Triumph Speed Triple topic deel 51

Status
Niet open voor verdere reacties.
Jah dat wel maar ben eerst weer uitgespeeld op de straat. Weer onderuit gekegeld op de weg. Alles wat er rechts van de motor uitstak zoals radiator schildjes, voetsteunen valblokken usw is er allemaal af. Alleen het stuur niet, maar die is ook vernield doordat ik een meter of 10 over de weg gezeild ben.

Oke ik reed achter twee auto's aan (tergend langzaam) en die gingen bij een minimarkt/toko van de weg af en parkeren op een bushalte. Dus ik stuur erlangs. Ben ik erlangs komt er een auto uit een uitrid van een parkeerplaats. Dat heeft ook die auto geweten. Ik heb de totale (plastiek) voorkand vanaf gereden, incl de verlichting en gril.

Dat gaat weer vechten worden met de verzekering. Zie het nu al gebeuren. Mijn rechter voorpoot van Speedy zit onder de olie, dies gewoon verneukt. Links zal niet veel beter zijn. Ach zo is de gehele rechterkant.

Maar ik heb alleen een kleine schram op mijn arm en een beetje pijnlijke rechter poot die meegeholpen heeft met de vernieling aan de auto. Maar dat pootje is alweer bijna goed. Speedy niet. GVD hed ik hem net weer klaar....

Eigenlijk wil ik heel wat anders typen maar doe het maar niet.

op het werk rijd ik nu deze

[~[url="http://i940.photobucket.com/albums/ad243/foreignmichel/2017-02-20%2016.44.24_zps34l30jhl.jpg"]afbeelding~][/URL]

Dan proberen ze het nog wel maar moet ik lachen.

F*CK man, dat is wel kl*ten, suc7 met het (weer) opbouwen van je speedy '( :X B|
 
Die "oempf" onderin van de Speed is toch wel héél erg verslavend hoor :9~


Nu heb ik de afgelopen tijd een aantal berichten voorbij zien komen over het verlagen van de cockpit en koplampen van de Speed dmv een Street bracket. Tot nu toe heb ik dit alleen bij de modellen gezien met de "nieuwe" koplampen, weet iemand of dit ook mogelijk is met het oudere 1050 model?

Dat verlagen kan wel hoor (2008). Je kunt de beugel (laten) verzagen en opnieuw (laten) lassen. (kan ik dat niet zelf). Dat ding loopt aan alle kanten taps toe, er zit geen recht stukje aan. Je een stukje aan de plaat van de bevestiging maken en hoger boren, denk ik.
Je wint er niet veel mee (ong. 30 mm), maar je ziet het wel. (en het is best leuk om te klooien)

full

full

full
 
Jah dat wel maar ben eerst weer uitgespeeld op de straat. Weer onderuit gekegeld op de weg. Alles wat er rechts van de motor uitstak zoals radiator schildjes, voetsteunen valblokken usw is er allemaal af. Alleen het stuur niet, maar die is ook vernield doordat ik een meter of 10 over de weg gezeild ben.

Oke ik reed achter twee auto's aan (tergend langzaam) en die gingen bij een minimarkt/toko van de weg af en parkeren op een bushalte. Dus ik stuur erlangs. Ben ik erlangs komt er een auto uit een uitrid van een parkeerplaats. Dat heeft ook die auto geweten. Ik heb de totale (plastiek) voorkand vanaf gereden, incl de verlichting en gril.

Dat gaat weer vechten worden met de verzekering. Zie het nu al gebeuren. Mijn rechter voorpoot van Speedy zit onder de olie, dies gewoon verneukt. Links zal niet veel beter zijn. Ach zo is de gehele rechterkant.

Maar ik heb alleen een kleine schram op mijn arm en een beetje pijnlijke rechter poot die meegeholpen heeft met de vernieling aan de auto. Maar dat pootje is alweer bijna goed. Speedy niet. GVD hed ik hem net weer klaar....

Eigenlijk wil ik heel wat anders typen maar doe het maar niet.

op het werk rijd ik nu deze

[~[url="http://i940.photobucket.com/albums/ad243/foreignmichel/2017-02-20%2016.44.24_zps34l30jhl.jpg"]afbeelding~][/URL]

Dan proberen ze het nog wel maar moet ik lachen.
Fuck man, dat is flink balen! '(

Gelukkig is je been niet aan gruzelementen :o
 
Jah dat wel maar ben eerst weer uitgespeeld op de straat. Weer onderuit gekegeld op de weg. Alles wat er rechts van de motor uitstak zoals radiator schildjes, voetsteunen valblokken usw is er allemaal af. Alleen het stuur niet, maar die is ook vernield doordat ik een meter of 10 over de weg gezeild ben.

Oke ik reed achter twee auto's aan (tergend langzaam) en die gingen bij een minimarkt/toko van de weg af en parkeren op een bushalte. Dus ik stuur erlangs. Ben ik erlangs komt er een auto uit een uitrid van een parkeerplaats. Dat heeft ook die auto geweten. Ik heb de totale (plastiek) voorkand vanaf gereden, incl de verlichting en gril.

Dat gaat weer vechten worden met de verzekering. Zie het nu al gebeuren. Mijn rechter voorpoot van Speedy zit onder de olie, dies gewoon verneukt. Links zal niet veel beter zijn. Ach zo is de gehele rechterkant.

Maar ik heb alleen een kleine schram op mijn arm en een beetje pijnlijke rechter poot die meegeholpen heeft met de vernieling aan de auto. Maar dat pootje is alweer bijna goed. Speedy niet. GVD hed ik hem net weer klaar....

Eigenlijk wil ik heel wat anders typen maar doe het maar niet.

op het werk rijd ik nu deze

[~[url="http://i940.photobucket.com/albums/ad243/foreignmichel/2017-02-20%2016.44.24_zps34l30jhl.jpg"]afbeelding~][/URL]

Dan proberen ze het nog wel maar moet ik lachen.
:9~ wat een koppelmonster heb jij daar!!

Maar gvd zeg, klote van je speedy :(
 
Dat verlagen kan wel hoor (2008). Je kunt de beugel (laten) verzagen en opnieuw (laten) lassen. (kan ik dat niet zelf). Dat ding loopt aan alle kanten taps toe, er zit geen recht stukje aan. Je een stukje aan de plaat van de bevestiging maken en hoger boren, denk ik.
Je wint er niet veel mee (ong. 30 mm), maar je ziet het wel. (en het is best leuk om te klooien)

[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
Oooh dat ziet er goed uit, thanks voor de uitleg!
Ik zal eens kijken of ik een handig persoon met wat vrijetijd in de omgeving heb ;)
 
Zojuist ook weer een speed triple gekocht. Matzwart 2009 met dubbele Arrows er onder, zal binnenkort foto's plaatsen. Heb in het verleden een 2005 model gehad en daarna 2 superdukes (1 gewoon 1x R) en 2 jaar geleden gestopt met motorrijden maar het bleef maar kriebelen.
Vanochtend eerst gaan kijken naar een hypermotard maar dat is toch een te iel ding voor mij, eerder een fiets voor er bij te hebben.
 
hallo

even een vraagje aan de kenners van het forum.
Ik ben aan het oriënteren voor een nieuwe motor, en van de 3 modellen die er nog over zijn eigenlijk, is 1 ervan een speed triple.
vanmiddag een proefritje gedaan, en een goed gevoel aan over gehouden.

en hoewel ik van de kenners direct geloof dat het een onverwoestbare motorfiets is, die mij precies dat brengt wat ik zoek, waarvan het blok bulletproof is, en ik tienmiljoenmiljard kilometer plezier ga beleven... kan iemand mij de zwakheden, danwel aandachtspunten vertellen waar ik naar moet kijken, of waar ik op moet letten bij een eventuele aanschaf.

om een voorbeeld te geven, bij mijn oude vtr firestorm, is/was de NAKS een zwak/aandachtspunt van het type, de ophogingsplaatjes voor de achterveer een goede upgrade, evenals het grotere achtertandwiel dan orgineel. en een busje loctide voor de boutjes :+


nouja, you catch my drift... kunnen de experts mij meer vertellen :)
 
2005/06/07

afhankelijk van kmstand en eventuele extra's die erop zitten

Daar kan ik je niks over zeggen.. Alleen accuproblemen komen nog wel eens voor, die gaan bij veel niet lang(er) mee dan 3 jaar.. Maar wat ik hier altijd voorbij zie komen kent de Speed verder niet echt kwaaltjes volgens mij, gewoon een betrouwbare fiets :Y
 
2005/06/07

afhankelijk van kmstand en eventuele extra's die erop zitten


Dynamo en spanningsregelaar gaan wel eens stuk. Kun je niet merken tijdens het proefrijden. kromme remschijven voor (merk je met remmen direct door een pompend gevoel in de hendel) en een heel zwak punt is het behouden van je rijbewijs _O- _O- Je rijdt snel te hard zonder dat je het merkt door het vlakke hoge koppelverloop.

Slechte remmen heb ik nog niet ervaren. Setje knappe gebruikte brembo klauwen kosten je nog geen 300,- Ik heb echter geen ervaring met de remmen van een 2008 model.... zal zeker beter zijn, maar sta nu ook telkens op tijd stil :Y :+

PS: Ik heb nog een zwarte 2005 speed in de aanbieding (met nieuwe dynamo en spanningsregelaar :z :+ ) en flink wat extra onderdelen, bij interesse stuur me maar een PB.
 
Laatst bewerkt:
Dynamo en spanningsregelaar gaan wel eens stuk. Kun je niet merken tijdens het proefrijden. kromme remschijven voor (merk je met remmen direct door een pompend gevoel in de hendel) en een heel zwak punt is het behouden van je rijbewijs _O- _O- Je rijdt snel te hard zonder dat je het merkt door het vlakke hoge koppelverloop.

Slechte remmen heb ik nog niet ervaren. Setje knappe gebruikte brembo klauwen kosten je nog geen 300,- Ik heb echter geen ervaring met de remmen van een 2008 model.... zal zeker beter zijn, maar sta nu ook telkens op tijd stil :Y :+

PS: Ik heb nog een zwarte 2005 speed in de aanbieding (met nieuwe dynamo en spanningsregelaar :z :+ ) en flink wat extra onderdelen, bij interesse stuur me maar een PB.
Precies die dingen die vanaf 2008 wat minder voorkomen idd.
Maar als ze al vervangen zijn dan zou ik ook rustig een 05-07 model kopen :Y

Ik vind alleen het 08 model een tikkie mooier aan de achterkant en met zwarte vorkpoten en idd de Brembo klauwen :)
 
Precies die dingen die vanaf 2008 wat minder voorkomen idd.
Maar als ze al vervangen zijn dan zou ik ook rustig een 05-07 model kopen :Y

Ik vind alleen het 08 model een tikkie mooier aan de achterkant en met zwarte vorkpoten en idd de Brembo klauwen :)

Het kontje is inderdaad af-fabriek mooier maar met een tailtidy zie je daar niets meer van ;) De achtervelg is ook nog een (optisch) dingetje en qua remmen kun je op de "05-"07 ook gixxer klauwen monteren, remt dan als een tiet :Y
 
Het kontje is inderdaad af-fabriek mooier maar met een tailtidy zie je daar niets meer van ;) De achtervelg is ook nog een (optisch) dingetje en qua remmen kun je op de "05-"07 ook gixxer klauwen monteren, remt dan als een tiet :Y
Ik bedoelde met name de plastic zijkanten op het subframe, vind ik op een 08 net iets mooier :)
 
Laatst bewerkt:
bedankt allemaal voor de antwoorden

kort samengevat, de accu, dynamo en spanningsregelaar... check.

remmen zijn toch een beetje subjectief. als je niet weet hoe de betere remmen aanvoelen, mis je het ook niet.
en stoppen doen ze allemaal wel :+

zo was de achterrem van de vtr behoorlijk waardeloos, totaal geen gevoel, maar na verloop van tijd wist je hem toch goed te doseren en te gebruiken. zo zal het bij elke motorfiets weer een kwestie van wennen zijn. en gevoel opbouwen

bedankt allen voor de informatie :Y
 
remmen zijn toch een beetje subjectief. als je niet weet hoe de betere remmen aanvoelen, mis je het ook niet.
en stoppen doen ze allemaal wel :+

zo was de achterrem van de vtr behoorlijk waardeloos, totaal geen gevoel, maar na verloop van tijd wist je hem toch goed te doseren en te gebruiken. zo zal het bij elke motorfiets weer een kwestie van wennen zijn. en gevoel opbouwen

bedankt allen voor de informatie :Y

Remmen van de eerste serie vond ik echt een minpunt en dat wist ik zonder te vergelijken, de makkelijkste aanpassing is om er een radiale pomp op te zetten van een 675 daar win je al een hoop mee.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan