het een dag inwerken.
Geef de bout een paar tikken met een stalen hamer om hem te laten schrikken.
Waarschijnlijk zit er geen locttide maar is het gewoon vast gecorrodeerd. De schroefdraad is nl van aluminium. Beetje water en pekel geeft al snel ellende.
 
Wisten jullie trouwens al dat Triumph de Daytona niet meer op het vasteland verkoopt vanwege de Euro4 norm? :?

In die klasse kun je nu alleen nog kiezen tussen de Yamaha R6 of de MVA F3.
 
Vandaag besloot ik spontaan om die dashboard knopjes maar eens te vervangen die ik van Zahariac had.
Was echt een fluitje van een cent. Half uurtje incl in- en uitbouwen van het dashboardje. (okee ben erg ervaren met electronica reparatie maar das hobbymatig).
In ieder geval: alles werkt weer prima! Dus kan ook van todo lijstje af :)

Goed om te horen dat het gelukt is!
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan